2TB APPLE HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Einddatum + uur van de verkoop
Onbepaalde duur - Vaste prijs.

bartje88

Member
2260 Westerlo
iTrader: 99% (144/145)
Algemene informatie/specificaties
2TB apple hdd
Nieuw/tweedehands
Tweedehands
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Nee
Ook elders te koop aangeboden
Neen
Verzending/afhaal
  1. Verzending
  2. Afhaling
Afhaallocatie
2235 Hulshout
In goede staat.

Weg wegens upgrade naar ssd.

Meeneem: 22,50€ ( Excl. )

20210323-123640.jpg

2TB-IMAC.jpg

Bedankt voor de informatie

Wel nog een kleine kanttekening, aangezien hij zegt "apple hdd" veronderstel ik dat deze uit een oude iMac komt. In dat geval ga je ze (na installatie) wel nog even moeten formatteren naar NTFS vooraleer uw Windows pc daarmee kan werken. Maar dat is maar zoveel als een rechtermuisknop -> formatteren.

Even off-topic , maar wat is hier nu verschillend aan dan een gewone hdd? Vroeg me dit altijd af
Mijn excuses voor de off topic vraag
In basis is er niets speciaal aan, je kan ze perfect in elke computer gebruiken.

Er is wel iets extra aan, namelijk een speciale ingebouwde temperatuursensor.

Deze heb je nodig wanneer je de schijf in een iMac van die generatie inbouwt.

Steek je in een iMac een "gewone" non-apple harde schijf, dan gaan de fans in die iMac op 100% gaan blazen omdat ze bij gebrek aan die speciale temperatuurvoeler gaan denken dat er iets scheelt met de temperatuur in het toestel.

Laatst bewerkt:
Thermal sensor , non apple aftermarket hdd zorgt ervoor dat uwen fans op volle toeren draaien ,waardoor genoodzaakt zijdt om nen fancontroller app te gebruiken. ma met en eenvoudige thermal sensor van 5 euro valt dat gelukkig op te lossen https://www.google.com/search?q=app...hUL2KQKHdyKAU0Q_AUoAXoECAMQAw&biw=958&bih=927
Mah zot, gewoon een simpele 2n3904 transistor. Basis aan collector solderen. Emitter en uw aan elkaar gesoldeerd paartje steek je in die connector en je hebt uw temp sensor. Kost u nog geen euro. Al heel vaak gedaan ik Macs. Mocht je dat voor iets anders willen gebruiken (arduino bvb) —> https://www.sensortips.com/featured/get-temperature-sensor-transistor/

In basis is er niets speciaal aan, je kan ze perfect in elke computer gebruiken.

Er is wel iets extra aan, namelijk een speciale ingebouwde temperatuursensor.

Deze heb je nodig wanneer je de schijf in een iMac van die generatie inbouwt.

Steek je in een iMac een "gewone" non-apple harde schijf, dan gaan de fans in die iMac op 100% gaan blazen omdat ze bij gebrek aan die speciale temperatuurvoeler gaan denken dat er iets scheelt met de temperatuur in het toestel.
Klopt volledig wat je zegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan