Archief - Tweedekansonderwijs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Virus of Life

Legacy Member
Ik ga in september een opleiding starten waar ik mijn A2 diploma alsnog ga behalen.
De opleiding is hersteller van huishoudtoestellen
Het hoogste wat ik heb is een A3 groothandel via leercontract.
De reden dat ik nu op 28jarige leeftijd toch nog dat diploma wil behalen heeft meerdere redenen:
- Betere jobmogelijkheden
- Zelfrespect wat opkrikken
- Als ik later een kind heb, wil ik nooit horen dat hij/zij geen moeite doet voor school aangezien ik ook geen echt diploma heb.
- altijd handig om zelf toestellen te kunnen herstellen.

Nu, volgend jaar dus starten, ik werk voltijds en ben om 17h10 thuis. Om 18h begint de les. Dit 3x per week ( maandag, dinsdag en donderdagavond ) tot 22h.
Veel te krappe tijd dus om nog warm te eten. Op mijn werk is er geen mogelijkheid tot warme middagmaal. Na 22h eten wil ik ook niet omdat ik altijd om 22h30 ga slapen.
Wie heeft ervaring met zo een situatie en hoe hebben julie dit opgelost?

Het tweede en tevens ook laatste jaar zal veel minder zwaar zijn, enkel les op woensdagavond.

Ook andere ervaringen ivm TKO wil ik graag horen.

Ohja, lessen zullen plaatsvinden in het CTT te Genk.

NotoriousP

Legacy Member
Een mens kan overleven zonder warm eten hoor, aangenaam is het niet maar als het niet anders kan... Het gaat tenslotte maar over 3 dagen per week.

Brython

Legacy Member
Thuis al je warm eten maken en opwarmen op het werk? (Ik ga er vanuit dat er wel een microgolfoven beschikbaar is?)

Aap

Legacy Member
Virus of Life zei:
Wie heeft ervaring met zo een situatie en hoe hebben julie dit opgelost?

Ik heb zelf ook nog avondschool gevolgd. Oplossing is simpel, je moet een opoffering doen que vrije tijd/eten/sociaal leven/...

De meesten mensen die avondscholen volgen die beginnen over zulke onbenulligheden zijn de eerste die het aftrappen.

En ja, je bent daar meer moe van als je geen warm eten hebt. Heb ik zelf ook nog meegemaakt.

Een tip (die wordt zeldzaam opgevolgd) is gewoon minder modules volgen. Of ene laten "vallen". Dat maakt het meer draagbaar.

Virus of Life

Legacy Member
Is toch geen onbenulligheid. Gewoon een praktisch probleem dat wel zal opgelost geraken, daarom even mijn verhaal doen hier en wat tips vragen.

Dark.Magician01

Legacy Member
Koop dan een microgolf, hé.

Conservatief ingesteld

Virus of Life

Legacy Member
Nog een vraag: Hoe staan werkgevers tegen een A2 diploma tegenwoordig?
Her en der hoor ik verhalen dat zelfs deze diploma's weinig waarde hebben.

NotoriousP

Legacy Member
Dat bestaat zelfs niet meer bij mijn weten, diploma secundair onderwijs heet dat tegenwoordig.

De waarde van een middelbaar diploma in het algemeen wordt laag geschat bij werkgevers omdat zo goed als iedereen tegenwoordig dat heeft.

Maar als dit nu eenmaal een vereiste is voor een job die je wilt doen, zal het voor u een grote waarde hebben, ook al zal de werkgever het maar een basis vereiste vinden.

Virus of Life

Legacy Member
NotoriousP zei:
Dat bestaat zelfs niet meer bij mijn weten, diploma secundair onderwijs heet dat tegenwoordig.

De waarde van een middelbaar diploma in het algemeen wordt laag geschat bij werkgevers omdat zo goed als iedereen tegenwoordig dat heeft.

Maar als dit nu eenmaal een vereiste is voor een job die je wilt doen, zal het voor u een grote waarde hebben, ook al zal de werkgever het maar een basis vereiste vinden.

Dat wist ik zelfs nog niet.

En idd voor mij zelf heeft dat veel waarde.

Dark.Magician01

Legacy Member
NotoriousP zei:
Dat bestaat zelfs niet meer bij mijn weten, diploma secundair onderwijs heet dat tegenwoordig.

De waarde van een middelbaar diploma in het algemeen wordt laag geschat bij werkgevers omdat zo goed als iedereen tegenwoordig dat heeft.

Maar als dit nu eenmaal een vereiste is voor een job die je wilt doen, zal het voor u een grote waarde hebben, ook al zal de werkgever het maar een basis vereiste vinden.


Volkomen gelijk neefje :hug:

Aap

Legacy Member
Virus of Life zei:
Is toch geen onbenulligheid. Gewoon een praktisch probleem dat wel zal opgelost geraken, daarom even mijn verhaal doen hier en wat tips vragen.

tja, wat moet ik dan zeggen toen ik avondschool volgde? Het kwam wel eens voor dat ik geen avondeten had omdat ik langer moest werken. Ik ging altijd rechtstreeks van werk naar avondschool. Dat kon ik niet oplossen.

Als ik je een tip mag geven, concentreer je op je studies. Wees content dat je nog tijd hebt op iets te eten, zelfs is het maar een broodje. Een andere tip: je kunt ook beginnen aan een iets hoger diploma (HBO) bij een CVO, mits een (gemakkelijk) ingangsexamen. Je hebt dan tenminste iets in je handen dat iets 'hoger' gewaardeerd is.

glashelder

Legacy Member
Ja, koop gewoon een broodje oid? 't Is maar drie keer per week. Of maak op de dagen dat je thuis bent eten voor meerdere dagen zodat je het op de dagen dat je les hebt dat gewoon maar moet opwarmen.

Virus of Life

Legacy Member
Het is nu niet dat ik het erg vind hoor.
Ik wou gewoon even horen hoe anderen dit doen.
Ben gene moeilijke, dus broodjes zijn voor mij ook voldoende.
Thanks voor de meestal nuttige replies.

maxdevis

Legacy Member
na het werk gewoon recht naar de les. Je zal niet de enige zijn die daar tijdens de pauze zijn maag vult met een slap broodje of nen twix uit de automaat. Als het enigszins kan, probeer al een job te vinden in die branche of toch op voorhand goed uit te zoeken dat het weldegelijk een meerwaarde is.

en onderschat het niet. Het eerste jaar gaat redelijk vlot, maar dan begint toch stilaan de uitputtingsslag. Het zet druk op je sociaal leven, op je relatie en op de mensen rond je. Maar meestal is het het wel waard.

MrKend54l

Legacy Member
NotoriousP zei:
Dat bestaat zelfs niet meer bij mijn weten, diploma secundair onderwijs heet dat tegenwoordig.

De waarde van een middelbaar diploma in het algemeen wordt laag geschat bij werkgevers omdat zo goed als iedereen tegenwoordig dat heeft.

Maar als dit nu eenmaal een vereiste is voor een job die je wilt doen, zal het voor u een grote waarde hebben, ook al zal de werkgever het maar een basis vereiste vinden.

Laag geschat.... Jongens wat voor larrie is dat nu weer. Er zijn nu eenmaal mensen die niet de kans hadden of het gewoon niet aankunnen om een bachelor diploma te behalen.
En deze mensen moeten er nu eenmaal ook zijn.

En ze schatten je echt niet laag in hoor. Er zijn genoeg technisch geschoolde mensen die 10x meer weten van hun job dan hun leiding gevende.

NotoriousP

Legacy Member
MrKend54l zei:
Laag geschat.... Jongens wat voor larrie is dat nu weer. Er zijn nu eenmaal mensen die niet de kans hadden of het gewoon niet aankunnen om een bachelor diploma te behalen.
En deze mensen moeten er nu eenmaal ook zijn.

Zeg ik dat die mensen er niet moeten zijn? Wat een belachelijke conclusie is me dat nu weer...
Ja een middelbaar diploma wordt nu eenmaal niet hoog geschat, er zal geen enkele werkgever zijn die zegt: "Amai gij hebt een middelbaar diploma? Mooie prestatie".

MrKend54l zei:
En ze schatten je echt niet laag in hoor. Er zijn genoeg technisch geschoolde mensen die 10x meer weten van hun job dan hun leiding gevende.

Het ging over het diploma en niet de persoon, weeral een belachelijke conclusie van u. Die persoon zal veel waard zijn voor het bedrijf maar omwille van zijn ervaring, niet zijn diploma.

Virus of Life

Legacy Member
@maxdevis: onderschatten doe ik niet, hoewel dat ook moeilijk aan te voelen is op voorhand
Het 2de en tevens laatste jaar gaat maar 1 avond per week zijn voor mij.

Guazala

Legacy Member
Je kan ook gewoon tijdens het weekend of de avonden dat je geen les hebt wat extra koken en invriezen voor de dagen dat je les hebt. Als je rechtstreeks van je werk gaat neem je het gewoon mee als middageten (tenzij je op het werk niet zou kunnen opwarmen). Als je niet kan opwarmen kan je nog altijd koude gerechtjes op voorhand maken voor die dagen (slaatje, koude pasta, koude rijst...)
Misschien nog niet ideaal, maar dan heb je toch een maaltijd die geen broodmaaltijd is per dag.

Virus of Life

Legacy Member
Guazala zei:
Je kan ook gewoon tijdens het weekend of de avonden dat je geen les hebt wat extra koken en invriezen voor de dagen dat je les hebt. Als je rechtstreeks van je werk gaat neem je het gewoon mee als middageten (tenzij je op het werk niet zou kunnen opwarmen). Als je niet kan opwarmen kan je nog altijd koude gerechtjes op voorhand maken voor die dagen (slaatje, koude pasta, koude rijst...)
Misschien nog niet ideaal, maar dan heb je toch een maaltijd die geen broodmaaltijd is per dag.

Ga ik ook doen. Opt werk zijn micro's voorzien.
Echt content van de reacties hier. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan