BeyondGaming News

Teaser voor Spike Lee's Highest 2 Lowest met Denzel Washington
A24 heeft de eerste teaser vrijgegeven van Highest 2 Lowest van regisseur Spike Lee. De film is een eigentijdse remake van Akira Kurosawa’s klassieker High and Low (1963) en speelt zich af in het moderne New York. In deze herinterpretatie speelt Denzel Washington een invloedrijke muziekmagnaat, bekend als de man met de “beste oren in de business”. Wanneer hij het doelwit wordt van een losgeldcomplot, wordt hij geconfronteerd met een moreel dilemma. De cast bestaat verder uit Jeffrey Wright, Ilfenesh Hadera, A$AP Rocky, Ice Spice, Dean Winters en John Douglas Thompson.
Review: Mr. K
Er zijn films die je op voorhand kan uitleggen — en dan heb je Mr. K, een Nederlands-Belgisch-Noorse co-productie die net zo ongrijpbaar is als zijn hoofdpersonage. Regisseur en scenarist Tallulah H. Schwab neemt je mee in een surrealistische droomwereld waar logica het aflegt tegen sfeer, en waar verdwalen niet alleen letterlijk maar ook existentieel is. De film werd grotendeels opgenomen in Vlaanderen, met steun van zowat elk Europees filmfonds dat je kan bedenken, en werd op het festivalcircuit van 2024 losgelaten als een zeldzaam beest: bevreemdend, poëtisch, visueel verleidelijk — en verdomd moeilijk om vast te pinnen. In België zelf maakt Mr. K selecte bioscoopzalen pas onveilig vanaf 7 mei 2025. Crispin Glover, die al jaren het...
Elden Ring Nightreign doet gameplay uit de doeken in nieuwe video
Elden Ring Nightreign, de standalone multiplayer co-op action survival game van FromSoftware en uitgegeven door Bandai Namco Entertainment heeft een nieuwe trailer ontvangen met een overzicht van de systemen die spelers tot hun beschikking hebben om de verschillende uitdagingen in de harde en meedogenloze wereld te overwinnen. De netwerktest was slechts een glimp van de vormbaarheid van het spel, want de wereld van Limveld kan bij elke run veranderen. In Elden Ring Nightreign moeten spelers razendsnelle beslissingen nemen over gevechten en verkenning op een kaart die kan variëren met verschillende biomen, wapens en vijanden om sterker te worden en de oprukkende vuurcirkel te ontlopen om het aan het einde van elke dag op te kunnen nemen...
Review: Nosferatu (blu-ray)
Kerstmis 2024, ik zal het nooit vergeten. Na een luid en vermoeiend familiefeest hield ik onderweg naar huis halt bij een bioscoop die op de baan lag. Daar stapte ik de zaal binnen voor de eerste late avondvoorstelling sinds release om vervolgens alles te vergeten door meer dan twee uur meegesleurd te worden in gotisch verderf. Spoiler, Nosferatu is een meesterwerk dat we zelden te zien krijgen. Nosferatu is geschreven en geregisseerd door Robert Eggers, de man die met The VVitch, The Lighthouse en The Northman kwaliteit verzekerd. Niet voor niets werd Nosferatu genomineerd voor vier Oscars, waarvan het schandalig genoeg geen enkele wist te verzilveren. Maar toch, het blijft een overwinning dat dit soort genre films eindelijk wat meer...
Eerste trailer voor Jeunes Mères van Jean-Pierre en Luc Dardenne
Cinéart heeft de officiële trailer vrijgegeven voor Jeunes Mères, de nieuwe film van de Belgische regisseurs Jean-Pierre en Luc Dardenne. In deze film volgen we vijf jonge moeders - Jessica, Perla, Julie, Ariane en Naïma - die verblijven in een opvangcentrum en dromen van een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen. De film, met rollen voor onder meer Babette Verbeek, Elsa Houben, Janaïna Halloy Fokan, Lucie Laruelle en Samia Hilmi, beleeft binnenkort zijn wereldpremière in de hoofdcompetitie van het filmfestival van Cannes. Jeunes Mères is vanaf 4 juni in de bioscoopzalen te zien.
Grand Theft Auto VI lanceert nu vanaf 26 mei 2026
December 2023 was het moment wanneer we Grand Theft Auto VI voor het eerst in beweging mochten zien, en toen beweerde Rockstar Games dat het spel tegen 2025 klaar zou zijn, ten minste voor PlayStation 5 en Xbox Series S | X. Het jaar is bijlange nog niet voorbij, maar de eerste status update sinds die dag is jammer genoeg slecht nieuws voor zij die er reikhalzend naar uitkijken. Vandaag schreef men namelijk op de officiële website dat ze de release van het spel hebben uitgesteld en dat we de game nu pas binnen (ongeveer) twaalf maanden kunnen bemachtigen. Rockstar Games verontschuldigde zich voor deze vertraging, maar ze moesten de knoop hoe dan ook doorhakken om zo de graad van kwaliteit te leveren die van hen verwacht wordt en die hun...
Review: Unmatched: Slings and Arrows
De strijd in de coulissen neemt pas echt zijn hoogtepunt wanneer drie hersenspinsels, ontsproten uit het creatieve brein van William Shakespeare, het podium opstijgen en weerwoord aan elkaar zullen bieden. De Drie Heksen uit Macbeth, Titania uit A Midsummer Night's Dream en Hamlet. Een niet te missen heldentrio dat ditmaal ook door de bedenker zelf bijgestaan wordt. Shakespeare betreedt zelf het hoofdtoneel en zal snedig met de pen uithalen. Unmatched: Slings and Arrows brengt helden op de tafel die je een gevoel van onbehagen zullen opleveren. Benieuwd hoe deze wereld tot leven komt? In Unmatched: Slings and Arrows, uitgegeven door White Goblin Games, komt de nieuwste editie aan bod met vier nieuwe helden. Het Globe Theater is ditmaal...
Fotoverslag: Chat Pile @ Trix
Op zondag 27 april kwam Chat Pile uit Oklahoma helemaal naar de Trix om met de nodige humor van frontman Raygun Busch hun nieuwste plaat 'Cool World' voor te stellen. Met hun kenmerkende sludgy geluid die invloeden uit shoegaze, goth en alt-metal heeft, zijn ze meteen herkenbaar. Stevige gitaren, zware lyrics en elkaar niet altijd even serieus nemen is de boodschap. Op het voorprogramma stond Agriculture die meteen de toon juist zette voor het knaloptreden van Chat Pile. Dan is er eigenlijk nog maar één woord te zeggen. WHY Foto's Chat Pile Foto's Agriculture Spotify
De gamereleases van mei 2025
Vliegen, F1 racen of driften? Aan gemotoriseerde games legt de maand mei alvast een aantal toppers in de eierenmand. Voeg daarbij nog de nodige rumble in the jungle met Sonic of een gedoomde Dark Ages shooter? Pizza's eten met groene schildpadden of een middernachtwandeling? GTA-klonen met een blauw uniform, genaamd The Precinct? Of Elden Ring Nightreign? Voldoende om te lezen, spelen, kijken en genieten in mei. Gelukkig komen er voldoende feestdagen om door onderstaande lijst te zwoegen! 8 mei The Midnight Walk (PS5, pc, PS VR2, SteamVR) De ontwikkelaars achter action-adventuregames Fe en Lost in Random brengen met The Midnight Walk een nieuw duister fantasieavontuur dat gemaakt is met klei in de stopmotionstijl. Het, The Burnt One...
Codemasters pauzeert de ontwikkeling van rally-games
EA Sports WRC: jammer genoeg geen game waar ik (bij de launch ervan) laaiend enthousiast over was. Ondanks de minder positieve receptie bij zowel fans als critici bleef Codemasters deze titel regelmatig updaten en velen dachten dat er uiteindelijk ook een sequel zou komen, op basis van de geschiedenis van de studio. Zulke hoopvolle veronderstellingen smoorde men recent echter in de kiem, want in dit officieel bericht discussieerde men de sombere toekomst van niet alleen soortgelijke projecten die de firma intern overwoog, maar ook de roadmap van EA WRC Sports zelve. In het bericht verklaarde Codemasters om te beginnen dat de Hard Chargers Content Pack de allerlaatste uitbreiding zal zijn voor EA WRC Sports. Het spel zal wel nog...
Ook Microsoft maakt hun consoles duurder
Enkele weken geleden kondigde Sony aan dat het de prijzen van sommige PlayStation 5-consoles duurder zou maken. In onze contreien betreft het enkel de digitale editie, terwijl de disc drive goedkoper werd. De PlayStation 5 Pro en PlayStation 5 Disc Edition bleven bij de oude prijs. Ook een prijsverhoging van games kwam er (voorlopig nog) niet. Dat laatste is wel het geval bij Nintendo, toen ze dit aankondigden bij de Nintendo Switch 2. Microsoft blijkt nu Sony en Nintendo te volgen. Zo kondigde de Amerikaanse gigant aan dat de Xbox-consoles duurder worden. Daar blijft het niet bij, want ook voor games zullen we meer moeten neertellen. En wie dacht dat het daarbij eindigt, heeft het helaas mis. Ook controllers worden duurder ...
Preview: Wreckfest 2
Terwijl ik met een gelukzalige glimlach toekijk hoe mijn virtuele auto maar liefst acht keer overkop gaat nadat ik aan hoge snelheid uit een bocht geramd word, zinkt het al snel door: Wreckfest is terug van weggeweest en blijft honderd percent trouw aan zijn formule. Ik kan het niet goed verklaren, maar er zijn weinig games die me zo tot rust kunnen brengen als de totaal gestoorde chaos die dit racespel op het beeld tovert. Aan de originele Wreckfest heb ik meer dan honderd uur versleten, en het verveelde werkelijk geen seconde. We krijgen nu de early access-versie van Wreckfest 2 voorgeschoteld, en hoewel het qua content momenteel nog een beetje magertjes is, brengt ontwikkelaar Bugbear in eerste instantie vooral meer van hetzelfde, en...
Review: Sennheiser HD 550
Ik weet het nog goed: mijn allereerste echte headset heb ik op een LAN-party tweedehands gekocht. Een mede-gamer had een nieuwe gewonnen - een witte Siberia - en deed zijn huidige direct van de hand. Het betrof een ogenschijnlijk eenvoudig exemplaar, maar er stond Sennheiser op de hoofdband. Genoeg voor mij om deze met veel plezier over te nemen, zeker toen bleek dat deze zelf nog zo goed als nieuw was. Ik test dan ook met veel plezier de laatste telg in hun gamma. De Sennheiser HD 550 positioneert zich als een headset voor zowel gamers als muziekliefhebbers, en dat is te merken. Deze koptelefoon weet zijn belofte van een neutrale, gedetailleerde geluidsweergave indrukwekkend waar te maken, al komt dat natuurlijk met een prijskaartje...
Eerste trailer voor Now You See Me: Now You Don’t
Lionsgate heeft de officiële trailer vrijgegeven voor Now You See Me: Now You Don’t, de derde film in de populaire filmreeks over illusionisten die spectaculaire overvallen plegen. De film, oorspronkelijk aangekondigd als Now You See Me 3, is geregisseerd door Ruben Fleischer. De cast bestaat onder meer uit Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Dave Franco en Isla Fisher, Justice Smith, Dominic Sessa, Ariana Greenblatt, Rosamund Pike en Morgan Freeman. Het scenario is geschreven door Eric Warren Singer, Seth Grahame-Smith en Michael Lesslie, gebaseerd op personages van Ed Solomon. Now You See Me: Now You Don’t is vanaf 14 november in de bioscoopzalen te zien.
Fotoverslag: XINK @ Ancienne Belgique
Op 23 april kwamen de welbekende gasten van XINK naar de AB. Sinds hun terugkeer 2 jaar geleden stonden ze succesvol op een resem festivals, waaronder Rock Werchter en Pukkelpop. De trein stoomt verder door, want dit jaar brachten ze ook een gloednieuw album uit met de toepasselijke titel 'Dag Nul'. De zaal zat vol fans van het eerste uur die allemaal enthousiast meebrulden met zowel de oudere als nieuwere nummers. Als supportact kwam de indierock band Luna en de Maanstenen het publiek succesvol opwarmen. Foto's XINK Foto's Luna en de Maanstenen Spotify
Maandelijkse PlayStation Plus-games voor mei bekendgemaakt
Sony heeft vandaag via haar PlayStation-blog bekendgemaakt welke drie spellen PlayStation Plus-leden zullen kunnen downloaden vanaf dinsdag zes mei. Volgende maand zullen we kunnen dino's berijden, proberen om de beste pokerhanden te vormen en erop los schieten in een boomer shooter die zich afspeelt in het Warhammer 40,000-universum. Ark: Survival Ascended (PS5) Balatro (PS4, PS5) Warhammer 40,000: Boltgun Je kan de drie spellen aan je bibliotheek toevoegen van zes mei tot en met 2 juni. Wie de huidige spellen, zijnde Robocop: Rogue City, The Texas Chainsaw Massacre en Digimon Story: Cyber Sleuth – Hacker's Memory, kan dit nog doen tot en met maandag vijf mei. A
Terug
Bovenaan