mojojojo
Legacy Member
Onlangs ben ik er dus in 'geslaagd' m'n A2 te behalen via het volwassenonderwijs, een omweg die moest gemaakt worden door een paar persoonlijke slechte keuzes in het leven. Nu, het enige wat in m'n academische carrière nooit een probleempunt geweest is waren die talen.
Niet dat m'n resultaten hoog boven die van de rest waren, soms ging het Frans nogal stroef zelfst, maar om eerlijk te zijn zijn die talen echt wel het enige compartiment van een opleiding op gelijk wel vlak waardoor ik gepassioneerd ben en meer wens te leren over het culturele, de achtergrond etc.
Maar zoals ik dus al zei heb ik m'n diploma via alternatieve wegen moeten behalen en niet zoals velen hier hem zonder veel moeite in één rechte lijn binnengehaald. In het volwassenonderwijs deed ik zelfst BSO kantoor, dit om m'n A2 diploma nu zo snel mogelijk in handen te krijgen en niet langer tijd te verkwisten.
Ik ben er nu 20 en m'n falen op verschillende vlakken heeft me pijnlijk duidelijk gemaakt dat ik geen al te groot licht ben, dus dan is de veronderstelling er eigenlijk wel dat een universitaire opleiding gewoonweg veel te hoog gegrepen is voor een kerel als ik en infeite onhaalbaar is. Maar de richting taal- en letterkunde is echt wel de enige richting die ik wil uitgaan academisch, het is eigenlijk dat of een heel andere weg uitgaan (werk, vdab opleiding,..)
M'n vraag is nu, zou het haalbaar zijn om deze richting met succes te doorgaan voor iemand die de laatste graad geen aso gevolgd heeft, in het algemeen niet de slimste van de hoop is, maar wel een diepe interesse en passie van kinds af heeft voor talen ookal blinkt hij hier nu niet bepaald in uit?
Niet dat m'n resultaten hoog boven die van de rest waren, soms ging het Frans nogal stroef zelfst, maar om eerlijk te zijn zijn die talen echt wel het enige compartiment van een opleiding op gelijk wel vlak waardoor ik gepassioneerd ben en meer wens te leren over het culturele, de achtergrond etc.
Maar zoals ik dus al zei heb ik m'n diploma via alternatieve wegen moeten behalen en niet zoals velen hier hem zonder veel moeite in één rechte lijn binnengehaald. In het volwassenonderwijs deed ik zelfst BSO kantoor, dit om m'n A2 diploma nu zo snel mogelijk in handen te krijgen en niet langer tijd te verkwisten.
Ik ben er nu 20 en m'n falen op verschillende vlakken heeft me pijnlijk duidelijk gemaakt dat ik geen al te groot licht ben, dus dan is de veronderstelling er eigenlijk wel dat een universitaire opleiding gewoonweg veel te hoog gegrepen is voor een kerel als ik en infeite onhaalbaar is. Maar de richting taal- en letterkunde is echt wel de enige richting die ik wil uitgaan academisch, het is eigenlijk dat of een heel andere weg uitgaan (werk, vdab opleiding,..)
M'n vraag is nu, zou het haalbaar zijn om deze richting met succes te doorgaan voor iemand die de laatste graad geen aso gevolgd heeft, in het algemeen niet de slimste van de hoop is, maar wel een diepe interesse en passie van kinds af heeft voor talen ookal blinkt hij hier nu niet bepaald in uit?

En nee, een ASO-diploma biedt geen meerwaarde op de markt, maar dat is wel een betere voorbereiding op taal- en letterkunde dan BSO kantoor, ik bedoelde het dus meer zo. Maar je moet dat maar zien zitten, idd.