Alex_Dd_
Legacy Member
Hallo,
In September start ik mijn eerste jaar Burgerlijk ingenieur Architectuur aan de UGent. Ik neem deel aan de vakantie cursus wiskunde samen de bio ingenieurs. maar mijn vraag is nu zijn er nog dingen die ik zou kunnen doen om me zo goed mogelijk voor te bereiden op de Universiteit?
Ik heb wel angst dat unief te hoog gegrepen zou zijn. maar als ik het niet probeer zou ik met een naar gevoel zitten dat ik het niet geprobeerd heb.
Ik zie de richting Architectuur helemaal zitten en wil er volledig voor gaan maar vrees ook voor mijn wiskunde kennis. In middelbaar volgde ik IW met 5uur wiskunde ( dit zou normaal 6u moeten zijn in IW)
Ook las ik op dit forum al dat de wiskunde niet zo heel moeilijk is in vergelijking met ontwerpen en teken ect. Is dit echt zo?
En zijn er mensen die nu deze richting volgen? (tips?)
alle informatie is welkom.
In September start ik mijn eerste jaar Burgerlijk ingenieur Architectuur aan de UGent. Ik neem deel aan de vakantie cursus wiskunde samen de bio ingenieurs. maar mijn vraag is nu zijn er nog dingen die ik zou kunnen doen om me zo goed mogelijk voor te bereiden op de Universiteit?
Ik heb wel angst dat unief te hoog gegrepen zou zijn. maar als ik het niet probeer zou ik met een naar gevoel zitten dat ik het niet geprobeerd heb.
Ik zie de richting Architectuur helemaal zitten en wil er volledig voor gaan maar vrees ook voor mijn wiskunde kennis. In middelbaar volgde ik IW met 5uur wiskunde ( dit zou normaal 6u moeten zijn in IW)
Ook las ik op dit forum al dat de wiskunde niet zo heel moeilijk is in vergelijking met ontwerpen en teken ect. Is dit echt zo?
En zijn er mensen die nu deze richting volgen? (tips?)
alle informatie is welkom.
). Leerstof tijdens het jaar krijg je ook gemeenschappelijk met de bio-ir's en komt ook overeen met hetgene dat je in die basiscursus wiskunde gezien hebt. Maar dan wel veel uitgebreider: Complexe getallen, lineaire programmering, dubbel-trippel integralen, begin differentiaalvergelijkingen etc...