Archief - Toegepaste Informatica

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lisanity90

Legacy Member
Na een minder succesvolle jaar in KdG ben ik van plan om toegepaste informatica te gaan studeren maar weet niet zo goed waar ik het best moet gaan doen. Ik twijfel tussen toegepaste informatica in Artesis of informaticamanagement en de multimedia in Lessius Mechelen.

Zijn er mensen met ervaringen in 1 van de 2 scholen? Zou handig zijn moest ik wat meer informatie kunnen krijgen.

WarCry-dude

Legacy Member
Die 2 scholen heb ik geen ervaring mee. Ik heb informatica gedaan in Katholieke Hogeschool Leuven en daar ben ik zeer content van. Waarom zou ge precies die 2 scholen kiezen?

Lisanity90

Legacy Member
Omdat ik een kot heb in Antwerpen en leuven is voor mij een beetje ver.

Nico_rhns

Legacy Member
Ik ben een informatica student uit Brussel.
Ik kan de richting Toegepaste Informatica aanraden indien je programmeren leuk vind en er interesse in hebt.
Artesis heb ik echter enkel slechte dingen over gehoord. Waarom geen TI op de KdG aan de groenplaats?

Lisanity90

Legacy Member
Ik heb nog nooit programmeren gehad dus ik weet zelf ook niet of ik het ga kunnen.. Maar ik ben wel zeer gemotiveerd!
TI op KdG is heel zwaar, zeker voor programmeren, dat staat op 11 studiepunten en nog maar te zwijgen van de andere zware vakken..

Oei, wat is er niet goed aan Artesis?

IkKe

Legacy Member
Man hoe triestig, arthesis is gekend als rommelschool waar alle afzakkers van KDG naartoe gaan.
Zou je niet voor een andere richting kijken, ik ben afgestudeerd om de KDG en toegegeven het is niet evident maar je leert teminste iets.
In tegenstelling tot Arthesis die gekend is om een bijzonder laag niveau te hebben (ook in de arbeidsmarkt trouwens).

Als je niet kan programeren en je hebt dat niet kunnen doen op de KDG (waar er in het begin wel echt met de basis begonnen wordt) dan moet je niet in die richting verder gaan.
Hoe durf je nu klagen over het feit dat in een informaticarichting teveel studiepunten staan op programeren.

Tgaat er tegenwoordig maar waanzinnig aan toe, let me guess ge zit graag op facebook en speelt graag spelletjes dus ge hebt beslist om TI te gaan doen?

Met zo een attitude kan je het allesinds vergeten, there is no (sl)easy way out...

Tycho91

Legacy Member
IkKe zei:
Man hoe triestig, arthesis is gekend als rommelschool waar alle afzakkers van KDG naartoe gaan.
Zou je niet voor een andere richting kijken, ik ben afgestudeerd om de KDG en toegegeven het is niet evident maar je leert teminste iets.
In tegenstelling tot Arthesis die gekend is om een bijzonder laag niveau te hebben (ook in de arbeidsmarkt trouwens).

Als je niet kan programeren en je hebt dat niet kunnen doen op de KDG (waar er in het begin wel echt met de basis begonnen wordt) dan moet je niet in die richting verder gaan.
Hoe durf je nu klagen over het feit dat in een informaticarichting teveel studiepunten staan op programeren.

Tgaat er tegenwoordig maar waanzinnig aan toe, let me guess ge zit graag op facebook en speelt graag spelletjes dus ge hebt beslist om TI te gaan doen?

Met zo een attitude kan je het allesinds vergeten, there is no (sl)easy way out...

Dit.

Ik zit in het 3de jaar van KdG TI en iedereen waar ik in het eerste jaar bij in de klas zat en die gebuisd waren op ALLE vakken zitten nu op artesis goeie punten te halen.

Manudd

Legacy Member
Heb mijn eerste jaar in aalst gedaan en het niveau ligt ziek veel hoger in gent in aalst heel mooie punten naar gent gegaan en ik kon niet mee met programmeren, etc heb me serieus moeten bijwerken eer ik hier mee kon:) Gent > Aalst

Tycho91

Legacy Member
En maak uzelf niks wijs, bedrijven weten ooknwel af van de niveaus op de verschillende scholen.

Fliblit

Legacy Member
IkKe zei:
Man hoe triestig, arthesis is gekend als rommelschool waar alle afzakkers van KDG naartoe gaan.
Zou je niet voor een andere richting kijken, ik ben afgestudeerd om de KDG en toegegeven het is niet evident maar je leert teminste iets.
In tegenstelling tot Arthesis die gekend is om een bijzonder laag niveau te hebben (ook in de arbeidsmarkt trouwens).

Als je niet kan programeren en je hebt dat niet kunnen doen op de KDG (waar er in het begin wel echt met de basis begonnen wordt) dan moet je niet in die richting verder gaan.
Hoe durf je nu klagen over het feit dat in een informaticarichting teveel studiepunten staan op programeren.

Tgaat er tegenwoordig maar waanzinnig aan toe, let me guess ge zit graag op facebook en speelt graag spelletjes dus ge hebt beslist om TI te gaan doen?

Met zo een attitude kan je het allesinds vergeten, there is no (sl)easy way out...

Jij trekt precies wel heel snel conclusies? :s

Tycho91

Legacy Member
Fliblit zei:
Jij trekt precies wel heel snel conclusies? :s

Die conclusie klopt voor 90% van de ti dropouts (toch zeker wat ik gezien heb op kdg). Ze gaan informatica doen omdat ze graag gamen. Doen dat dan ook tijdens de les, letten niet op, buizen dan en gaan dan op zoek naar een school waar het makkelijker is

FrankGrimes

Legacy Member
IkKe zei:
Man hoe triestig, arthesis is gekend als rommelschool waar alle afzakkers van KDG naartoe gaan.
Zou je niet voor een andere richting kijken, ik ben afgestudeerd om de KDG en toegegeven het is niet evident maar je leert teminste iets.
In tegenstelling tot Arthesis die gekend is om een bijzonder laag niveau te hebben (ook in de arbeidsmarkt trouwens).

Als je niet kan programeren en je hebt dat niet kunnen doen op de KDG (waar er in het begin wel echt met de basis begonnen wordt) dan moet je niet in die richting verder gaan.
Hoe durf je nu klagen over het feit dat in een informaticarichting teveel studiepunten staan op programeren.

Tgaat er tegenwoordig maar waanzinnig aan toe, let me guess ge zit graag op facebook en speelt graag spelletjes dus ge hebt beslist om TI te gaan doen?

Met zo een attitude kan je het allesinds vergeten, there is no (sl)easy way out...


C-C-C Combo Breaker

FrankGrimes

Legacy Member
Ik heb ooit eens het gekende sslstrip gebruikt van Moxie Marlinspike m.b.v. een MITM attack op het netwerk van een kotgebouw en had iedereen zijn Facebook, Gmail, hotmail paswoorden en dan gigaveel lulz gehad.
mfw : ^^

Certificate Authorities ftw!

Gekke_Koerd

Legacy Member
FrankGrimes zei:
Ik heb ooit eens het gekende sslstrip gebruikt van Moxie Marlinspike m.b.v. een MITM attack op het netwerk van een kotgebouw en had iedereen zijn Facebook, Gmail, hotmail paswoorden en dan gigaveel lulz gehad.
mfw : ^^

Certificate Authorities ftw!

scriptkiddie alerttttt

heheh welke it-student heeft nu geen info van zen kotgenoten op zen pc staan hahahaaha ze zegge op school 'test da op uw eigen netwerk', that's what i'm doing sirr

@ontopic, ga naar de infodagen van beide scholen en kijk hun cursus na, vraag ook hoe de examens verlopen (de ene heeft open-boek programmeren examen, de andere begint met c++,...)

zit zelf op de ehb en moet toegeven dat er inderdaad een groot verschil kan zijn. En gij moet nu opletten op uw studiepunten. Veel drop outs hier van de khl
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan