Archief - Toleranties

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burne

Legacy Member
Ik ben het afgelopen studiejaar in de helft overgestapt naar een andere studierichting, en heb maar een deel van de vakken meegegaan. Ik ben voor alles geslaagd, behalve één vak dat niet tot de kern van mijn leerstof behoorde. Ik had een tolereerbaar cijfer, en na véél méér inzet in de tweede zit kreeg ik maar een zes.

Dit is een tweejaarlijks vak, dus zal ik het in fase twee weer krijgen (ik begin dit jaar pas écht aan fase één). Gezien ik niet zeker weet of ik over twee jaar überhaupt een tolereerbaar cijfer kan helen, denk ik eraan een tolerantie in te zetten. Als ik nu een tolerantie inzet, blijft die tolerantie gelden doorheen de opleiding? Of moet ik het vak weer doen als het terug in mijn lessenrooster komt in fase 2?

Bij voorbaat dank.

thecoon

Legacy Member
bij mij weten moet ge een 8+ halen om te tolereren bij de kul

toleranties blijven gelden bij een onderwijs instelling dus verander je naar een andere instelling kan je die niet meenemen

Burne

Legacy Member
thecoon zei:
bij mij weten moet ge een 8+ halen om te tolereren bij de kul
Ik had in de eerste zit een 9, wat tolereerbaar is.

thecoon zei:
toleranties blijven gelden bij een onderwijs instelling dus verander je naar een andere instelling kan je die niet meenemen
Ik verander niet van instelling. Ik ga eenzelfde vak alleen weer tegenkomen in fase 2, daar dit tweejaarlijks in de lessenroosters voorkomt.

thecoon

Legacy Member
ja tolereren blijft de hele opleiding geldig en geef de volgede keer gewoon uw punt van eerst zit ipv ik heb een tolereerbaar cijfer en van de instelling was gewoon wat extra informatie

McGregor

Legacy Member
Ja dat is in net de bedoeling van tolereren, dat je het vak niet meer opnieuw moet doen.
Je tolerantie blijft geldig, tenzij je zou veranderen van richting.

Om het kunnen tolereren moet je voldoende tolerantiekrediet hebben, een studie efficiëntie van tenminste 50% en een 8 of een 9 voor het bepaalde vak.

SoYeah

Legacy Member
McGregor zei:
Ja dat is in net de bedoeling van tolereren, dat je het vak niet meer opnieuw moet doen.
Je tolerantie blijft geldig, tenzij je zou veranderen van richting.

Om het kunnen tolereren moet je voldoende tolerantiekrediet hebben, een studie efficiëntie van tenminste 50% en een 8 of een 9 voor het bepaalde vak.


Weet jij toevallig of het mogelijk is om een vak te tolereren van 2 academiejaren geleden? De vakken in kwestie staan onder de rubriek 'Mijn studievoortgangsdossier' met de punten : een 8 en een 9.

thecoon

Legacy Member
SoYeah zei:
Weet jij toevallig of het mogelijk is om een vak te tolereren van 2 academiejaren geleden? De vakken in kwestie staan onder de rubriek 'Mijn studievoortgangsdossier' met de punten : een 8 en een 9.

niet mogelijk

SoYeah

Legacy Member
Ik las het net in artikel 160 van het onderwijsreglement :


De student geeft in zijn tolerantiedossier aan voor welke opleidingsonderdelen hij een tolereerbaar onvoldoende wenst te behouden en slaat deze keuze definitief op. Hij heeft hiervoor 15 kalenderdagen de tijd, gerekend vanaf de dag nadat de resultaten voor de examens van de tweede examenperiode in zijn K.U.Loket verschenen zijn.

Kut, dan moet ik die fucking mens&org opnieuw doen :(

McGregor

Legacy Member
SoYeah zei:
Ik las het net in artikel 160 van het onderwijsreglement :


De student geeft in zijn tolerantiedossier aan voor welke opleidingsonderdelen hij een tolereerbaar onvoldoende wenst te behouden en slaat deze keuze definitief op. Hij heeft hiervoor 15 kalenderdagen de tijd, gerekend vanaf de dag nadat de resultaten voor de examens van de tweede examenperiode in zijn K.U.Loket verschenen zijn.

Kut, dan moet ik die fucking mens&org opnieuw doen :(

Als je dit jaar Mens en Organisatie hebt gevolgd moet je het normaal kunnen tolereren. Kijk eens in uw KU loket naar studievooruitgangsdossier. Daar kan je aanduiden welke vakken je wel en niet wenst te tolereren.

E_wout

Legacy Member
Geweldig off-topic

Wat zijn in godsnaam "toleranties"...

Is er nu waarlijk zo veel veranderd in de 5 jaar dat ik afgestudeerd ben dat ik zelf al niet meer mee ben met begrippen waar iedereen blijkbaar mee goochelt. :unsure:

SoYeah

Legacy Member
McGregor zei:
Als je dit jaar Mens en Organisatie hebt gevolgd moet je het normaal kunnen tolereren. Kijk eens in uw KU loket naar studievooruitgangsdossier. Daar kan je aanduiden welke vakken je wel en niet wenst te tolereren.

Nee, ik heb het gevolgd in het academiejaar 2009-2010. 9/20 omdat ik niet heb meegeholpen met die groepstaak daar en voor dat onderdeel een 0 had gekregen.

SoYeah

Legacy Member
E_wout zei:
Geweldig off-topic

Wat zijn in godsnaam "toleranties"...

Is er nu waarlijk zo veel veranderd in de 5 jaar dat ik afgestudeerd ben dat ik zelf al niet meer mee ben met begrippen waar iedereen blijkbaar mee goochelt. :unsure:

Als je voor een bepaald vak 8 of 9 haalt dan kan je een tolerantiekrediet inzetten om toch 'geslaagd' te zijn voor dat vak. Het is niet geslaagd in de strikte zin. Eerder : "Tis al goe, je hoeft het niet meer af te leggen, you lazy fuck" Er staat uiteraard een maximum op. Het staat dan wel in uw diplomasupplement dat je getolereerd werd voor die vakken. Je moet o.a. een cumulatieve studie-efficiëntie hebben van 50% en blablaba

E_wout

Legacy Member
Nou vijf jaar geleden bestond dit toch echt wel niet :)

Het enige dat ietwat in de buurt kwam waren delibaraties voor een 8 of 9 maar daar had je eignelijk niet in te kiezen.

Th1x4nG

Legacy Member
E_wout zei:
Nou vijf jaar geleden bestond dit toch echt wel niet :)

Het enige dat ietwat in de buurt kwam waren delibaraties voor een 8 of 9 maar daar had je eignelijk niet in te kiezen.

Wel in Leuven, beste man. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan