Archief - treinbegeleider

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

alexthefalex

Legacy Member
geachte broeders,


Wat vinden jullie van het beroep treinbegeleider?

ik bekijk dit als een soort plan B als mijn studies mislukken.

alex

Crevice

Legacy Member
Denk dat het geen slecht beroep is, maar je moet veel kunnen verdragen. Ik neem dagelijks de trein van Kortrijk naar Gent-Sint-Pieters om te gaan werken. Ik ondervind af en toe eens vertraging maar ik ben best wel tevreden over de NMBS en het personeel. Kweeni hoe het zit qua verloning is volgens mij geen slecht beroep maar je moet veel kunnen verdragen. Hoe sommige mensen reageren tegen het personeel is soms echt ongelofelijk.

alexthefalex

Legacy Member
Dat is waar

het verdient niet slecht en je wordt direct statutair benoemd, hebt voordelen zoals maaltijdcheques en gratis reizen in Europa...

Satkan

Legacy Member
Ik ga intussen al een zestal jaar met de trein,
Ik denk dat een job als conducteur best wel stresserend kan zijn.

Je hoort veel verhalen over conducteurs die in elkaar geslagen worden,
omdat iemand geen ticket wil betalen.

Ook heel veel commentaar dat op jouw nek neer komt.

Pombak

Legacy Member
Valt volgens mij zeker niet te onderschatten. Veel verantwoordelijkheid, en inderdaad, soms te maken met lastige mensen. Zelfs agressie :/

Ik weet wel dat je dan gratis met de trein mag reizen :D

Satkan

Legacy Member
En ook kinderen en partner.

andere familie heb ik geen idee over.

NotoriousP

Legacy Member
alexthefalex zei:
geachte broeders,


Wat vinden jullie van het beroep treinbegeleider?

ik bekijk dit als een soort plan B als mijn studies mislukken.

alex

Het beste voor uw studies is om te studeren zonder een plan B te hebben. Dat motiveert... ;)

alexthefalex

Legacy Member
NotoriousP zei:
Het beste voor uw studies is om te studeren zonder een plan B te hebben. Dat motiveert... ;)


haha maar als het echt niet lukt :p


best in het leven is altijd een plan b te hebben, maar ik geef gelijk dat motiveert :p

Vernon

Legacy Member
Wat studeer je? Ben ik trouwens de enige die dat echt een klotejob zou vinden in de zomer? :unsure: Dat is daar altijd snikheet als je gewoon moet neerzitten, als je dan nog eens al die wagonnen moet afstappen en constant in/uit de trein, een hele dag lang, lijkt vrij vermoeiend.

Straddle

Legacy Member
Mij lijkt dat geen klotejob hoor, er zijn veel lastigere jobs imo. In eerste klas neerzitten, wat uit het raam kijken, met collega's uren babbelen, wat lezen, af en toe de kaartjes gaan knippen, ... Enkel de haltes altijd afroepen, dat moet pas wel vervelend zijn.

Cirenras

Legacy Member
alles is beter dan band werk.
En ik denk persoonlijk dat trein begeleider een heel leuke en interessante job is.

Gekke_Koerd

Legacy Member
in de P momenteel een interessant artikel over treinbegeleiders die hun verhaal doen

alexthefalex

Legacy Member
idd er zijn ergere jobs als deze, maar ja het is maar hoe je het ziet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan