Gevaarlijk om op persoonlijke situaties te reageren, want iedereen vindt natuurlijk dat zijn situatie 'uitzonderlijk' is, en niet de regel.
MAAR: het is toch niet alsof de mutualiteit dat geld mag houden als ze het niet aan je (zieke) vriendin uitbetaalt?
Ik kende de ziekte niet, ik google, maar lees toch dit op de website van een Nederlandse belangengroep:
Valse concurrentie met andere zelfstandigen... goh, is er ook niet zo'n systeem voor mensen om vanuit werkloosheidsuitkering een eigen zaak te starten met beperkt behoud van rechten? Chapeau dat die vrouw dat nog wilt proberen natuurlijk ook, liever gemotiveerd uit eigen interesse (want ik zou niet meteen weten in welke niche nog een succesvolle webshop op te richting in een wereld met bol.com en Amazon) dan uit angst om volledig zonder inkomen te vallen.
MAAR: het is toch niet alsof de mutualiteit dat geld mag houden als ze het niet aan je (zieke) vriendin uitbetaalt?
Ik kende de ziekte niet, ik google, maar lees toch dit op de website van een Nederlandse belangengroep:
Veel mensen kunnen die grilligheid niet bevatten. Dit onbegrip over de ziekte is voor veel axiale SpA patiënten een soort ’tweede pijn’. Zij zijn juist erg gemotiveerd om aan het werk te blijven en aan het maatschappelijk verkeer deel te nemen. Dat kost veel energie, maar dat is het hun waard. Gelukkig kunnen de meeste mensen met axiale SpA blijven werken.
Zonder opnieuw over één specifieke situatie te oordelen, is déél van het Belgische probleem van langdurig zieken dat we te snel mensen alsnog afschrijven? Als je een webshop kan openen, kan je ook werken voor een werkgever die je aandoening ook accomodeert... ding is wel dat men werkgevers dan ook 'verplichtingen' zou mogen opleggen natuurlijk, en niet enkel de 'zieken', dat werkt in beide richtingen.Werk – Stichting Axiale SpA Nederland
www.stichting-axialespa.nl
Valse concurrentie met andere zelfstandigen... goh, is er ook niet zo'n systeem voor mensen om vanuit werkloosheidsuitkering een eigen zaak te starten met beperkt behoud van rechten? Chapeau dat die vrouw dat nog wilt proberen natuurlijk ook, liever gemotiveerd uit eigen interesse (want ik zou niet meteen weten in welke niche nog een succesvolle webshop op te richting in een wereld met bol.com en Amazon) dan uit angst om volledig zonder inkomen te vallen.