Archief - Technologie, Vernieuwingen, Electronics,...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

baras6658

Legacy Member
Momenteel zit ik in mijn laatste jaar wetenschappen-wiskunde 6u.
Ik zeer veel interesse in technologie,vernieuwingen,electronica,ict,it,computers,...

Nu wil ik even ontdekken , welke richtingen die ik kan volgen om met zulke dingen bezig te zijn.(natuurlijk mijn niveau; burgerlijk ingenieur is uitgesloten)

evententuele voorstellen ?

baras6658

Legacy Member
Al eens gedacht, het leek me beetje te laag. andere voorstellen ?

jonaske_

Legacy Member
Industrieel ingenieur is echt niet zo laag als je denkt. Natuurlijk is burgerlijk moeilijker, maar als je naar iets zoekt, dat praktischer is en minder theorie heeft is industrieel ideaal.

Ook gaat de opleiding ing binnenkort verhuizen naar de universiteit en krijg je dus een universitair diploma als je dan bent afgestudeerd. Ik vind het zeker het overwegen waard. ;) Na de 4 jaar ing kan je nog 2 jaar bijstuderen om dan het diploma burgerlijk ingenieur te krijgen waardoor je eigenlijk maar 1 jaar langer studeert dan iemand die burgerlijk doet via het modeltraject.

Japser

Legacy Member
jonaske_ zei:
Industrieel ingenieur is echt niet zo laag als je denkt. Natuurlijk is burgerlijk moeilijker, maar als je naar iets zoekt, dat praktischer is en minder theorie heeft is industrieel ideaal.

Ook gaat de opleiding ing binnenkort verhuizen naar de universiteit en krijg je dus een universitair diploma als je dan bent afgestudeerd. Ik vind het zeker het overwegen waard. ;) Na de 4 jaar ing kan je nog 2 jaar bijstuderen om dan het diploma burgerlijk ingenieur te krijgen waardoor je eigenlijk maar 1 jaar langer studeert dan iemand die burgerlijk doet via het modeltraject.

:bow:

thecoon

Legacy Member
baras6658 zei:
Al eens gedacht, het leek me beetje te laag. andere voorstellen ?

Dat heb ik ook al ene horen zeggen op fb en nu zit hij te denken om te veranderen van richting

NotoriousP

Legacy Member
Seg makker is 1 thread over uw toekomstige studierichting niet voldoende nee?
iets tussenin dat zich met elektronica bezig houdt zal je niet vinden.

Liquigi

Legacy Member
jonaske_ zei:
Ook gaat de opleiding ing binnenkort verhuizen naar de universiteit

maar als je nu in je eerste jaar zit, heb je dan geen universitair diploma op zak als je afstudeert? zie het verschil niet meer tussen hoge school en universiteit, aangezien hoge scholen ook academische bachelors aanbieden...

en @baras burgerlijk is te hoog en ind ing is te laag...?:oink:

Racing_Genk

Legacy Member
Industrieel te laag? Die richting is moeilijker dan een pak universitaire richtingen

joshetei

Legacy Member
Waarom is burgerlijk al op voorhand te hoog gegrepen?
En ja ing is zeker een stap lager maar ik denk dat het verschil tussen een bachelor en ing toch wel wat groter is dan het verschil tussen ing en ir

Na de 4 jaar ing kan je nog 2 jaar bijstuderen om dan het diploma burgerlijk ingenieur te krijgen waardoor je eigenlijk maar 1 jaar langer studeert dan iemand die burgerlijk doet via het modeltraject.

ing wordt dan ook wel 5 jaar dus dat gaat niet meer op :)

Joeshoe

Legacy Member
Burgerlijk te hoog en industriëel te laag?

Misschien eens wat beter informeren eerst. (neen, niet op dit forum)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan