Galaaz
Legacy Member
Goedemiddag allemaal,
Ik ben van plan om binnenkort terug naar Antwerpen te gaan wonen. Ben daar geboren en heb daar gestudeerd tot mijn 18 jaar (Diploma TSO). Juist nadien ben ik naar Spanje vertrokken (land van mijn ouders) en het is al een tijdje dat ik mij hier niet goed vind. Ik heb echter geen uitgebreide ervaring of kennis in een specifiek gebied maar heb wel 6 jaar gewerkt in reparatie van computers en nadien 6 jaar in alles wat met klantenbediening (weet niet als dit woord bestaat) en receptie in hotels heeft te maken. Nu ben ik al 40 en wens terug te studeren en dit land verlaten om mij terug te vinden als het mogelijk is. Hier heb ik een poging gedaan om Industrieel Ingenieur in Elektronica en Automatisering te studeren maar kon uiteindelijk de studies niet beëindigen. Na veel surfen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ICT niet zou kunnen studeren want het is voltijds en uiteraard zou ik daar een job moeten zoeken en hopelijk vinden. Zodus is mijn enige kans HBO in Elektronica te studeren in avondschool gedurende 3 jaar. ik heb wel een zeer goede vorming in talen (Spaans, Engels, Frans en Nederlands alhoewel het al 23 jaar geleden is dat ik geen nederlands spreek noch schrijf), wiskunde, algemene kennis in Elektronica en Informatica.
Ik zou graag jullie opinie willen kennen over mijn kansen. Is het mogelijk om daar een job te vinden? Ik zou in eender wat beginnen te werken. Mijn bedoeling is studeren en daarna zal ik wel zien. Uiteraard weet ik wel dat met mijn leeftijd het zeer moeilijk zal zijn om een job te vinden en als we daarbij toevoegen dat ik Spaanse nationaliteit heb zal het bijna onmogelijk zijn. Maar het is een feit dat ik mij nooit Spaans gevoeld heb. Ik denk als een Belg, en heb de laatste jaren heimwee van Antwerpen. Graag zou ik in een bedrijf werken (geeft niet welk job) al moet ik het bedrijf poetsen. Het enige dat belangrijk is voor mij is verder studeren en misschien daarna overstappen naar en ICT Elektronica op Artsesis Hogeschool (oude Iham). Is het mogelijk om een klein studio te vinden voor 500€? Bestaat er nu meer racisme tegen Spanjaarden of valt dat wel mee.
Heb ook geconstateerd dat om een studio te huren je een job moet hebben. Maar als ik een job ga zoeken dan zal het toch wel moeilijk zijn om er één te hebben. Dat is één van mijn grootste problemen. Hoe kan ik een studio vinden zonder job. Heb wel geld om waarborg te batalen maar weet niet als dat genoeg is.
Alle opinies zijn welkom en sorry voor mijn nederlands van 23 jaar geleden. Ben er zeker van dat na een maand in België alles terugkomt en goed nederlands zal kunnen spreken en schrijven.
Groetjes,
Galaaz.
Ik ben van plan om binnenkort terug naar Antwerpen te gaan wonen. Ben daar geboren en heb daar gestudeerd tot mijn 18 jaar (Diploma TSO). Juist nadien ben ik naar Spanje vertrokken (land van mijn ouders) en het is al een tijdje dat ik mij hier niet goed vind. Ik heb echter geen uitgebreide ervaring of kennis in een specifiek gebied maar heb wel 6 jaar gewerkt in reparatie van computers en nadien 6 jaar in alles wat met klantenbediening (weet niet als dit woord bestaat) en receptie in hotels heeft te maken. Nu ben ik al 40 en wens terug te studeren en dit land verlaten om mij terug te vinden als het mogelijk is. Hier heb ik een poging gedaan om Industrieel Ingenieur in Elektronica en Automatisering te studeren maar kon uiteindelijk de studies niet beëindigen. Na veel surfen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ICT niet zou kunnen studeren want het is voltijds en uiteraard zou ik daar een job moeten zoeken en hopelijk vinden. Zodus is mijn enige kans HBO in Elektronica te studeren in avondschool gedurende 3 jaar. ik heb wel een zeer goede vorming in talen (Spaans, Engels, Frans en Nederlands alhoewel het al 23 jaar geleden is dat ik geen nederlands spreek noch schrijf), wiskunde, algemene kennis in Elektronica en Informatica.
Ik zou graag jullie opinie willen kennen over mijn kansen. Is het mogelijk om daar een job te vinden? Ik zou in eender wat beginnen te werken. Mijn bedoeling is studeren en daarna zal ik wel zien. Uiteraard weet ik wel dat met mijn leeftijd het zeer moeilijk zal zijn om een job te vinden en als we daarbij toevoegen dat ik Spaanse nationaliteit heb zal het bijna onmogelijk zijn. Maar het is een feit dat ik mij nooit Spaans gevoeld heb. Ik denk als een Belg, en heb de laatste jaren heimwee van Antwerpen. Graag zou ik in een bedrijf werken (geeft niet welk job) al moet ik het bedrijf poetsen. Het enige dat belangrijk is voor mij is verder studeren en misschien daarna overstappen naar en ICT Elektronica op Artsesis Hogeschool (oude Iham). Is het mogelijk om een klein studio te vinden voor 500€? Bestaat er nu meer racisme tegen Spanjaarden of valt dat wel mee.
Heb ook geconstateerd dat om een studio te huren je een job moet hebben. Maar als ik een job ga zoeken dan zal het toch wel moeilijk zijn om er één te hebben. Dat is één van mijn grootste problemen. Hoe kan ik een studio vinden zonder job. Heb wel geld om waarborg te batalen maar weet niet als dat genoeg is.
Alle opinies zijn welkom en sorry voor mijn nederlands van 23 jaar geleden. Ben er zeker van dat na een maand in België alles terugkomt en goed nederlands zal kunnen spreken en schrijven.
Groetjes,
Galaaz.


