Aankoopadvies accu schroefmachine

Mr.Anderson

Well-known member
In 2017 kocht ik mij een goedkope accu schroefmachine in de Aldi. Die heeft de verbouwingen van onze woning met glans doorstaan en was niet kapot te krijgen, zelfs de accu ging enorm lang mee. Tot vorige week die plots in brand vloog tijdens het schroeven.

Tijd voor een nieuwe dus. Welk merk kunnen jullie mij aanraden?
Ik ga sowieso voor een koolborstelloze motor. Aangezien ik volgend jaar een tuinhuis ga bouwen zou het ook een pluspunt zijn als ze kan boren (hout, steen en metaal).

Nog zaken waarop ik moet letten?

Als budget geen rol speelt: festool.
Ikzelf heb de tpc18/4 en ben daar heel tevreden mee.

Voor de rest makita, milwaukee, dewalt, hikoki is qua kwaliteit gelijkwaardig aan elkaar. Dus het komt er eigenlijk op neer welke kleur je het mooist vind 😅
(Ik beweer ook niet dat festool beter is qua kwaliteit. Maar ik vind die toestellen enorm prettig werken, en hebben ook bepaalde extras die ik kan waarderen).

Als ik u was zou ik bij alle merken eens kijken welke andere toestellen ze verkopen ( met potentiële toekomstige aankopen in het achterhoofd) en op basis daarvan een merk kiezen waar je bij blijft.

Indien het low budget moet zijn, hoor ik wel positieve zaken over parkside (lidl)

Maar als je van plan bent om een tuinhuis te bouwen, zou ik ook wel aanraden om dan een slagschroevendraaier aan te kopen.
Of een setje van schroefboormachine en slagschroevendraaier.
Voor lange en dikke vijzen is dat ideaal.

Ik heb eentje van makita 18v, redelijk basic maar voor meeste klussen meer dan voldoende. Daar heb je ook veel toestellen die dezelfde batterij gebruiken.

Ik heb een paar jaar geleden geopteerd voor een set, accu klopboormachine en een accu slagschroevendraaier. Zo'n slagschroevendraaier heeft veel macht dan zo'n boormachine'tje, ongeveer 60Nm tov 180Nm. Daarmee draai je grote schroeven in (hard)hout zonder voor te boren bv. Plus het is een stuk korter waardoor die in kleinere ruimtes past.

Je neemt hier wel best een set bits voor speciaal slagboormachines omdat gewone heel rap kapot gaan.

Een goedkopere optie is Ryobi, het grote voordeel hier is dat er veel producenten zijn voor de batterijen en je die dus nog goedkoper kan vinden dan bij Ryobi zelf.

Als budget geen rol speelt: festool.
Ikzelf heb de tpc18/4 en ben daar heel tevreden mee.

Voor de rest makita, milwaukee, dewalt, hikoki is qua kwaliteit gelijkwaardig aan elkaar. Dus het komt er eigenlijk op neer welke kleur je het mooist vind 😅
(Ik beweer ook niet dat festool beter is qua kwaliteit. Maar ik vind die toestellen enorm prettig werken, en hebben ook bepaalde extras die ik kan waarderen).

Als ik u was zou ik bij alle merken eens kijken welke andere toestellen ze verkopen ( met potentiële toekomstige aankopen in het achterhoofd) en op basis daarvan een merk kiezen waar je bij blijft.

Indien het low budget moet zijn, hoor ik wel positieve zaken over parkside (lidl)

Maar als je van plan bent om een tuinhuis te bouwen, zou ik ook wel aanraden om dan een slagschroevendraaier aan te kopen.
Of een setje van schroefboormachine en slagschroevendraaier.
Voor lange en dikke vijzen is dat ideaal.
Festool heb ik lang gebruikt op het werk. Heel deftig materiaal, maar ook wel heel duur.

Wat is het verschil tussen een schroefboormachine (schroeven en boren) en een slagschroevendraaier? Hebben die niet allebei dezelfde functie?
Google Anderson, Google! Ik snap het. En waarschijnlijk vanwege het bouwen van het tuinhuis (grotere schroeven) raden jullie de combi aan. :)

Bedankt voor al jullie input, ik ben de links aan het bekijken en eens alle merken aan het vergelijken.

Edit: zoals jullie aangeven van Makita, zie ik dat Black+Decker ook veelal met dezelfde batterij werkt. Ik heb daar een kantmaaier op batterij van, maar dat is het ook.

Laatst bewerkt:
Het is ook gemakkelijk als je 2 toestellen hebt voor zo'n klussen, als je met 2 bent kan je allebei verder of je kan met het ene voorboren en het andere schroeven (mocht dat nodig zijn).

Het is ook gemakkelijk als je 2 toestellen hebt voor zo'n klussen, als je met 2 bent kan je allebei verder of je kan met het ene voorboren en het andere schroeven (mocht dat nodig zijn).
Jep, vind ik ook heel handig. Zeker als je wat houtwerk gaat doen toch een zeer handige feature.

Ik heb onlangs een Bosch Pro 18V gekocht die kan gebruikt worden als schroefmachine, boormachine en klopboormachine. Heel handig, degelijk ding. Je voelt de bouwkwaliteit in je handen. Universele batterijen die compatibel zijn met het grote gamma van Bosch en zelfs daarbuiten.

En... buy European! :thumb:

Functie van slagschroevendraaier vond ik overdreven voor mijn gebruik. Dan moet je (in mijn ogen) al op dagelijkse basis in de ruwbouw werken.

Dikke merci allemaal voor jullie bijdrage!

Ik heb zowel een schroefboormachine en een slagschroevendraaier besteld van Makita. Er was een mooie combideal van 315 euro met 2 18V batterijen.
Tot voor ik deze thread aanmaakte wist ik niet wat een slagschroevendraaier was.

Terug
Bovenaan