Sole_Survivor
Legacy Member
Beste forum collega's,
Misschien herinneren jullie je mijn vorig thread nog waarin ik uitlegde dat ik de "chance of a lifetime" kreeg om bij Vopak te beginnen als operator. Tot mijn grote spijt werd er na een lange selectie periode toch voor mijn concurrent gekozen op basis dat hij meer ervaring had en wat ouder was als ik. Ondanks mijn immens grote teleurstelling bleef ik niet bij de pakken neerzitten en ging verder op zoek naar een job in de petrochemie.
Door een stom toeval kwam ik via interim terecht bij een groot petrochemisch bedrijf in Schoten, waarvan ik de naam niet ga noemen om niet teveel van mijn identiteit vrij te geven. Ik moest testen afleggen en extreem lange vragelijsten invullen om dan uiteindelijk op gesprek te mogen gaan. Dat verliep heel vlot en nu ben ik ongeveer 2.5 maand aan het werk bij deze firma als productie operator op interimbasis. Wat houdt dit in grote lijnen in:
- Blending
- Bulkbelading en lossing
- Boten beladen
- IBC lijn draaiende houden
- Magazijn + recepten klaarzetten
...
Het werk en de collega's zijn top en ik voel me er erg goed. En daarbovenop is het ongeveer op 8min afstand van waar ik woon. Mijn loon is 18.62€/uur + elke dag een maaltijd cheque van 6€. En het zijn gewone "dag-uren".
Nu begint het dillema want gisteren kreeg ik telefoon van de HR-manager van Vopak met de vraag of ik nog geïntresseerd was om bij hen te komen werken. Want ze zouden me er erg graag bij hebben. Het feit dat ze me meteen persoonlijk contacteerden vond ik erg positief.
Pro's en contra's:
- Qua loon zitten ze allebei met alle premies en shiften premies inbegrepen ongeveer op dezelfde hoogte. Hoewel ik bij Vopak na één jaar 1€/uur meer zou krijgen en na nog een jaar nog 1€/uur erbij. In Schoten blijft dit altijd hetzelfde (met indexatie natuurlijk).
- Bij Vopak zou ik meteen een vast contract tekenen, bij de andere firma moet je minstens 1-2 jaar interim doen alvorens je in aanmerking komt voor vast contract.
- Zoals ik al zei ligt Schoten op 8min van mij thuis terwijl Vopak in Linkeroever is gevestigt dus moet ik dagelijks toch wel een pak meer kilometers doen via autostrade (file's!).
- Firma in Schoten zijn gewone dag-uren terwijl Vopak shiften zijn, normaal gezien zou ik onder het systeem vallen van 2w dag, 1w laat, 1w nacht.
- Bij Vopak heb je vele doorgroei mogelijkheden, bij de andere firma is dit onbestaand.
Ik ben 23 jaar oud dus ik kan nog alle kanten uit maar de beslissing die ik moet nemen zal wel levensbepalend zijn dus daarom dat ik het er zo moeilijk mee heb. Ik weet dat jullie de keuze niet in mijn plaats kunnen maken maar zou wel graag horen wat jullie eventueel zouden doen of wat jullie ervan vinden.
Ik weet dat het een lange tekst was dus voor degenen die het toch tot het einde hebben volgehouden van harte bedankt!! Moesten jullie nog bijkomende info nodig hebben ofzo stuur maar PM
Greetz
Sole Survivor
Misschien herinneren jullie je mijn vorig thread nog waarin ik uitlegde dat ik de "chance of a lifetime" kreeg om bij Vopak te beginnen als operator. Tot mijn grote spijt werd er na een lange selectie periode toch voor mijn concurrent gekozen op basis dat hij meer ervaring had en wat ouder was als ik. Ondanks mijn immens grote teleurstelling bleef ik niet bij de pakken neerzitten en ging verder op zoek naar een job in de petrochemie.
Door een stom toeval kwam ik via interim terecht bij een groot petrochemisch bedrijf in Schoten, waarvan ik de naam niet ga noemen om niet teveel van mijn identiteit vrij te geven. Ik moest testen afleggen en extreem lange vragelijsten invullen om dan uiteindelijk op gesprek te mogen gaan. Dat verliep heel vlot en nu ben ik ongeveer 2.5 maand aan het werk bij deze firma als productie operator op interimbasis. Wat houdt dit in grote lijnen in:
- Blending
- Bulkbelading en lossing
- Boten beladen
- IBC lijn draaiende houden
- Magazijn + recepten klaarzetten
...
Het werk en de collega's zijn top en ik voel me er erg goed. En daarbovenop is het ongeveer op 8min afstand van waar ik woon. Mijn loon is 18.62€/uur + elke dag een maaltijd cheque van 6€. En het zijn gewone "dag-uren".
Nu begint het dillema want gisteren kreeg ik telefoon van de HR-manager van Vopak met de vraag of ik nog geïntresseerd was om bij hen te komen werken. Want ze zouden me er erg graag bij hebben. Het feit dat ze me meteen persoonlijk contacteerden vond ik erg positief.
Pro's en contra's:
- Qua loon zitten ze allebei met alle premies en shiften premies inbegrepen ongeveer op dezelfde hoogte. Hoewel ik bij Vopak na één jaar 1€/uur meer zou krijgen en na nog een jaar nog 1€/uur erbij. In Schoten blijft dit altijd hetzelfde (met indexatie natuurlijk).
- Bij Vopak zou ik meteen een vast contract tekenen, bij de andere firma moet je minstens 1-2 jaar interim doen alvorens je in aanmerking komt voor vast contract.
- Zoals ik al zei ligt Schoten op 8min van mij thuis terwijl Vopak in Linkeroever is gevestigt dus moet ik dagelijks toch wel een pak meer kilometers doen via autostrade (file's!).
- Firma in Schoten zijn gewone dag-uren terwijl Vopak shiften zijn, normaal gezien zou ik onder het systeem vallen van 2w dag, 1w laat, 1w nacht.
- Bij Vopak heb je vele doorgroei mogelijkheden, bij de andere firma is dit onbestaand.
Ik ben 23 jaar oud dus ik kan nog alle kanten uit maar de beslissing die ik moet nemen zal wel levensbepalend zijn dus daarom dat ik het er zo moeilijk mee heb. Ik weet dat jullie de keuze niet in mijn plaats kunnen maken maar zou wel graag horen wat jullie eventueel zouden doen of wat jullie ervan vinden.
Ik weet dat het een lange tekst was dus voor degenen die het toch tot het einde hebben volgehouden van harte bedankt!! Moesten jullie nog bijkomende info nodig hebben ofzo stuur maar PM
Greetz
Sole Survivor


O jawel, hij steekt mijn ogen uit, maar ik vondt het niet de moeite om dit te vermelden. U zin mist trouwens ook ergens een is.