Archief - Welke Richting??? k zit vast...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fre99

Legacy Member
K heb in juni een b attest gekregen na mijn 4de jaar aso wetenschappen!!!
(k mag ng van geluk spreken want k had meer dan 5 buizen > dit komt omdat k nogal probleemen gehad heb en wr k liever verder niks over zeg...)

k heb dus gekozen voor de richting industriele wetenschappen in het tso in het 5de j. (k wou 1st voor technische wetenschappen gaan maar de enigste dichtsbijzijnde school vond mijn resultaten te laag)

maar nu merk k al dat k niet mee kan??? (7u wis + mechanica, elektronica en elektriciteit waarvan k 2jaar heb gemist)

K weet nu egt niet wat doen en k wil dus liefst iets doen met fysica en chemie!!!
wat raden jullie me aan....

Fristii

Legacy Member
Als da een gemeenschapsschool is mag die u denk ik niet weigeren op basis van u resultaten (denk ik, ben daar ni zeker van) want hoewel miss slecht, als ge een b-attest hebt zou da genoeg moeten zijn.

Wa betreft wiskunde zoude nog altijd mee moeten kunnen, dien elektriciteit, kan me inbeelden, ge moet voor uzelf de afweging maken. Of nog veranderen of gewoon ff doorwerken en de geleden schade inhalen (da moet nog te doen zijn? of vergis ik mij hier in?)

Tis maar, als ge da hier hebt, gaat ge da in andere technische richtingen ook hebben, dien achterstand.

Op zich hadde kunnen verderdoen met u ASO, zo erg is het ook weer ni om is een jaar te blivjen plakken, zeker ni als het komt door problemen waar ge mogelijk zelf niks aan kunt doen of wat dan ook).

In die technische richtingen gade altijd nen achterstand hebben wa betreft u technische vakken en vaardigheden.

El_L4mor

Legacy Member
IW is een behoorlijke zware richting naar't schijnt...

maarja als je iets wilt doen met fysica en chemie, heb je weinig keus dan stevig op uw tanden te bijten en doorzetten.

't is ook middelbaar he, middelbaar moet zeker lukken als je een beetje slim bent en vooral veel leert

Accalia

Legacy Member
Wist je niet dat je elektriciteit en dergelijke ging krijgen? Niet goed geinformeerd blijkbaar.

Jep doorzetten is de enige mogelijkheid, maar als je het echt niet ziet zitten, kun je je jaar over doen in het 4de ASO.

fre99

Legacy Member
Op zich hadde kunnen verderdoen met u ASO, zo erg is het ook weer ni om is een jaar te blivjen plakken, zeker ni als het komt door problemen waar ge mogelijk zelf niks aan kunt doen of wat dan ook).


ma da is nu juist het probleem k heb door ziekte (wr k ook nie verder ga op ingaan) al een paar jaren verloren

fre99

Legacy Member
fre99 zei:
Op zich hadde kunnen verderdoen met u ASO, zo erg is het ook weer ni om is een jaar te blivjen plakken, zeker ni als het komt door problemen waar ge mogelijk zelf niks aan kunt doen of wat dan ook).


ma da is nu juist het probleem k heb door ziekte (wr k ook nie verder ga op ingaan) al een paar jaren verloren

srry dit is mijn 1ste forum wr k aan mee doe!!!!

Accalia

Legacy Member
fre99 zei:
Op zich hadde kunnen verderdoen met u ASO, zo erg is het ook weer ni om is een jaar te blivjen plakken, zeker ni als het komt door problemen waar ge mogelijk zelf niks aan kunt doen of wat dan ook).


ma da is nu juist het probleem k heb door ziekte (wr k ook nie verder ga op ingaan) al een paar jaren verloren

Ah in dat geval, da's iets anders natuurlijk. Dan zou ik het jaar niet herdoen en goed op de tanden bijten. Makkelijk gezegd, ik weet het, maar het is jammergenoeg de enige oplossing. Als je er voor gaat moet dat wel lukken.

fre99

Legacy Member
Accalia zei:
Wist je niet dat je elektriciteit en dergelijke ging krijgen? Niet goed geinformeerd blijkbaar.

Jep doorzetten is de enige mogelijkheid, maar als je het echt niet ziet zitten, kun je je jaar over doen in het 4de ASO.

jawel ma k wist gwn nie da k zoveel achterstaand zou hebbn!!!
k ben gn slechte student ondanks mijn jaren da k heb verloren

fre99

Legacy Member
miss biotechnische wetenschappen!!!????

is minder zwaar en k heb even veel fysica en chemie

maar k krijg er wel andere nieuwe vakken bij biotechniek(3u) en labo biotechniek (3u) > wa k mij nu afvraag is dit niet gemakkelijker dan de vakken da k bij krijg in industriele wetenschappen??? (wrs wel omdat bio meer vanbuiten leren is > k kan me ook vergissen)

Kan iemand me dus zggn wat die 2 vakken juist inhouden???

gelieve all1 te reageren als ge er iets van weet (mijn studies zijn zeer belangrijk voor mij)

puni

Legacy Member
Ben ik nu de enige die vindt dat de randgevallen hier als paddestoelen uit de grond schieten de laatste tijd? :)

Accalia

Legacy Member
Biotechniek, daar zie ik genetica in. Heel interessante materie, maar echt van buiten leren... Da's meer oefeningen, zeker bij de labo sessies. 'K zou het niet onderschatten. Maar kijk waar je het meest in geinteresseerd bent: techniek of wetenschap (meer bepaald biologie --> genetica/dna). Hoe meer interesse -> hoe meer motivatie -> hoe verder je geraakt.

Neem mijn antwoord wel niet te serieus, ik probeer maar te helpen maar ik heb de richting nooit gedaan, maar ik ga af op mijn ervaringen met het onderdeel biotechniek dat wij tijdens onze biologie uren hebben gezien (talen-wetenschappen 6e jaar).

fre99

Legacy Member
puni zei:
Ben ik nu de enige die vindt dat de randgevallen hier als paddestoelen uit de grond schieten de laatste tijd? :)

nie ieder1 heeft het geluk een perfecte gezondheid te hbbn !!!!
zou u het lukken na 5 maanden in een ziekenhuis te hebben gezeten ng u erdoor slaan in een wetenschappelike richting aso????

fre99

Legacy Member
Accalia zei:
Biotechniek, daar zie ik genetica in. Heel interessante materie, maar echt van buiten leren... Da's meer oefeningen, zeker bij de labo sessies. 'K zou het niet onderschatten. Maar kijk waar je het meest in geinteresseerd bent: techniek of wetenschap (meer bepaald biologie --> genetica/dna). Hoe meer interesse -> hoe meer motivatie -> hoe verder je geraakt.

Neem mijn antwoord wel niet te serieus, ik probeer maar te helpen maar ik heb de richting nooit gedaan, maar ik ga af op mijn ervaringen met het onderdeel biotechniek dat wij tijdens onze biologie uren hebben gezien (talen-wetenschappen 6e jaar).

tch bedankt voor t antw!!! vanbuiten leren is voor mijn gn probleem!!!

geinteresseerd??? in alles > mijn ouders zggn da k teveel vragen stel > ma chemie en fysica zijn mijn lievelings vakken

Hoe meer interesse -> hoe meer motivatie -> hoe verder je geraakt.
zo denk k er ook over maar k kan me nie permitteren ng een jaar te verliezen!!!

wtf?hax!kthxbye

Legacy Member
fre99 zei:
tch bedankt voor t antw!!! vanbuiten leren is voor mijn gn probleem!!!

geinteresseerd??? in alles > mijn ouders zggn da k teveel vragen stel > ma chemie en fysica zijn mijn lievelings vakken

Hoe meer interesse -> hoe meer motivatie -> hoe verder je geraakt.
zo denk k er ook over maar k kan me nie permitteren ng een jaar te verliezen!!!

ebde gij dyslexie?

Cycloon

Legacy Member
wtf?hax!kthxbye zei:
ebde gij dyslexie?

Nah, die moet gewoon laten zien dat zijn nederlandse taalvaardigheid van een heel laag niveau is.

Ofwel vindt die zo typen keigraaf :unsure:

tragezot

Legacy Member
Hey, het is hier geen msn. Typ uw woorden voluit. We hebben u heus wel door als ge maar 1 leesteken plaatst (!!!!!).

Wat is dat toch met al die mannen die pas in actie schieten als het schooljaar al is begonnen? Ge hebt nu toch tijd genoeg gehad?

Doe uw jaar opnieuw als ge perse in ASO wil blijven. Als ge die 5 buiven door externe factoren gekregen hebt, konden ze dan geen vervangende examens inlassen?

Avenger 2.0

Legacy Member
Gewoon uw jaar op ASO over doen. Veel mensen doen wel eens een jaartje opnieuw.

^MystiQ

Legacy Member
puni zei:
Ben ik nu de enige die vindt dat de randgevallen hier als paddestoelen uit de grond schieten de laatste tijd? :)

Nee, je bent niet de enige, ik had een post geschreven maar bij nader inzien vond ik het niet nodig om mijn woorden eraan vuil te maken :)

El_L4mor

Legacy Member
fre99 zei:
nie ieder1 heeft het geluk een perfecte gezondheid te hbbn !!!!
zou u het lukken na 5 maanden in een ziekenhuis te hebben gezeten ng u erdoor slaan in een wetenschappelike richting aso????

met alle respect, maar als je 5 maanden ziekte de reden is dat je naar een andere richting moet zakken, dan zou ik toch echt mijn jaar opnieuw doen.

Wie weet laat je nu een evt. hoger diploma gewoon schieten voor 1 jaar minder op't middelbaar te zitten...

Wu-chAn

Legacy Member
El_L4mor zei:
met alle respect, maar als je 5 maanden ziekte de reden is dat je naar een andere richting moet zakken, dan zou ik toch echt mijn jaar opnieuw doen.

Wie weet laat je nu een evt. hoger diploma gewoon schieten voor 1 jaar minder op't middelbaar te zitten...

? Je kan nog altijd verder studeren hoor.
Als het een goede school is en je hebt twee jaar achterstand met elektriciteit en mechanica dan ga je het niet halen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan