Chris639
Legacy Member
Ik ben een eeuwige twijfelaar als het aankomt op mijn studiekeuze voor volgend jaar. Maar toch heb ik recent besloten om taal-en letterkunde te studeren, zeker Engels, maar over de tweede taal was ik nog niet zeker. Ik ging eerst TEW doen, maar door gebrek aan interesse in economie heb ik uiteindelijk besloten om dat toch maar niet te nemen.
Maar het probleem is dat ik nu langs alle kanten hoor dat je met een diploma van taal- en letterkunde later veel moeite zal hebben om aan een job te geraken. Ik ben ook eerder een stiller en beschaamder type, dus leraar wil ook niet worden. Dan blijft er niet meer veel over, vrees ik? Kan iemand mij zeggen wat je ook nog kan doen met deze studiekeuze naast leraar worden?
Ik heb Latijn-Wetenschappen gedaan in het middelbaar en nooit echt problemen gehad. De vakken die me het best lagen waren: Nederlands, Frans, Engels, Latijn, Kunst en Cultuur en Wiskunde
.
Ook heb ik totaal nog geen idee welke carrièrerichting ik uit zou willen gaan. Is er iemand die mij iets kan aanraden?
Zoals ik eerder al gezegd heb ben ik niet echt een uitbundig iemand en ik hou er niet zo van grote toespraken te houden. Ik vind het dus moeilijk om iets te vinden dat goed bij me past. Ook ben ik niet echt op de hoogte van politiek en ben ik niet echt maatschappelijk geïnteresseerd.
Alle hulp is welkom!
Maar het probleem is dat ik nu langs alle kanten hoor dat je met een diploma van taal- en letterkunde later veel moeite zal hebben om aan een job te geraken. Ik ben ook eerder een stiller en beschaamder type, dus leraar wil ook niet worden. Dan blijft er niet meer veel over, vrees ik? Kan iemand mij zeggen wat je ook nog kan doen met deze studiekeuze naast leraar worden?
Ik heb Latijn-Wetenschappen gedaan in het middelbaar en nooit echt problemen gehad. De vakken die me het best lagen waren: Nederlands, Frans, Engels, Latijn, Kunst en Cultuur en Wiskunde
. Ook heb ik totaal nog geen idee welke carrièrerichting ik uit zou willen gaan. Is er iemand die mij iets kan aanraden?
Zoals ik eerder al gezegd heb ben ik niet echt een uitbundig iemand en ik hou er niet zo van grote toespraken te houden. Ik vind het dus moeilijk om iets te vinden dat goed bij me past. Ook ben ik niet echt op de hoogte van politiek en ben ik niet echt maatschappelijk geïnteresseerd.
Alle hulp is welkom!


