BeyondGaming News

Enkele leuke weetjes ter ere van Dragon Quest Day
Wist je dat we vandaag Dragon Quest Day vieren? Het is namelijk op deze dag in het gezegende jaar 1986 - het jaar van mijn geboorte, damn ik ben even oud als deze reeks - dat de eerste Dragon Quest in Japan verscheen voor de Famicom (NES). De reeks werd bedacht door Yuji Hori, die geïnspireerd was door Westerse RPG's zoals Wizardry en Ultima. 39 jaar later zijn er intussen elf spellen in de hoofdreeks en meer dan 30 spin-off games beschikbaar in de Dragon Quest-franchise. Dragon Quest Day is een mooie gelegenheid om stil te staan bij de rijke geschiedenis van de serie en vooruit te kijken naar de spannende nieuwe remakes en releases aan de horizon. Square Enix doet vaak ook spannende aankondigingen op deze dag. Zo werden we vorig jaar...
Review: Architecton
Architecton opent met adembenemende dronebeelden, de camera zweeft boven kapotgeschoten gebouwen in Oekraïne en ingestorte appartementen in Turkije, resten van oorlog en natuurgeweld. Verlaten woonblokken waar je een halve eetkamer inkijkt, een vernielde slaapkamer. Wat overblijft is een rauwe herinnering aan wat eens was – een huiveringwekkend stille getuigenis van menselijk bestaan dat in één moment onherroepelijk werd veranderd. Dit is het begin van Victor Kossakovsky’s documentaire Architecton. Victor Kossakovsky staat bekend om zijn filmische blik op de wereld. In zijn eerdere documentaire Gunda – waarin het alledaagse leven van een varken, koeien en een kip zonder een woord dialoog werd vastgelegd – bewees hij al dat hij met...
Review: RoadCraft
Allez gast, staan die daar nu nog altijd? Het is een verzuchting die me ontsnapt wanneer ik voor de zesde keer in een maand tijd een half uur van mijn leven verschijt om traagjes in een file langs een grote betonmolen en geïmproviseerde bouwwerf te schuifelen. Niemand zegt spontaan ‘hoera!’ wanneer er nog maar eens een pneumatische drilboor en bordje met deviation van stal wordt gehaald. Zou je het zelf sneller kunnen? Het is een vraag die mijn lief naast me haast achteloos de gespannen ether van de auto in stuurt. Wel, vrouwmens, dankzij RoadCraft gaan we dat gezamenlijk ontdekken. Laat ons eerst even de versnellingspook in R schakelen en wat context creëren voor deze game, waarin je dus in essentie een wegenwerker speelt. In den...
Verslag: Les Nuits - Dag 4 @ Botanique
Als afsluiter van het eerste weekend van Les Nuits op zondag 18 mei kregen we weer een steviger programma voor de kiezen. Het was dus weer tijd voor het betere gitaarwerk om het weekend goed af te sluiten. En of dat gelukt is! Bij veel bands hoorde je duidelijke punkinvloeden en was het dus moeilijk om niet te bewegen of te headbangen. We kunnen alvast terugblikken op een mooi eerste weekend van Les Nuits en kunnen stellen dat het festival voor ons tot nu toe zeer geslaagd is. Wie dacht dat het rustig zou beginnen op een zondagnamiddag kwam bedrogen uit. Het festival opende de mainstage meteen met een banger van formaat. Pigs pigs pigs pigs pigs pigs pigs was namelijk de band die de eer kreeg om hier als eerste op te treden. En hoe ze...
Review: For a Crown
Wie in bordspellen graag al eens de pestkop uithangt, het tof vindt om messen in de rug te steken of openlijk oorlog voert, heeft enkele toffe opties. Zo reviewde ik onlangs Zoo Vadis en Hielenlikkers. Beide spellen vinken wel enkele van de benoemde zaken af. Ook Asmodee doet een duitje in de zak. Zo stuurde de uitgever ons For a Crown op. Hierin zal je, zoals de titel doet vermoeden, een gooi doen naar de kroon. Maar ... dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan, want je bent niet de enige die de troon een vaste plek wil geven in z'n interieur. Ik ging ermee aan de slag en vertel je in deze review mijn bevindingen. Het eerste wat opvalt aan For a Crown, is de bijzonder knappe en op het eerste zicht schattige artwork op de...
Review: Stonespine Architects
Wanneer ik de vraag krijg wat mijn favoriete bordspel is, dan kom ik na lang twijfelen toch steeds uit bij een bepaalde oerklassieker. Er zijn heel wat bordspellen die ik geweldig vind en met veel plezier speel, maar mijn absolute favoriet blijft toch wel 7 Wonders. Dit spel blinkt uit in zijn opvallende eenvoud en de manier waarop de verschillende concepten in elkaar klikken. Maar een deel van het succes is ook toe te schrijven aan het centrale concept van het spel, namelijk card drafting. Hierbij heb je een aantal kaarten in je hand, waarvan je er eentje kiest om te houden en de rest doorgeeft aan een tegenstander. Vroeger was ik een fervent Magic The Gathering-speler, en spellen die gebruikmaken van card drafting of deck building...
Fotoverslag: Les Nuits - Dag 3 @ Botanique
Op zaterdag 17 mei was het tijd voor de derde dag van Les Nuits in de Botanique. Deze dag ging het er een pak rustiger aan toe dan de voorbije twee dagen, gezien de focus meer lag op folk en singer-songwriter en een vleugje indie in plaats van stevige rock en metal. Dat hoeft uiteraard niet slecht te zijn, want ook wij konden een rustdagje gebruiken na het headbangen en al de moshpits. Met Michelle Gurevich en Tim Bernardes kwamen er weer twee toppers naar Brussel afgezakt, maar daarnaast kwamen ook Dressed Like Boys, Oi Va Voi, Lael Neale en nog veel meer het beste van zichzelf geven op deze mooie avond. De grootste verrassing voor ons was echter Benni die in de latere namiddag al naar de museumzaal kwam om ons daar te overdonderen...
Eerste grote update voor Dragonkin: The Banished nu beschikbaar
NACON en Eko Software hebben de eerste grote update voor Dragonkin: The Banished uitgebracht. Deze nieuwe Hack'n'Slash-game is sinds maart 2025 verkrijgbaar in vroegtijdige toegang en dompelt spelers onder in een fantasiewereld waarin machtige drakenkrachten de dienst uitmaken. Op basis van de roadmap en feedback van de community is de game sindsdien uitgebreid met talloze elementen die de quest van de drakenjagers nog spannender maken. Dragonkin: The Banished is nu beschikbaar in vroegtijdige toegang op Steam en zal bij de release van de definitieve versie ook verkrijgbaar zijn voor consoles. Deze nieuwste update stuurt spelers op avontuur in de ijzige landen van Nurorgartt, waar ze nieuwe wezens tegenkomen terwijl ze op zoek gaan...
Remaster van Onimusha 2: Samurai’s Destiny nu beschikbaar
Onimusha 2: Samurai’s Destiny, de iconische samoerai survival-action game van Capcom uit 2002, is vandaag terug met verbeterde graphics en moderne upgrades op PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One en pcvia Steam. Maak kennis met een duistere, verknipte versie van feodaal Japan waar folklore en samoerailegendes samenkomen voor een episch verhaal. Onimusha 2: Samurai’s Destiny is het best verkochte deel in de Onimuisha-serie en volgt Jubei Yagyu, een meesterzwaardvechter wiens dorpje werd vernietigd door Nobunaga Oda en zijn ijzersterke demonenleger. Nadat Jubei na een mysterieuze ontmoeting Oni-krachten ontvangt, zweert hij wraak en begint hij aan een reis om de Nobunaga te straffen en te verslaan. Van de Sengoku-periode naar de...
Elden Ring krijgt live-actionfilm
Bandai Namco Entertainment en A24 kondigden vandaag hun samenwerking aan met schrijver en regisseur Alex Garland voor een live-action verfilming van FromSoftware Inc.'s wereldberoemde videogame Elden Ring. De game is gemaakt onder leiding van FromSoftware's Hidetaka Miyazaki, gebaseerd op een mythologisch verhaal geschreven door George R. R. Martin, auteur van de fantasy romanserie A Song of Ice and Fire. Om de epische wereld en intense actie van Elden Ring te verfilmen, wordt het project geleid door filmmaker Alex Garland (Ex Machina, Civil War, Warfare) als schrijver en regisseur. De film wordt geproduceerd door Peter Rice, samen met Andrew Macdonald en Allon Reich van DNA, en George R. R. Martin en Vince Gerardis. Elden Ring is...
Logitech G kondigt nieuwe high-performance headset G522 aan
Logitech G heeft onlangs de G522, een nieuwe high-performance headset, aangekondigd. De headset belooft een uitstekende geluidskwaliteit, mogelijk gemaakt door nieuwe low profile acoustic modules die zorgen voor helder en nauwkeurig geluid. Elk detail, zoals voetstappen of wapens die worden herladen, is duidelijk hoorbaar. Voor communicatie tijdens multiplayer-games is de headset uitgerust met een hoogwaardige microfoon met BLUE VO!CE-technologie, vergelijkbaar met die in de ASTRO A50 X. Deze microfoon biedt real-time filters voor optimale stemhelderheid. Een van de grote pluspunten van de G522 is de veelzijdige connectiviteit. De headset kan naadloos wisselen tussen LIGHTSPEED, Bluetooth en USB-C, waardoor hij geschikt is voor PC...
Musicalreview: Shrek de Musical
Het aantal Shrek-films is bijna niet meer bij te houden, en het einde is zelfs nog niet in zicht. De eerste film verscheen reeds in 2001, met een vierde die in 2010 vertoond werd. Sindsdien bleef het jarenlang stil, maar daar komt volgend jaar verandering in met Shrek 5. Een weinig originele filmtitel, maar dat even terzijde. Ook dit jaar kun je nog van Shrek genieten, maar dan niet op het witte doek. Wel in diverse theaters, want Van Hoorne Studios brengt de succesvolle Broadway-musical naar België. Ik was bij de Nederlandstalige voorstelling in Terneuzen en vertel je er graag meer over. Voor de komst naar de Belgische theaters (Stadsschouwburg Antwerpen, Trixxo Theater Hasselt en Capitole Gent), heeft Van Hoorne Studios Nederland...
Siege-modus voor Warhammer 40,000: Space Marine 2 verschijnt op 26 juni
Focus Entertainment en Saber Interactive maakten de releasedatum en de eerste gameplaybeelden bekend van de langverwachte Siege Mode in Warhammer 40,000: Space Marine 2. De Siege-update is vanaf 26 juni gratis beschikbaar voor alle spelers op PlayStation 5, Xbox Series en PC en bevat naast een nieuwe PvE modus ook twee cosmetische DLC’s voor eigenaren van de Season Pass. Sloop eindeloze golven Tyranids en Heretics Probeer te overleven in de nieuwe Siege Mode in Space Marine 2, een nieuwe PvE-ervaring die vanaf 26 juni gratis voor alle spelers beschikbaar is. Deze nieuwe modus voor 3 spelers speelt zich af op Kadaku, waar een keizerlijke vesting moet worden verdedigd van steeds gevaarlijkere golven Tyranids en Chaos-soldaten. Je moet...
Review: Les Enfants Rouges
In Les Enfants Rouges worden werkelijkheid en visioenen op ijzingwekkende wijze met elkaar verweven. Twee jongens, Nizar en Achraf, worden in de bergen overvallen – slechts één keert terug. Wat volgt is niet alleen een tocht vol rouw en verwarring, maar ook een aangrijpend eerbetoon aan een brute realiteit: de film is gebaseerd op de gruwelijke moord op de zestienjarige Mabrouk Soltani in Tunesië, in 2015. Regisseur Lotfi Achour brengt met Les Enfants Rouges zijn tweede speelfilm, na Demain Dès l'Aube uit 2016. In deze film kiest hij voor een rauwe, compromisloze vertelling die het geweld niet schuwt, maar het juist in al zijn gruwelijkheid toont. Achrafs tocht Nizar (Yassine Samouni), 16 jaar, en zijn jongere neef Achraf (Ali...
Call of Duty: Black Ops 6 en Call of Duty: Warzone Season 04: alles wat je moet weten
Een onwaarschijnlijke alliantie ontstaat wanneer Adler en Stitch de krachten bundelen om de Pantheon-mollen te ontmaskeren. Laai de rivaliteit opnieuw op in een vernieuwd Downtown in Verdansk en zet koers naar IJsland, het toneel van Stitch’ ontsnapping uit de gevangenis en verschillende nieuwe multiplayermaps. Stap in de wereld van John Wick met het nieuwe Balerina-event. Bewijs dat je een supermoordenaar bent en kruip in de huid van huurmoordenares Eve Macarro met de Ballerina-bundel, verkrijgbaar in de in-game store. Breng tegenstanders Grief in de competitieve Zombies-modus. Een nieuwe Battle Pass levert meer dan 100 nieuwe contentitems – en nog veel meer. Season 04 van Call of Duty: Black Ops 6 en Call of Duty: Warzone verschijnt...
Mobile Suit Gundam SEED Battle Destiny Remastered nu beschikbaar
Mobile Suit Gundam SEED Battle Destiny Remastered, een remaster van de PlayStation®Vita actie-RPG, is nu wereldwijd verkrijgbaar. Mobile Suit Gundam SEED Battle Destiny Remastered plaatst spelers tussen strijdende facties van de aarde en de ruimtekolonies, waarbij legendarische gevechten uit Mobile Suit Gundam SEED en Mobile Suit Gundam SEED Destiny worden herbeleefd. De remaster is de eerste officiële release van de game in het westen en is beschikbaar voor Nintendo Switch en pc via Steam. In Mobile Suit Gundam SEED Battle Destiny Remastered kruipen spelers in de huid van een Mobile Suit-piloot in de nasleep van de Bloody Valentine-tragedie, een explosieve situatie die uitmondde in een grootschalig gewapend conflict. Kies om te...
Terug
Bovenaan