Archief - Van 4 handel naar 5 TW ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NikelaoZ

Legacy Member
Hey,
Ik heb dit jaar een B attest gekregen in Techniek Wetenschappen dus moet ik nu naar een andere TSO richting (handel).
Hiervoor moet ik van school veranderen en op deze nieuwe school hebben ze beide richtingen dus vroeg ik me af of het nog mogelijk is na het 4de jaar Handel naar het 5de jaar Techniek Wetenschappen te gaan als ik zeer goede cijfers haal.
Ik heb in TW 2 onvoldoendes over het hele jaar (wisk: 48 en fys: 48) en de andere vakken waren rond de 60.

Dus is het mogelijk van 4Handel naar 5TW te gaan ??

maxkes

Legacy Member
Onmogelijk :)

Als je nu al een B attest krijgt, is het zo al te moeilijk. Als jij gewoon een A2 diploma handel kan krijgen, mag je al blij zijn.

NikelaoZ

Legacy Member
Het is niet te moeilijk, hellemaal niet zelfs ik haal bijna voor de meeste vakken voldoendes zonder dat ik er iets voor moet doen.

maxkes

Legacy Member
Dat zeggen ze allemaal "zonder er iets voor te doen".

Als het niet te moeilijk zou zijn, had je nu een A attest, wat dus niet zo is. :)

NikelaoZ

Legacy Member
Dus ook al heb ik in 4 Handel voor alle vakken 70 - 80 heb...
Is er dan geen enkele weg naar TW ? Ik heb echt veel spijt dat ik geen moeite heb gedaan want dit is echt de richting die mij intresseert.

NikelaoZ

Legacy Member
maxkes kijk als ik zeg dat ik er niets voor heb gedaan dan betekent dit ook egt niets.
Mijn boekentas ging thuis NOOIT open, taken maakte ik onder de middag en leren tijdens de speeltijd.

thecoon

Legacy Member
NikelaoZ zei:
maxkes kijk als ik zeg dat ik er niets voor heb gedaan dan betekent dit ook egt niets.
Mijn boekentas ging thuis NOOIT open, taken maakte ik onder de middag en leren tijdens de speeltijd.

moest je eerder aan denken doe uw jaar over

lantaarnpaal

Legacy Member
NikelaoZ zei:
maxkes kijk als ik zeg dat ik er niets voor heb gedaan dan betekent dit ook egt niets.
Mijn boekentas ging thuis NOOIT open, taken maakte ik onder de middag en leren tijdens de speeltijd.

Tjah, dat is uw eigen schuld. Bij mij hetzelfde verhaal in latijn-wiskunde 8 uurs.
Er zijn nu eenmaal mensen die 'zonder te leren' erdoor kunnen geraken. Jammer genoeg ben jij niet zo iemand en heb je nu uw jaar dus verkloot door niks te doen.

Wie met vuur speelt zal zijn kont verbranden, tijd om op de blaren te zitten. Volgende keer beter

NikelaoZ

Legacy Member
Heb geen zin om alles weer opnieuw te zien en ik ben al een keer blijven zitten in het 2de leerjaar.
Dus het is niet mogelijk van Handel naar TW te gaan ?

NikelaoZ

Legacy Member
Dit heb ik nu ook wel door... maar dat is het onderwerp nu niet.

lantaarnpaal

Legacy Member
NikelaoZ zei:
Heb geen zin om alles weer opnieuw te zien en ik ben al een keer blijven zitten in het 2de leerjaar.
Dus het is niet mogelijk van Handel naar TW te gaan ?

Volgens mij is het niet mogelijk, tenzij je uitzonderlijk goede punten hebt.

Als je gaat voortstuderen op de hogeschool of unief(wat ik betwijfel), maakt uw middelbaar diploma echt geen zak uit trouwens.

NikelaoZ

Legacy Member
Dat wil ik wel doen. Volgens mij haal ik makkelijk 80+ als ik 1 - 2u per dag studeer.
Maar zonder basis ben ik ook niets als ik ga verder studeren...

thecoon

Legacy Member
NikelaoZ zei:
Dat wil ik wel doen. Volgens mij haal ik makkelijk 80+ als ik 1 - 2u per dag studeer.
Maar zonder basis ben ik ook niets als ik ga verder studeren...

dit zegt iedere student in de vakantie

NikelaoZ

Legacy Member
Aub zeg niet "dat zegt iedereen" of zo van die dingen. Ik zeg pas iets als ik 100% zeker ben.
Ik heb zo veel spijt dat ik makkelijk 2u achter mijn boeken zal zitten als ik maar naar TW kan.

Walden

Legacy Member
Werk gewoon nog je middelbaar af en kies dan pas voor wat je echt interesseert.

NikelaoZ

Legacy Member
Ja maar dan kan ik het wss niet aan als ik verder studeer. Ik heb dan hellemaal geen basis...

lantaarnpaal

Legacy Member
NikelaoZ zei:
Ja maar dan kan ik het wss niet aan als ik verder studeer. Ik heb dan hellemaal geen basis...

Spendeer dan elke dag 1 a 2 uur met wikipedia-pagina's en boeken te lezen

thecoon

Legacy Member
NikelaoZ zei:
Ja maar dan kan ik het wss niet aan als ik verder studeer. Ik heb dan hellemaal geen basis...

zoek eerst is wat op voordat ge van die zever begint de vertellen bij de meeste richtingen beginnen alle vakken van 0
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan