Archief - Van Graduaat naar Batchlor?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Privatetor

Legacy Member
Hallo,

Ik heb BSO Klimatisatie gedaan en daarna graduaat elektriciteit in Leuven, is het mogelijk dat als ik voor een Professionele batchelor (elektro-mechanica optie klimatisering) ga gaan, ik kan worden uitgesteld voor sommige vakken binnen deze opleiding?

Mvg

Fanaat

Legacy Member
Ikkina zei:
graduaat = bachelor

Niet altijd.
Bachelor is een nieuwe term voor hoger onderwijs van het korte type in dagonderwijs. Graduaat is avond- of bijscholing, dacht ik? Vroeger waren deze gelijk gesteld, nu niet meer.

Ik heb geen rechtstreeks antwoord op jouw vraag, Privatetor. Als je gaat horen bij de school waar je interesse voor hebt, zullen zij hier wel op kunnen antwoorden voor je je inschrijft. Het is wel een relatief grote stap naar omhoog, als je inderdaad van avondonderwijs komt.

Privatetor

Legacy Member
Fanaat zei:
Niet altijd.
Bachelor is een nieuwe term voor hoger onderwijs van het korte type in dagonderwijs. Graduaat is avond- of bijscholing, dacht ik? Vroeger waren deze gelijk gesteld, nu niet meer.

Ik heb geen rechtstreeks antwoord op jouw vraag, Privatetor. Als je gaat horen bij de school waar je interesse voor hebt, zullen zij hier wel op kunnen antwoorden voor je je inschrijft. Het is wel een relatief grote stap naar omhoog, als je inderdaad van avondonderwijs komt.

Het is een grote stap maar het zal wel lukken, ik had toen ik voor graduaat ging gaan ook wel bang dat ik een te lage basis had, de elektriciteit op zich veel goed mee voor mij, maar de wiskunde viel tegen daar heb ik wel hard voor moeten werken, want ik had nooit echte wiskunde gekregen in de BSO...

Bedankt voor u reactie.

Privatetor

Legacy Member
Ikkina zei:
graduaat = bachelor

Nee, graduaat is in een avondschool en is hoofdzakelijk puur hoofdvakken zonder de bijkomende "mindere vakken" want die zouden het een batchelor maken.

Dank je voor je reactie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan