Archief - Voorbereiding UGent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alex_Dd_

Legacy Member
Hallo,

In September start ik mijn eerste jaar Burgerlijk ingenieur Architectuur aan de UGent. Ik neem deel aan de vakantie cursus wiskunde samen de bio ingenieurs. maar mijn vraag is nu zijn er nog dingen die ik zou kunnen doen om me zo goed mogelijk voor te bereiden op de Universiteit?

Ik heb wel angst dat unief te hoog gegrepen zou zijn. maar als ik het niet probeer zou ik met een naar gevoel zitten dat ik het niet geprobeerd heb.

Ik zie de richting Architectuur helemaal zitten en wil er volledig voor gaan maar vrees ook voor mijn wiskunde kennis. In middelbaar volgde ik IW met 5uur wiskunde ( dit zou normaal 6u moeten zijn in IW)

Ook las ik op dit forum al dat de wiskunde niet zo heel moeilijk is in vergelijking met ontwerpen en teken ect. Is dit echt zo?

En zijn er mensen die nu deze richting volgen? (tips?)

alle informatie is welkom.

twoen

Legacy Member
Ik heb die cursus 7 jaar geleden ook gedaan ter voorbereiding van Ir-Architect en mijn indruk was dat wanneer je daar alles kon volgen dat er geen onoverkomelijke problemen zijn bij het slagen voor wiskunde. Kan je niet volgen dan zal wiskunde wat meer aandacht vragen tijdens het jaar.
Staar je echter niet blind op die wiskunde. Ir-Architect is een architectuuropleiding.
Je kan je niet voorbereiden op de ontwerpopdrachten en zal dus moeten afwachten of het echt wel je ding is. Sla echter niet te snel in paniek, de eerste opdrachten gingen voor mij ook zeer moeilijk. Meestal weet je pas op het einde van het jaar of je op je plaats zit. Volharden en hard werken is de boodschap.

asmo

Legacy Member
Het is een opfriscursus. Er wordt daarin vooral veel aandacht besteed aan analyse en ruimtemeetkunde meen ik me te herinneren (het is al bijna 7 jaar geleden :p). Leerstof tijdens het jaar krijg je ook gemeenschappelijk met de bio-ir's en komt ook overeen met hetgene dat je in die basiscursus wiskunde gezien hebt. Maar dan wel veel uitgebreider: Complexe getallen, lineaire programmering, dubbel-trippel integralen, begin differentiaalvergelijkingen etc...

Ben zelf bio-ir begonnen met 4 uur wiskunde in het middelbaar. Het is was wel een uitdaging want praktisch alles was nieuw voor mij. Het is niet onoverkomelijk mits een grondige dosis doorzettingsvermogen, wiskundig inzicht en héél véél oefeningen maken.

Challis

Legacy Member
Kzal daar ook zitten dit jaar voor de cursus (voor bio-ir).
Ik denk dat het best is dat je zelf eens evalueert hoe goed je bent in wiskunde en waar de problemen zitten die je (misschien)hebt. Als er iets is dat je echt moeilijk vindt zou ik het zeker eens goed doornemen en maken dat je het begrijpt voor je naar de cursus gaat, het zal er redelijk snel gaan denk ik sinds het een opfris cursus is en geen pure les.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan