Archief - Zie het niet meer zitten...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

general of war

Legacy Member
Hallo 9lives

Ik zie het allemaal niet meer zitten , in de middelbare school heb ik een A2 diploma behaalt in elektriciteit (technisch diploma) en omdat ik nog niet wou gaan werken ben ik daarna gegaan voor proffesionele bachelor energie technologie. maar dit is serieus tegengevallen ik zit nu al met buizen en ganse dagen leren zie ik niet helemaal zitten ook stel ik vaak uit met leren wat dan leid tot slechte punten.

nu mijn vragen:

wat voor job kan ik doen met mijn huidig diploma?
welke opleidingen kan in nog volgen?
wat kan ik worden met dat proffesioneel bachelor diploma?

Chilliewillie88

Legacy Member
general of war zei:
wat kan ik worden met dat proffesioneel bachelor diploma?

Had je jezelf mss eens moeten afvragen voor je eraan begon?

De mentaliteit waarmee sommigen in het hoger onderwijs stappen snap ik toch niet hoor..

blacky

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Had je jezelf mss eens moeten afvragen voor je eraan begon?

De mentaliteit waarmee sommigen in het hoger onderwijs stappen snap ik toch niet hoor..

MrKend54l

Legacy Member
Je opties nu:
- elektricien in de bouw
- onderhoudselekticien op een bedrijf
- bordenbouwer
- technieker bij een bedrijf. Bv. Eandis
- 1jaar betaalde opleiding van fabricom.

Met je bachelor:
- job bij GDF Suez
- job bij eandis met verantwoordelijkheid
- job bij Elia met verantwoordelijkheid

Bunecarera

Legacy Member
Geen idee wat voor job je zou kunnen doen, maar als je gaat solliciteren, vergeet dan niet je brief te laten nalezen door iemand.
Iemand met verstand van grammatica en spelling...

Hiapoe

Legacy Member
MrKend54l zei:
Je opties nu:
- elektricien in de bouw
- onderhoudselekticien op een bedrijf
- bordenbouwer
- technieker bij een bedrijf. Bv. Eandis
- 1jaar betaalde opleiding van fabricom.

Met je bachelor:
- job bij GDF Suez
- job bij eandis met verantwoordelijkheid
- job bij Elia met verantwoordelijkheid

Om bij GDF Suez binnen te geraken, zal zijn mentaliteit toch wa moeten veranderen ;)

Tenzij hij er nu echt wil invliegen en ervoor gaan in een job! In dat geval, go for it en succes!

PineMangoes

Legacy Member
Met een A2 electriciteit op zak kan je alle kanten op imo. Als onderhoudstechnieker gaan werken, in de bouw, zelfstandig electricien,... En je wordt goed betaald.

Time

Legacy Member
Serieus, een A2-elektriciteit... Ga eens bij VDAB langs om te zien wat ze aanbieden van korte opleidingen. Gij moet echt niet zoeken om werk hoor, genoeg vraag naar.

Ohm

Legacy Member
A2 elec?

Onderhoudsploegen, bordenbouwer, technieker bij Telecom (Telenet,Belgacom) of bij de subco's, kabellegger, technieker bij Eandis/GDF Suez/Elie/Chemie (mits goede testen),...
Met je bachelor: het bovenste, alleen kun je dan gaan voor meer verantwoordelijkheid en hogere doorgroeimogelijkheden dan een gewone A2'er. Met goed te werken kun je er ook geraken.

Wat ik zou doen: Ga werken, ga 3 jaar of langer (modulair kun je afwerken in 7 jaar) naar een avondschool voor u graduaat (gaat je veel beter lukken omdat je wat praktijkkennis opdoet in de dag). Je krijgt educatief verlof, en je hebt tijd genoeg om u vakken in de week/weekend eens te herhalen. Dat diploma brengt je op dezelfde hoogte als iemand die van hogeschool afkomt (Elektromechanica). Bij toekomstige sollicitaties zullen ze u sneller aanwerven dan een schoolverlater door je ervaring en hogere studies dat je kunt voorleggen. Nadeel: Je zult in de week wat minder naar café of op uitstap moeten gaan en discipline hebben.

Schapekop0701

Legacy Member
Gevraagd: a2 electriciteit.

Zo begint de vacature bij eandis

Zal mijn werkverleden even opbiechten.
a2 electriciteit in TSM mechelen
In 1980 begonnen bij Eandis (Ebes) in A'pen
Nu na 32 jaar dienst 1ste exploitatie agent HS (hoogspaning)
Veel verantwoordelijkheid,veel miserie,maaaaaar goedbetaald

Ik heb nog geen enkele nieuweling horen klagen.
Ze kunnen volop meedoen aan examens om hogerop te komen en krijgen minstens 1volle maand per jaar opleiding.
Wagen van de firma +gsm+groepsverzekering+maaltijdcheques+......
Hier bouw je zelf aan je toekomst en wil je niet,dan blijf je je hele loopbaan in het slijk staan.

Riverdale27

Legacy Member
Weer genoeg mensen hier die hem veroordelen vanwege zijn keuzes... and to those I say one thing: shut the fuck up asshole! De arrogantie om op basis van 3 zinnen te denken dat ge het beter weet dan iemand die de situatie elke dag meemaakt!

Ik zou adviseren om eens te bellen naar de VDAB voor info/opleidingen. Eventueel ook naar interimkantoren. Wat Ohm zegt lijkt mij ook goed advies.

Genious

Legacy Member
Riverdale27 zei:
Weer genoeg mensen hier die hem veroordelen vanwege zijn keuzes... and to those I say one thing: shut the fuck up asshole! De arrogantie om op basis van 3 zinnen te denken dat ge het beter weet dan iemand die de situatie elke dag meemaakt!
Het gaat hem niet om zijn keuzes, maar de manier waarop hij die gemaakt heeft. De redenering er achter (of het gebrek er aan :unsure: )

Fanaat

Legacy Member
Een zevende jaar gaat ook. Koeltechnieken, meet en regel, alarminstallaties, ...

DuffyT

Legacy Member
Waarom denkt iedereen hier dat dit zo goed betaald is? Allemaal zelf elektriciens? Een elektricien zonder ervaring verdient een €11-12 per uur. Ik heb zelf een a2 elektrotechnieken maar ik werk niet als elektricien omdat men je behandelt als slaafje en je 0,0 kansen geeft om hogerop te raken. Behalve dan als je binnen kan raken bij eerder genoemde Eandis, Infrax, Fabricom maar die zoeken nu eenmaal niet altijd mensen. En als je al gecontacteerd wordt verwacht je dan maar aan ellenlange testen en een ontleding tot op het bot.

Nee, ik ben zelf begonnen in een metaalbedrijf, ik verdien na één jaar een comfortabele €15-17/u (in ploeg meer) en ik doe mijn werk graag.

Een goeie raad, staar je niet blind op je diploma elektriciteit maar denk er eens goed over na of je dat wel voor de rest van je leven wil doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan