D
Deleted member 7918
Guest
Qua fakers denk ik eigenlijk wel dat de nieuwe generatie huisartsen die stilaan de oude generatie vervangt daar misschien een kentering in kan brengen. De oude garde (grof genomen) heeft daar eigenlijk niet zo bijster veel ervaring mee, dus iemand die een beetje weet wat hij/zij moet zeggen kan al snel enkele weken thuis zitten, ook al is het allemaal bedrog. Misschien wishful thinking, maar we zullen zien.
Maar daar moet ook wel bij gezegd worden: faken kan men altijd. Kent bijvoorbeeld niet vrijwel iedereen -al dan niet via via- wel iemand die jarenlang thuis zit met vage rugklachten etc.? Bedrog kan men niet vermijden. Een mogelijke piste is dan om te zeggen "gedaan met die uitkeringen" of daar heel binair een termijn op te gaan plakken (genre "op x weken moet je genezen zijn of je hebt pech") maar dat vind ik dan weer een veel te grove borstel. Dan gaan er heel veel mensen die hulp nodig hebben door de mazen van het net vallen, met alle gevolgen van dien. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat het nu allemaal perfect loopt overigens.
Maar daar moet ook wel bij gezegd worden: faken kan men altijd. Kent bijvoorbeeld niet vrijwel iedereen -al dan niet via via- wel iemand die jarenlang thuis zit met vage rugklachten etc.? Bedrog kan men niet vermijden. Een mogelijke piste is dan om te zeggen "gedaan met die uitkeringen" of daar heel binair een termijn op te gaan plakken (genre "op x weken moet je genezen zijn of je hebt pech") maar dat vind ik dan weer een veel te grove borstel. Dan gaan er heel veel mensen die hulp nodig hebben door de mazen van het net vallen, met alle gevolgen van dien. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat het nu allemaal perfect loopt overigens.
Die vraag wordt gesteld. Of die zou toch moeten gesteld worden in zo een geval. Uiteindelijk beslist de persoon wel nog altijd zelf natuurlijk. Het kan zijn dat heel de entourage merkt dat een bepaalde job niets is voor de persoon, maar die moet dat zelf nog inzien.De vraag die mijn inziens moet gesteld worden is dat bij echt langdurige burn-outs en/of herhalingen: ben je wel geschikt voor de job.