Monitor 27 inch 1440p scherm

Cerv.Be

Well-known member
Crowdfunder FE
Mijn 24" TN panel begint al de gezegende leeftijd te bereiken van 10 jaar, daarom op zoek naar iets anders.

Ik zie door het bos de bomen niet meer, er is zoveel aanbod.. Overal worden andere dingen aanbevolen. Eigen gebruikerservaring? Kenners hier? Ik ben op zoek naar iets deftig, geen TN brol meer. Mag gerust iets meer kosten, echte budget schermen hoeven dus niet. 27 inch, 1440p (geen 4K), min 144hz, VESA mounting. Liefst ook geen lelijk scherm.
 
Ik en sommige anderen hier gebruiken de LG 27"of 32" in triple config voor SIM racen.


1440p / ips / 165Hz (boost tot 180Hz) en deftig geprijsd.
Ik heb er zo 3 en met geen enkel exemplaar een probleem, kleuren zijn goed, geen smearing, ghosting whatever. Ben er heel tevreden mee.

Zie dat ze nu 360 euro kosten, ik heb ze met black friday 280 euro/stuk betaald.
 
Er is ook zoveel aanbod en iedereen vind wellicht zijn monitor de betere.
Ik heb een 27 inch AOC, 1440p @144hz en heel content van :)
 
Er is ook zoveel aanbod en iedereen vind wellicht zijn monitor de betere.
Ik heb een 27 inch AOC, 1440p @144hz en heel content van :)

Als ik die monitoren slecht vond, dan had ik ze teruggestuurd. Maar iedereen zal idd zijn monitor goed vinden.
Cerv.be kan daarvan een selectie maken op basis van overige reviews en budget. Dus al de voorstellen zijn welkom denk ik.
 
Tuurlijk, was geen opmerking naar u toe zulle HUSKE, gewoon algemeen.
Als je aan mij vraagt waarom ik mijn scherm goed vind, kan ik ook enkel maar antwoorden dat ik er alle dagen op speel en geen hinder heb. :)

Ik heb net zelf moeten piepen naar het juiste modelnummer op een sticker :) = AG271QX
 
Mijn 24" TN panel begint al de gezegende leeftijd te bereiken van 10 jaar, daarom op zoek naar iets anders.

Ik zie door het bos de bomen niet meer, er is zoveel aanbod.. Overal worden andere dingen aanbevolen. Eigen gebruikerservaring? Kenners hier? Ik ben op zoek naar iets deftig, geen TN brol meer. Mag gerust iets meer kosten, echte budget schermen hoeven dus niet. 27 inch, 1440p (geen 4K), min 144hz, VESA mounting. Liefst ook geen lelijk scherm.
samsung oddysey g7 is zowat de min max price performance en een prachtig scherm. dat was mijn vorige monitor en ik heb nu een alienware qd Oled en om eerlijk te zijn was die monitor op HDR na praktisch even goed :)
 
Laatst bewerkt:
Er is ook zoveel aanbod en iedereen vind wellicht zijn monitor de betere.
Ik heb een 27 inch AOC, 1440p @144hz en heel content van :)

Ja en nee... Ge weet toch dat ge op basis van budget concessies moet maken. Kunt niet alle vakjes afvinken tenzij je echt high end gaat.

Hier ook een tevreden LG 27GP850 gebruiker. Scherm dat zeer goed overweg kan met motion handling. Kleuren naar mijn gevoel levendig zoals je van een IPS kan verwachten. Zwart is natuurlijk eerder grijzig vanwege paneel en gebrek aan local dimming of fald.

Ben je een purist en is budget geen probleem: oled. ASUS en LG hebben een 27" WOLED scherm.

Als ik Linus van LTT (check YT) mag geloven is de 2de generatie QD-OLED die er zit aan te komen van het beste dat hij al gezien heeft.

Voor reviews: www.rtings.com

Edit: voor wat ga je het scherm zoal gebruiken? Speel je games op hoge fps?
 
Ja en nee... Ge weet toch dat ge op basis van budget concessies moet maken. Kunt niet alle vakjes afvinken tenzij je echt high end gaat.

Hier ook een tevreden LG 27GP850 gebruiker. Scherm dat zeer goed overweg kan met motion handling. Kleuren naar mijn gevoel levendig zoals je van een IPS kan verwachten. Zwart is natuurlijk eerder grijzig vanwege paneel en gebrek aan local dimming of fald.

Ben je een purist en is budget geen probleem: oled. ASUS en LG hebben een 27" WOLED scherm.

Als ik Linus van LTT (check YT) mag geloven is de 2de generatie QD-OLED die er zit aan te komen van het beste dat hij al gezien heeft.

Voor reviews: www.rtings.com

Edit: voor wat ga je het scherm zoal gebruiken? Speel je games op hoge fps?
Mijn desktop wordt gebruikt voor allerlei zaken en ik spendeer er veel uren per week aan, aangezien ik veel thuis werk. Ook game ik nog regelmatig.
 
QD-OLED's komen eraan met op 6 februari al de eerste 2 van Alienware waaronder een 27inch 1440p scherm. Als budget geen probleem is dan zou ik deze is bekijken. Ik heb al enkele review gezien en iedereen is toch zeer enthousiast over deze schermen. Nadeel is wel de prijs, de 1440p staat op 899USD en de 4K op 1299USD.
 
QD-OLED's komen eraan met op 6 februari al de eerste 2 van Alienware waaronder een 27inch 1440p scherm. Als budget geen probleem is dan zou ik deze is bekijken. Ik heb al enkele review gezien en iedereen is toch zeer enthousiast over deze schermen. Nadeel is wel de prijs, de 1440p staat op 899USD en de 4K op 1299USD.
heb zelf een eerste gen QD oled (aw34DW) en het is wat overroepen hoor :p upgrade tegenover mijnn oddysey g7 was klein. zeker niet 2x de prijs waard. de zwartwaarden op mijn WOLED tv van LG zien er eigenlijk ook beter uit.

Ik dacht persoonlijk dat ik even hard ging wauwen als toen ik mijn random oude tv in 2017 upgrade naar een LG oled , maar eigenlijk zijn die zeer goede Qled panelen in SDR bijna even goed.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier die OLED's schermen dagdagelijks gebruik?

Het probleem is dat ik mijn desktop voor alles gebruik: o.a. gamen, video's maar dus ook vaak overdag voor thuiswerk (omdat dit veel aangenamer werkt dan mijn laptop). Ik werk makkelijk 3-4d/week thuis. Als ik de OLED's zie ben ik echter enorm onder de indruk van het beeldkwaliteit, maar blijkbaar zijn ze problematisch voor witte achtergrond en ClearType text. Verder alles wat ik lees over burn-in gaat beide kanten van het spectrum uit.

Ik geraak er maar niet uit of het een goede keuze is of niet.
 
Ik heb een OLED om op te gamen en daarnaast staat een ips om op te werken (thuiswerk). De oled zet ik tijdens het werken sporadisch aan als ik even 2 schermen nodig heb.
Enige nadeel is dat het dus niet zo strak is aangezien het 2 verschillende schermen zijn.

Voor mij was van 1080p ips naar 1440p oled toch wel wauw.
De overgang van 140hz naar 360hz was dan weer niet echt merkbaar voor mij persoonlijk. Mijn grafische kaart haalt nu 200-220hz op 1440p, maar zoals gezegd merk ik dat verschil eigenlijk niet.
 
Terug
Bovenaan