Bart123
New member
Allen,
Ik start binnenkort een eigen bedrijfje en ben op zoek naar een goede laptop.
Voornaamste gebruik is zakelijk, zonder echte nood aan grafische kracht of overdreven veel rekenvermogen (als hobby wel wat met lightroom en photoshop bezig, maar heb ik in principe ook macbook pro voor)
Ik had voor mezelf volgende min. specificiaties opgelijst:
Die dell is op papier een mooi toestel, maar qua design niet meteen verkocht (toch wel gevoelig voor).
De HP Envy 14" lijkt zowat alles te hebben, maar lijkt nog niet bestelbaar.
De XPS-lijn van Dell vind ik ook zeer geslaagd (bijv. XPS 13). Ontbreken wel wat connecties (bijv. HDMI), maar kan wellicht opgelost worden met tussenstuk voor de keren dat je het nodig hebt. Met het budget van 1.250 euro, kan enkel de "oudere" versie erin met intel 10de generatie aan processoren.
Heeft het zin om toch voor zo'n oudere XPS te gaan als je voor hetzelfde geld die inspiron met recente tech kan krijgen?
Iemand andere ideeën/andere voorstellen?
Groetjes,
Bart
Ik start binnenkort een eigen bedrijfje en ben op zoek naar een goede laptop.
Voornaamste gebruik is zakelijk, zonder echte nood aan grafische kracht of overdreven veel rekenvermogen (als hobby wel wat met lightroom en photoshop bezig, maar heb ik in principe ook macbook pro voor)
Ik had voor mezelf volgende min. specificiaties opgelijst:
- CPU: liefst intels nieuwste generatie (11)
- Min. 16 GB intern werkgeheugen
- Min. 512 SSD
- Wifi 6
- Goede connectiviteit: Idealiter USB-C, thunderbolt 3/4, HMDI 2.0, etc.
- Liefst scherm met aspect ratio van 16:10
- Goede batterij (>8 uur)
- Licht
- Moet zeker geen 2 in 1 zijn
- Prijs max. rond 1.250 euro excl. btw
Die dell is op papier een mooi toestel, maar qua design niet meteen verkocht (toch wel gevoelig voor).
De HP Envy 14" lijkt zowat alles te hebben, maar lijkt nog niet bestelbaar.
De XPS-lijn van Dell vind ik ook zeer geslaagd (bijv. XPS 13). Ontbreken wel wat connecties (bijv. HDMI), maar kan wellicht opgelost worden met tussenstuk voor de keren dat je het nodig hebt. Met het budget van 1.250 euro, kan enkel de "oudere" versie erin met intel 10de generatie aan processoren.
Heeft het zin om toch voor zo'n oudere XPS te gaan als je voor hetzelfde geld die inspiron met recente tech kan krijgen?
Iemand andere ideeën/andere voorstellen?
Groetjes,
Bart