Sadashi
Legacy Member
Hey all,
Ik zit hier al een tijdje me kapot te piekeren en dus wou ik checken of jullie misschien enkele nieuwe perspectieven zouden kunnen bieden.
'K zit nu al 7 jaar onafgebroken in de VS, sinds m'n 22e, maar ben al van m'n 12 jaar ofzo eigenlijk heen en weer aan het trekken tussen LA en Belgie wat uiteindelijk ervoor zorgde dat ik highschool afmaakte op 18 en toen naar Belgie kwam om in het 5e Middelbaar geplaatst te worden! Soit, na een aantal gefaalde universitaire avonturen in Belgie, uiteindelijk besloten om m'n Amerikaanse nationaliteit toch maar te gebruiken en "voor goed" naar LA verhuisd in 2005. Eerste jaar computers staan verkopen in Office Depot, wat best wel marginaal was en door die ervaring gezorgd dat ik rap terug in het school was en dus pas op mijn 24e aan mijn BA Political Science begonnen. 1 jaar geleden afgestudeerd van UCLA with honors (wooptidoo).
Nu, mijn bedoeling was altijd om iets in de aard van policy analysis/diplomacy/news te gaan (yes, zeer breed maar ik denk dat men hier toch echt wel zoveel mogelijk opties moet openhouden) en heb hier dan ook gewerkt op het Belgische consulaat maar na een aantal gesprekken met de consul en andere collega's leek het me allemaal toch net iets minder aantrekkelijk. Ik heb daarna gewerkt voor een Non-profit die vooral focust op "bridge-building" m.a.w. organizeren van politieke panel discussies, events met schrijvers, academici, conferences, artikels schrijven etc. De crisis heeft hier lelijk huisgehouden, en dus ook de non-profit sector en als gevolg werden alle full-time staff plots part-time. Was allemaal zeer frustrerend, zeker als je weet dat er hier aan de westkust amper jobs in die sector te vinden zijn.
Ben uitendelijk enkele maanden terug dan maar full time begonnen in een Internet Marketing firm waar ik goed verdien en me bezig houd met contracten, proposals, client meetings,blabla..niets dat me echt boeit dus.
Soit, het plan is dus om hier minstens een jaar te blijven maar dan sta ik dus voor mijn dilemma. Ga ik terug naar school voor een jaar om een bijkomend diploma te behalen of gewoon blijven werken in de prive-sector? Ik wil mijn opties openhouden en dus moest ik terug naar school gaan moet het zowel perspectieven bieden voor zowel de prive als de publieke sector. Met andere woorden, ik wil dus nog in staat zijn een iets of wat aantrekkelijke kandidaat te zijn voor jobs a la State Department, de VRT, Consulting Firms in Brussel, Buitenlandse zaken, NBC Policy Analyst, of gewoon verder verdiepen in Politieke Wetenschappen en na m'n MA voor een PhD gaan. Zolang ik maar dicht bij de politieke actualiteit betrokken kan zijn maakt het me zelfs niet uit. Ben dan ook geen "6 figure chaser". Jullie vragen jullie zonder twijfel af waarom ik zowel Belgische als Amerikaanse opties vermeld; wel ik mis mn vrienden en vertrouwde omgeving verschrikkelijk en moest het niet voor de vriendin zijn dan zat ik waarschijnlijk al lang terug in Belgie. In ieder geval, en desondanks mijn "oudere" leeftijd van 29 wil ik per se een academisch jaar opofferen vanaf September 2012 om toch dat Master's diploma te behalen.
Waarom niet MA in de VS?
1. Het zou een voorlopige oplossing zijn tegen mijn heimwee en misschien valt het leven "thuis" in Belgie tegen en kan ik na het jaar terug er volop tegen aan in de VS.
2. Het financiele plaatje: 2 jaar voor een MA hier in de VS @ $50k per jaar tegenover 1 jaar @ 500 euro in Belgie. Rekening snel gemaakt, me dunkt.
Enkele Master's diploma's waar ik de laatste maanden mijn oog heb op laten vallen:
Ms Politieke wetenschappen @VUB
Ms Communicatie Wetenschappen: democratie en journalistiek @VUB
Ms Communication Studies: New media and society (Engels) @ VUB
MA European Studies: Transnational and Global perspectives (Engels) KUL --> lijkt me enkel een optie als ik voor mijn PhD wil gaan of terug naar Belgie verhuis
Ms International Business Economics and Management (Engels) @ HUB--> obviously meer gefocuset op een carriere in de prive maar kan mijn Resume/CV meer aantrekkelijk maken?
Mijn post is ondertussen een degoutant lange brief geworden waarvoor mijn excuses! Moest er iemand enigszins nuttige info/advies hebben, please share! Alvast bedankt!!
Ik zit hier al een tijdje me kapot te piekeren en dus wou ik checken of jullie misschien enkele nieuwe perspectieven zouden kunnen bieden.
'K zit nu al 7 jaar onafgebroken in de VS, sinds m'n 22e, maar ben al van m'n 12 jaar ofzo eigenlijk heen en weer aan het trekken tussen LA en Belgie wat uiteindelijk ervoor zorgde dat ik highschool afmaakte op 18 en toen naar Belgie kwam om in het 5e Middelbaar geplaatst te worden! Soit, na een aantal gefaalde universitaire avonturen in Belgie, uiteindelijk besloten om m'n Amerikaanse nationaliteit toch maar te gebruiken en "voor goed" naar LA verhuisd in 2005. Eerste jaar computers staan verkopen in Office Depot, wat best wel marginaal was en door die ervaring gezorgd dat ik rap terug in het school was en dus pas op mijn 24e aan mijn BA Political Science begonnen. 1 jaar geleden afgestudeerd van UCLA with honors (wooptidoo).
Nu, mijn bedoeling was altijd om iets in de aard van policy analysis/diplomacy/news te gaan (yes, zeer breed maar ik denk dat men hier toch echt wel zoveel mogelijk opties moet openhouden) en heb hier dan ook gewerkt op het Belgische consulaat maar na een aantal gesprekken met de consul en andere collega's leek het me allemaal toch net iets minder aantrekkelijk. Ik heb daarna gewerkt voor een Non-profit die vooral focust op "bridge-building" m.a.w. organizeren van politieke panel discussies, events met schrijvers, academici, conferences, artikels schrijven etc. De crisis heeft hier lelijk huisgehouden, en dus ook de non-profit sector en als gevolg werden alle full-time staff plots part-time. Was allemaal zeer frustrerend, zeker als je weet dat er hier aan de westkust amper jobs in die sector te vinden zijn.
Ben uitendelijk enkele maanden terug dan maar full time begonnen in een Internet Marketing firm waar ik goed verdien en me bezig houd met contracten, proposals, client meetings,blabla..niets dat me echt boeit dus.
Soit, het plan is dus om hier minstens een jaar te blijven maar dan sta ik dus voor mijn dilemma. Ga ik terug naar school voor een jaar om een bijkomend diploma te behalen of gewoon blijven werken in de prive-sector? Ik wil mijn opties openhouden en dus moest ik terug naar school gaan moet het zowel perspectieven bieden voor zowel de prive als de publieke sector. Met andere woorden, ik wil dus nog in staat zijn een iets of wat aantrekkelijke kandidaat te zijn voor jobs a la State Department, de VRT, Consulting Firms in Brussel, Buitenlandse zaken, NBC Policy Analyst, of gewoon verder verdiepen in Politieke Wetenschappen en na m'n MA voor een PhD gaan. Zolang ik maar dicht bij de politieke actualiteit betrokken kan zijn maakt het me zelfs niet uit. Ben dan ook geen "6 figure chaser". Jullie vragen jullie zonder twijfel af waarom ik zowel Belgische als Amerikaanse opties vermeld; wel ik mis mn vrienden en vertrouwde omgeving verschrikkelijk en moest het niet voor de vriendin zijn dan zat ik waarschijnlijk al lang terug in Belgie. In ieder geval, en desondanks mijn "oudere" leeftijd van 29 wil ik per se een academisch jaar opofferen vanaf September 2012 om toch dat Master's diploma te behalen.
Waarom niet MA in de VS?
1. Het zou een voorlopige oplossing zijn tegen mijn heimwee en misschien valt het leven "thuis" in Belgie tegen en kan ik na het jaar terug er volop tegen aan in de VS.
2. Het financiele plaatje: 2 jaar voor een MA hier in de VS @ $50k per jaar tegenover 1 jaar @ 500 euro in Belgie. Rekening snel gemaakt, me dunkt.
Enkele Master's diploma's waar ik de laatste maanden mijn oog heb op laten vallen:
Ms Politieke wetenschappen @VUB
Ms Communicatie Wetenschappen: democratie en journalistiek @VUB
Ms Communication Studies: New media and society (Engels) @ VUB
MA European Studies: Transnational and Global perspectives (Engels) KUL --> lijkt me enkel een optie als ik voor mijn PhD wil gaan of terug naar Belgie verhuis
Ms International Business Economics and Management (Engels) @ HUB--> obviously meer gefocuset op een carriere in de prive maar kan mijn Resume/CV meer aantrekkelijk maken?
Mijn post is ondertussen een degoutant lange brief geworden waarvoor mijn excuses! Moest er iemand enigszins nuttige info/advies hebben, please share! Alvast bedankt!!
Spijtig genoeg interesseert de job me geen aars. 