Archief - Verdienste informaticus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SideShow

Legacy Member
Ik heb binnen een eindje evaluatiegesprek en vraag mij af hoeveel opslag ik mag vragen.

Enige info:
- leeftijd: 30 jaar
- A1 diploma met enige jaren ervaring
- maar wel als junior .net developer begonnen een jaar geleden
- omgeving brugge, want ik kan me voorstellen dat je bvb in brussel iets meer verdiend
- veel overuren gedaan, enige opleidingen, massa's veel bijgeleerd en veel interesse getoond tout court

Welk loon zou ik kunnen vragen? Dan weet ik hoeveel opslag (afslag? :D) ik kan vragen.

Hiapoe

Legacy Member
Eerst en vooral zit je met 30-jarige leeftijd, een A1-diploma en junior .net developer als functie 'achter' op je carrièreschema. (hangt ook af van je persoonlijke intenties wat je carrière betreft uiteraard).

Een junior .net developer met enige jaren ervaring... ghoh dan gok ik op rond de 2300 bruto + firmawagen

Dan zou ik nu alvast vragen aan je baas om het woordje junior te kunnen laten vallen, want als 30-jarige met enige jaren ervaring ben je dat gewoon niet meer, punt aan de lijn.

Dus dan word je per definitie op zijn minst een confirmed .net developer (of hoe ze het niveau boven junior bij jullie ook mogen noemen).
En dan kan je gerust +10% opslag vragen + categorie van wagen hoger.
in mijn berekening dus 2500-2600 bruto + firmawagen van niveau hoger...

Maar dit is uiteraard maar een richting... want ik ken voor de rest je situatie niet tot nauwelijks.

Yuut

Legacy Member
Hiapoe, let wel op hij is vorig jaar pas begonnen als junior e dus 1 jaar ervaring.

Hoeveel verdiende nu (+ welke wagen?) ?

(ben benieuwd omdat ik ook branche zit :))

gamer5

Legacy Member
Als je 30 bent en ik veronderstel toch al 6-7 jaar in de branche zit kan je toch al zeker 3000 brutto vragen nee? :s

Ik zit nu al een 2100 + wagen en ik werk nog maar 1 jaar...

Anoniem09

Legacy Member
gamer5 zei:
Als je 30 bent en ik veronderstel toch al 6-7 jaar in de branche zit kan je toch al zeker 3000 brutto vragen nee? :s

Ik zit nu al een 2100 + wagen en ik werk nog maar 1 jaar...

Hij zegt 'met enige jaren ervaring' en dan als .net junior developer begonnen vorig jaar. In principe heeft hij dus net als jou 1 jaar ervaring voor de functie die hij doet. Hij zegt ook totaal niet wat die 'enige jaren ervaring' zijn. Pc's assembleren?

sanderkevdw

Legacy Member
Na een jaar .NET programmeur is idd 2300-2500 euro "normaal". Dit is echter wel volledig het leeftijdsaspect achterwege gelaten. Eigenlijk is je vraag hoeveel opslag je kan vragen, het antwoord daar op is 150-300 euro als je je job goed doet. Onafhankelijk van wat je nu verdient eigenlijk.

passero

Legacy Member
koenpje zei:
Hij zegt 'met enige jaren ervaring' en dan als .net junior developer begonnen vorig jaar. In principe heeft hij dus net als jou 1 jaar ervaring voor de functie die hij doet. Hij zegt ook totaal niet wat die 'enige jaren ervaring' zijn. Pc's assembleren?

Als die andere jaren Java of C zijn dan zijn die wel relevant en dan staat hij niet op hetzelfde niveau als iemand die vorig jaar van de schoolbanken kwam.

Het moeilijke aan programmeren is niet de syntax of libraries leren, maar de algoritmes en principes kweken en gebruiken en die veranderen nu weinig in de taal.

MVC blijft MVC in .net of java. Design patterns zijn ook gelijk... Die ervaring is ook wel wat waard.

SideShow

Legacy Member
Ik heb zo wat vanalles en nog wat gedaan ... "informaticusje spelen" ... maar pas een dik jaar geleden definitief voor "richting programmeur" gekozen.

Ik heb mezelf dan ook geprofileerd als junior developer en op zulke vacatures gereageerd. Verdien momenteel 1650 netto, geen bedrijfswagen, wel een laptop maar dat is nogal wiedes...

Ik heb zo het gevoel, dat ik, vandaag de dag, niet echt veel verdien, zeker niet volgens de progressie en inzet die ik geleverd heb. (vele weekends gewoon doorgewerkt).

Ik ben alleenstaand en ben een huis aan het afbetalen op 30 jaar. Ik werk nu ook in het weekend als verkoper, omdat ik het niet zie zitten om mijn maand rond te komen met 600-700 euro ... waar ik van moet leven + rekeningen betalen.

SideShow

Legacy Member
Hierbij nog even een samenvatting van mn leerevolutie van het voorbije jaar, veelal op eigen initiatief.

Leerevolutie
• Visual Studio
o Interface
o Solution- en projectstructuur
• ASP.Net
o Websitestructuren, configuratie, IIS, ...
o Webforms, gebruik van ASP.Net-controls
o Eigen controls
• DotNetNuke
o Installatie + beheer als admin/host
o Modules
 Beheer
 Installatie
 Programmatie
o Database
• Winforms
o Algemeen
 Custom controls
o Toepassingen: NetMeter, PacMan, Sync, ...
• Mobile
o Beginselen Html5 en mobile apps
• .Net
o CLR, Assemblies, referenties naar dll’s en andere projecten
o Debugging, remote debugging, ...
o C#
 Syntax, gebruik, ...
 Objectoriëntatie, constructors, methods, variabelen, ...
 Statics en constants
 Correct gebruik van interfaces en diens implementaties
 Overerving en abstracte members
 Concept van delegates en events
 Linq, Linq2Sql, Linq2Entities
o ...
• JavaScript
o Uitgebreide kennisname van syntax
o Verlaten van functie-spaghetti
o Callback-methodiek
o Concept van namespaces, klasse-instanties, ...
o DOM manipulatie
o Prototyping
o jQuery
 Ajax
 Diepgaande kennis van het jQuery-object
 Custom jQuery extensions op zowel op de functie als het root object
o Knockout
 Templating
 MVVM idee en implementatie
 Observables, bindings, computed functions, subscriptions, ...
• ORM
o Entities en Linq2Entities
o nHibernate
• Spring
o Inversion of control
• xCS
o CMS front end
o Database mySql
• Team Foundation Server
• Scrum
• Concepten, patterns, …
o Fluent interface
o Builder pattern (nBuilder)
o Mockups (nBuilder)
o Inversion of control
o Object inheritance en abstracte members
o Drielagenmodel
o Factory

sanderkevdw

Legacy Member
In dit geval verdien je inderdaad te weinig, aangezien ik na 1 jaar werken (dus zonder ervaring daarvoor) als 1600 netto met auto verdiende. Hangt natuurlijk van de job en werkgever af, maar ik zou toch een serieuze opslag vragen dan (of een bedrijfswagen.

SideShow

Legacy Member
koenpje zei:
Hij zegt 'met enige jaren ervaring' en dan als .net junior developer begonnen vorig jaar. In principe heeft hij dus net als jou 1 jaar ervaring voor de functie die hij doet. Hij zegt ook totaal niet wat die 'enige jaren ervaring' zijn. Pc's assembleren?

pc's assembleren, php brol geschreven, sys admin, sql server, VBA toepassingen, ERP, miljaar ik het allemaal gedaan

weliswaar waren het allemaal kutjobkes met kutcollega's waar ik me slecht voelde, en waar mijn marktwaarde eerder achteruit dan vooruit ging

ik heb vooral veel getwijfeld, gewacht en een beetje malchance gehad (2 jaar kanker), ... dusja :) dan ben je plots 30

BeeLz

Legacy Member
SideShow zei:
Ik heb zo het gevoel, dat ik, vandaag de dag, niet echt veel verdien, zeker niet volgens de progressie en inzet die ik geleverd heb. (vele weekends gewoon doorgewerkt).

Maar komt dit omdat je te "traag" werkt of er teveel werk is? Werken je Collega's evenveel? Wordt er verwacht dat je in het weekend werkt? Vraag anders bij je evaluatie een kleine vergoeding voor overuren als opslag of een mindere workload als het niet aan jou werktempo ligt?

profound

Legacy Member
Uw nettoloon is in dat geval wel in orde voor 'maar' 1 jaar relevante ervaring. Misschien eens polsen voor een wagen?

Gray

Legacy Member
Heb dezelfde ouderdom en geloof me er is in de meeste bedrijven zelfden een relatie tussen hard werken en veel verdienen. In dat geval moet ge gewoon zelfstandige worden of consultant. ;)

nameless

Legacy Member
Hiapoe zei:
Dan zou ik nu alvast vragen aan je baas om het woordje junior te kunnen laten vallen, want als 30-jarige met enige jaren ervaring ben je dat gewoon niet meer, punt aan de lijn.

Onder ervaring versta je dan toch relevante ervaring? Als hij nu bv een aantal jaar ervaring had als boekhouder heeft, dan is hij na een jaar programmeren toch nog altijd junior(of is leeftijd dan zo'n belangrijke factor)?

L0k1-

Legacy Member
Heb je zelf een wagen? want naar mijn mening zou dat ook een rol mogen spelen als je zegt dat je al een tweede job doet om toch wat deftig te kunnen leven.

Heb je een eigen wagen, dan kan je gaan voor een firmawagen. Ga je altijd met het openbaar vervoer naar je werk en gebruik je amper een wagen, dan zou ik eerst gaan voor meer opslag, want wat heb je aan een firmawagen als je financieel niet genoeg reserve hebt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan