Aankoop PowerBank: is fast charging de moeite?

Timboektoe

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo,

Ik heb een PowerBank nodig (liefst 20000 mAh) en had deze op het oog:

Van dat zelfde model is er ook een iets duurder model met "fast charging" functie... Ik vraag mij af of het de moeite is om extra te betalen voor die extra feature? En zijn er ook nadelen?

Feel free om eventueel ook een andere PowerBank aan te raden. Ik heb zoiets nog nooit aangekocht, dus absoluut geen ervaring mee.

Groeten,
B.

Persoonlijk vind ik fast-charging wel interessant omdat ik op bepaalde momenten de accu van mijn toestel toch wel snel vol wil hebben dit met normal charging een stuk trager gaat. In het geval van een power-bank des te meer daar je dit toch meeneemt voor een accu die je onderweg nodig hebt en snel bruikbaar moet zijn.

Voor zover ik weet zijn er geen nadelen aan. Meer informatie over accu's en dergelijke kun je lezen in volgend artikel:

Het hangt er dus allemaal vanaf of je het die paar extra euro's waard is om sneller te laden.

Ik koop mijn powerbanks gewoon op Aliexpress, voor nog geen €30 heb je al een degelijke.
Enigste nadeel is dat die wel ff onderweg zijn.

Heb er al verschillende gehad om te proberen, zolang je bij Anker, Aukey, Baseusof Ugreen blijft doe je geen slechte aankoop.

Zoals deze:

Heeft Type-C, micro-USB en 2 Quick Charge 3.0 USB-poorten.

Ik gebruik die dagelijks en ben er heel content van. Phone laadt heel snel op. Enkel wordt de Dash Charge niet gebruikt, maar dat vind ik niet erg, imho.

Terug
Bovenaan