Archief - UGent en KU Leuven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mally007

Legacy Member
Ik ben een student juist afgestudeerd in de richting Economie-Wiskunde.
Door omstandigheden zal ik mijn eerste jaar unief (bachelor) in Gent moeten doen. Mijn keuze staat al vast en dat is Rechten. Maar mijn vraag is of dat er mensen zijn met ervaring waarbij je na u eerste jaar rechten in Gent gestudeerd te hebben kunt overschakelen voor u tweede jaar naar Ku Leuven?

Please Help :p

AmandaH

Legacy Member
Waarom zou je na je eerste jaar van gent naar leuven willen gaan?

MrKend54l

Legacy Member
Ik zou persoonlijk liever op ugent zitten dan KULeuven. Gent is ook een super toffe stad.

Sir.Killalot

Legacy Member
Dat zal wel gaan, maar het lijkt me logischer om aan dezelfde unief te blijven studeren. Het beste is om gewoon eens te informeren bij de universiteit zelf als je toch absoluut in je tweede jaar nog naar Leuven wil.


En we gaan hier nu toch niet weer een Gent vs. Leuven discussie hebben he? :p

McGregor

Legacy Member
Waarom begin je niet in Kortrijk als je toch van Roeselare bent?

Mally007

Legacy Member
Ik wilde altijd naar Leuven maar momenteel kan dit niet door familie omstandigheden daarom dat ik mijn eerste jaar in Gent wil doen en daarna direct naar Leuven en dit is zeker geen discussie om te bepalen welke stad of unief beter is. Het is gewoonweg een keuze dat ik liever in Leuven wil afstuderen. Daarom vraag ik aan jullie of er mensen zijn met ervaring? Is dit eigenlijk wel mogelijk? Ik heb ook al gebeld naar de universiteiten zelf maar ze zeggen allebei dat het allemaal afhangt van de behaalde punten op de verschillende vakken maar laten we ervan uitgaan dat ik een goede student ben :p en dat ik voor de grotendeels van mijn vakken geslaagd zal zijn ( hoop ik ). Nog een skan iemand mij helpen a.u.b. :)

Mally007

Legacy Member
Ik begin ook niet in Kortrijk omdat ik daar mijn middelbaar gevolgd heb. Dus ik wil wat verandering!

sanderkevdw

Legacy Member
Mally007 zei:
Ik begin ook niet in Kortrijk omdat ik daar mijn middelbaar gevolgd heb. Dus ik wil wat verandering!

Dan denk ik dat de reden waarom je wil verder studeren niet helemaal is zoals het moet zijn. De enige slimme keuze hier is inderdaad het eerste jaar in Kortrijk beginnen en daarna naar Leuven. Dat ene jaar extra in Kortrijk zal geen ramp zijn ;)

Mally007

Legacy Member
Ik weet niet goed waj bedoelt met de reden van mijn studies niet zijn zoals het is? Maar ik wil gewoon niet in Kortrijk, ik zit daar al 6 jaar !!! en mijn vraag gaat totaal niet over Kortrijk maar over of het mogelijk is om van GENT naar Leuven te gaan ;)

stinky

Legacy Member
Uw motivatie om te studeren is nogal dubieus omdat het lijkt dat je gwn gaat studeren om wat nieuws te ontdekken en niet omdat je een diploma wilt halen.

De overgang van UGent naar KUL is wss niet al te vlok. Die van de KULAK naar de KUL kan niet vlotter. En toch wil je nog steeds in Gent gaan studeren en niet in Kortrijk. Nogal logisch dat mensen zich dan vragen gaan stellen bij je motivatie.

MrKend54l

Legacy Member
Mally007 zei:
Ik weet niet goed waj bedoelt met de reden van mijn studies niet zijn zoals het is? Maar ik wil gewoon niet in Kortrijk, ik zit daar al 6 jaar !!! en mijn vraag gaat totaal niet over Kortrijk maar over of het mogelijk is om van GENT naar Leuven te gaan ;)

De overstap zal zeker en vast niet evident zijn. Maarjah ik snap totaal niet waarom je speciaal naar Leuven wilt maar kom. Als je voor het avontuur gaat of het uitgaan dan kan je niet beter zitten dan in gent.

Mally007

Legacy Member
Ten eerste de bedoeling van mij om te studeren is serieus en mijn diploma behalen komt op de eerste plaats. Maar ik vind dat wanneer een persoon op unief gaat hij meer moet beleven dan enkel zijn boeken en daarmee bedoel ik zowel nieuw ervaring opdoen op sociaal, cultureel en educatief vlak maar ook op je eigen benen staan en je pad in je toekomst vinden. Voor mijn middelbaar onderwijs zat ik in Kortrijk en ik wil die ervaringen die ik heb opgenoemd nu ergens anders beleven en ontdekken. Maar voor de zoveelste keer kan ik door omstandigheden nu niet direct naar Leuven al was dat wel de oorspronkelijke plan. Dus zal ik mijn eerste jaar in Gent moeten doen!

De vraag was hier dan ook om mij informatie te geven over het feit of het al dan niet mogelijk is om die overstap te maken. Ik vraag hier niet om jullie mening inzake mijn studiemotivatie,....,.....

Als er iemand is met een deftige antwoord wil je die dan a.u.b. posten !! :)

cdp1193

Legacy Member
Ik gok dat als je van Ugent komt, je vrijstellingen krijgt voor bepaalde vakken. Terwijl als je van de Kulak komt je meteen doormag naar het 2de jaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan