2024's Most Anticipated

Naar welke film kijk je het meeste uit?

  • Gladiator 2

  • Ghostbusters: Frozen Empire

  • Godzilla x Kong: The New Empire

  • Kingdom of the Planet of the Apes

  • Deadpool 3

  • Venom 3

  • Inside Out 2

  • Dune: Part Two

  • Joker: Folie à Deux

  • Bad Boys 4

  • Mission: Impossible - Dead Reckoning Part Two


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
2023 loopt ten einde dus tijd om eens vooruit te blikken naar wat 2024 voor ons in petto heeft. Zitten al heel wat interessante films tussen maar zoals altijd zullen we ook doorheen het jaar hopelijk weer een hele hoop leuke verrassingen voorgeschoteld krijgen. Benieuwd!
  1. Dune: Part Two (Villeneuve)
  2. Mickey 17 (Bong Joon Ho)
  3. Nosferatu (Robert Eggers)
  4. Civil War (Garland)
  5. Furiosa (George Miller)
  6. The Electric State (Russos)
  7. Spaceman
  8. Joker: Folie à Deux
  9. Here (Zemeckis)
  10. Alien: Romulus
  11. Drive-Away Dolls (Ethan Coen)
  12. Deadpool 3
  13. Beetlejuice 2 (Burton)
  14. Mission: Impossible - Dead Reckoning Part Two
  15. The Shrouds (Cronenberg)
Kingdom of the Planet of the Apes, Challengers (Guadagnino), The Ministry of Ungentlemanly Warfare (Ritchie), The Fall Guy, The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim, Ghostbusters: Frozen Empire, If (Krasinski), A Quiet Place: Day One, MaXXXine (West), Spider-Man: Beyond the Spider-Verse, Trap (Shyamalan), Night Swim, Damsel, Argylle (Matthew Vaughn), Gladiator 2 (Ridley Scott), Smile 2, Lisa Frankenstein, Borderlands (Eli Roth), Kraven the Hunter, Mean Girls, Ballerina, Madame Web, Karate Kid Sequel, Godzilla x Kong: The New Empire, Wicked, Road House (Doug Liman), Inside Out 2, Bad Boys 4 (Adil & Billal), Scream 7, Ultraman Rising, Kung Fu Panda 4, Twisters, Distant, Rayman's Big Movie, Lights Out, Imaginary, The Crow, The Underdoggs, They Listen, Spellbound, The Watchers, Horizon: An American Saga, Terrifier 3, The Beekeeper, Paddington in Peru, Rebel Moon Part 2: The Scargiver (Snyder), Garfield, Sonic the Hedgehog 3, Lift, Despicable Me 4, Venom 3, Mufasa: The Lion King, Transformers One, Untitled Jordan Peele Film



Ook het land der kleine schermen blijft groeien en alsmaar meer interessante projecten voorschotelen. Slechts een kleine greep uit het aanbod want nu dat verdeelt is over 101 platformen is het moeilijk om er een deftig overzicht van te krijgen. Vul gerust aan met films en shows die ik over het hoofd zag waar je zelf op zit te wachten.
  1. 3 Body Problem
  2. Dune: Prophecy
  3. Fallout
  4. Masters of the Air
  5. House of the Dragon S2
  6. The White Lotus S3
  7. True Detective: Night Country
  8. Shogun
  9. Time Bandits
  10. Avatar: The Last Airbender
The Penguin, The Regime, Creature Commandos, Sausage Party: Foodtopia, The Acolyte, The Night Manager S2, The Sympathizer, Squid Game, Wednesday, The Walking Dead: The Ones Who Live, Vikings: Valhalla, Welcome to Derry, Echo, Star Trek: Starfleet Academy, Agatha: Darkhold Diaries, Scott Pilgrim Takes Off
 
Laatst bewerkt:
Dune ben ik heel benieuwd naar, maar ik wist helemaal niet dat Furiosa en Gladiator 2 eraan zaten te komen :love2: Ook de originele regisseurs daar, dus hype! Geef mij als most anticipated dan maar Furiosa. Mad Max Fury Road heeft me indertijd volledig weggeblazen, dus heel benieuwd naar hoe deze gaat zijn.

Lowkey ook wel benieuwd naar de nieuwe Alien, blijft ondanks wat flaws wel een leuke franchise.
 
Dune: Part Two met stip bovenaan hier.

Wow, Gladiator 2 had ik zelfs gemist. Lijkt me verder wel zo'n typisch voorbeeld van 'we zullen de naam hergebruiken, want dat verkoopt'. Gewoon niet aan het origineel denken, en dan valt het misschien nog wel mee. De cast lijkt alvast dik in orde.

Godzilla, Planet of the Apes, ... daarvan had ik de vorige films ook al laten passeren, dus dat zegt me niets.

Met de vorige Deadpool films heb ik me nog wel een beetje geamuseerd, maar nu ook nog een 3e film... goh. Het is wel goed geweest.
De eerste Venom film vond ik al crap en heb de 2e laten passeren, dus ook geen 3e voor mij.

Over de 2e Joker film ben ik ook nog niet uit. De 1ste vond ik wel goed, maar vooral omdat je die ook wel los van Batman kan zien (behalve dan de zeer onnodige scene met de kleine Bruce). Een 2e film wekt voorlopig toch niet echt mijn interesse op.
 
Ik ben erg benieuwd hoe de staking het komende film- en tv-jaar gaat beïnvloeden. Toch wel vrij veel films die uitgesteld zijn. MI Dead Reckoning Part Two is bv al uitgesteld naar 2025.

Ik kijk uit naar Mickey 17, Dune 2, Civil War, Nosferatu, Furiosa en de nieuwe Cronenberg uiteraard. Voor de rest zie ik het allemaal wel, niet zoveel interesse in een groot deel franchisefilms. Die bekijk ik ooit wel maar daar ben ik niet echt hyped voor.

Nog een paar dingen die niet vermeld zijn
- kans bestaat dat The Movie Critic, de nieuwe (laatste?) Tarantino in 2024 uit komt
- All Of Us Strangers (Andrew Haigh)
- Saltburn (nieuwe film van Emerald Fennell, regisseuse van Promising Young Woman)
- Knives Out 3 (denk dat deze ook uitgesteld gaat worden naar 2025)
- Terrence Malick z'n nieuwe kan ook volgend jaar uitkomen. Of het jaar erna. Of binnen 10 jaar.
- Hope, de nieuwe van Na Hong-Jin van The Wailing is in preproductie
- Mother Mary, de nieuwe van David Lowery (The Green Knight)
- nieuwe film van Andrea Arnold met Barry Keoghan
- nieuwe film van Rose Glass (regisseuse van Saint Maud) met Kristin Stewart
- nieuwe film van David Michod (Animal Kingdom, The Rover)
- de nieuwe Safdie/Sandler collab, het gerucht gaat wel dat Josh gaat regisseren zonder Benny
- Dream Scenario met Nicolas Cage

Ik ga sowieso in een grote boog om The Electric State heen wandelen.
 
Dune en Furiosa in de cinema. Gotta pay the respect.

Godzilla x Kong ook wel gezien ik gesmuld heb van de vorige. Maar eerst Godzilla Minus One volgende maand.

Alvarez zijn take on Alien mogelijk ook nog wel. Al is de puberale cast alvast niets dat Sigourney en co zal doen vergeten. Wat een melkmuilen. Die tagline op idmb.. "Young people from a distant world..". Hopelijk sterven ze allemaal, en krijgen we een evil Sigourney sub plot, waar zij nu een Alien hybride Queen is ofzo. Fuck it.
Zelfs met de nod van Ridley voor het script ben ik toch erg sceptisch.

Buiten zijn super interpretatie van Evil Dead(2013) ben ik eigenlijk ook geen fan van Alvarez. Don't Breathe(2021) na een goed half uurtje gewoon afgezet. Al derest da'k van hem heb bekeken ben ik eigenlijk al vergeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Buiten Deadpool 3 zie ik niet meteen veel films in dat lijstje waarvan ik meteen denk dat ik ze absoluut wil zien. Het vervolg op Dune wil ik misschien nog wel een kans geven, maar ik heb nog altijd een waanzinnig gevoel van cognitieve dissonantie als ik de lovende reviews van de eerste lees.
 
Ik ga sowieso in een grote boog om The Electric State heen wandelen.

Geen fan van de Russos? Akkoord hun laatste 3 projecten waren idd niet veel soeps maar alles wat ze voor Marvel gedaan hebben alsook de afleveringen die ze in blikten voor Community en Arrested Development zijn wel echt goed imo.

Dat gezegd zijnde, mijn interesse voor Electric State komt voort uit mijn liefde voor het bronmateriaal van Simon Stålenhag want de Russos op zich hebben nog niet direct een plek in mijn hart weten te veroveren. Met een budget van 200 miljoen+ zou de wereld die Stålenhag creëerde naar het scherm vertaald moeten kunnen worden. Het project heeft ook een best leuke cast weten te strikken. Dus ja toch wel vrij benieuwd. 🤞
 
Geen fan van de Russos? Akkoord hun laatste 3 projecten waren idd niet veel soeps maar alles wat ze voor Marvel gedaan hebben alsook de afleveringen die ze in blikten voor Community en Arrested Development zijn wel echt goed imo.

Dat gezegd zijnde, mijn interesse voor Electric State komt voort uit mijn liefde voor het bronmateriaal van Simon Stålenhag want de Russos op zich hebben nog niet direct een plek in mijn hart weten te veroveren. Met een budget van 200 miljoen+ zou de wereld die Stålenhag creëerde naar het scherm vertaald moeten kunnen worden. Het project heeft ook een best leuke cast weten te strikken. Dus ja toch wel vrij benieuwd. 🤞
Ik vind het moeilijk om hun werk voor Marvel in te schatten omdat ik niet echt weet hoeveel hun inbreng als regisseur in de enorme franchisemallemolen is. Uiteindelijk heeft Marvel een hele resem regisseurs aan het roer van hun films gezet, waarbij meestal nog amper iets van eigen stijl op te merken is (de uitzonderingen zijn misschien Taika Waititi, James Gunn en Sam Raimi) en waarbij het resultaat toch gewoon 'typische Marvelfilm' is. Tegelijk denk ik dat het nu ook niet zo eenvoudig is om een Marvelfilm tot een goed einde te brengen, dus ik kan ze wel wat krediet geven voor de Avengers films. Ik denk dat ze de ideale company men zijn en dat vertaalt zich in de meest Marvel-ige Marvelfilms die al geMarveld zijn.

Maar hun werk erna... 'Yikes' en 'meh'. The Gray Man toonde aan wat ze met een gelijkaardig gigantisch budget kunnen als de populaire IP (en studio die de touwtjes strak vast houdt) als vangnet ontbreekt: een generische actiefilm die amper een indruk maakte. En ik weet niet of je Cherry ooit gezien hebt, hun film met Tom Holland voor Apple TV+? Die was echt gewoon enorm slecht.
 
Gladiator 2, want ik ben een van die mannen die wel dagelijks aan het Romeinse Rijk denkt. Stiekem hoop ik op een gritty HBO Rome-achtige sfeer. De originele film vond ik op dat vlak wat te clean en proper, terwijl Rome helemaal niet zo'n propere, statige stad was.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan