Archief - Studies zwaar verneukt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[ka0z]

Legacy Member
Yo mensen

Ik studeer nu m'n 2de jaar. Helaas ben ik dit schooljaar nog geen enkele keer naar de les geweest.

Vorig jaar heb ik het 1ste semester af en toe geweest maar vanaf nieuwjaar ook niet meer geweest.. Ik heb wel altijd m'n examens gedaan en heb in het 1ste semester vorig jaar geslaagd voor 2 vakken.

De rest is alles gebuist. Ik begin nu pas te beseffen hoe stom en idioot dit was van mij en ik heb al enkele weken slaapproblemen hierdoor...

Hoe zit het nu met mijn studiepunten? Ik wil grag stoppen met studeren om dan eventueel later opnieuw te doen wanneer ik wel het verstand heb. Is dit uberhaupt nog wel mogelijk?

edraket

Legacy Member
Man the fuck up.
Nog genoeg tijd om de boel recht te trekken, je hebt nog een ganse Paasvakantie.
De rest fix je dan maar in augustus, want nu stoppen is je studiepunten kwijt.

Sovereign

Legacy Member
Wat wil je bereiken om dat hier op een forum te plaatsten? Als je nog 60 studiepunten over hebt, kan je later altijd nog opnieuw beginnen. Zorg dus dat je voor genoeg vakken slaagt dit jaar.

Hwer

Legacy Member
edraket zei:
Man the fuck up.
Nog genoeg tijd om de boel recht te trekken, je hebt nog een ganse Paasvakantie.
De rest fix je dan maar in augustus, want nu stoppen is je studiepunten kwijt.

big ²!
Je hebt nog meer dan genoeg tijd om u te herpakken. Kopieer alles van dit semester en studeer tijdens de Paasvakantie en ge zijt weer mee. Zo moeilijk is dat niet.

WarCry-dude

Legacy Member
Hwer zei:
big ²!
Je hebt nog meer dan genoeg tijd om u te herpakken. Kopieer alles van dit semester en studeer tijdens de Paasvakantie en ge zijt weer mee. Zo moeilijk is dat niet.

3

Blokken die handel tijdens de Paasvakantie. Vanaf nu WEL naar de les gaan, omgaan met de opmerkingen die ge erover krijgt en leren.

Welk voordeel ziet ge er trouwens bij om nu te stoppen met uw studies? Waarom zou ge later het verstand hebben als ge het nu niet hebt? "Nu" is den tijd om in te leven, maat. Niet "later".

Ge zult waarschijnlijk ook niet voor al uw vakken slagen maar tegenwoordig kunt ge toch zo'n hybride jaar doen waar ge vakken van uw 2de jaar en vakken van uw 3de jaar samen doet. Laat eens ne keer zien aan uwzelf da ge het wel kunt. Uw moeke zal ook trots zijn.

W0utR

Legacy Member
Je beseft nu pas hoe zwaar je jezelf (en wss je ouders) gekloot hebt?

Misschien moet je eerst is kijken achter de rede waarom je nooit naar de lessen gaat, dat je af en toe een paar lessen niet gaat kan ik nog inkomen, maar bijna een heel jaar?

Waarom heb je trouwens besloten om je 2de jaar te starten als je in het eerste jaar al nooit ging?

En zoals gezegd, je kan nog altijd gaan voor je tweede semester en in de vakantie je volledige eerste semester op 2 maanden erin stampen. (Je hebt dan inderdaad geen vakantie, maar daar heb je nu eenmaal voor gekozen)
Ga misschien ook is praten met de docenten / "studiebegeleiding", misschien dat die mensen je kunnen helpen.

FrownedUpon

Legacy Member
Schandalig gewoon. 0,0 respect voor u ouders die 99% zeker u studies hebben betaald. Als ge mijne kleine waard konde maar zien da ge snel een job vond, want ge zou gene rotte frank krijge meer.

Tis soms echt erg gesteld me mensen... onbegrijpelijk.

U ouders weten ook van niks ofwa? Of geven die niks om u rapport? ook het feit da ge hele dagen thuis zit vinden ze niet raar?

Ga naar school en studeer kei hard, veel vakken kan je met zelf studie waarschijnlijk ook halen. Maar ge ga 100000000000e keren harder moeten werken dan nu ze, want amai...

Dieterg

Legacy Member
FrownedUpon zei:
Schandalig gewoon. 0,0 respect voor u ouders die 99% zeker u studies hebben betaald. Als ge mijne kleine waard konde maar zien da ge snel een job vond, want ge zou gene rotte frank krijge meer.

Tis soms echt erg gesteld me mensen... onbegrijpelijk.

U ouders weten ook van niks ofwa? Of geven die niks om u rapport? ook het feit da ge hele dagen thuis zit vinden ze niet raar?

Ga naar school en studeer kei hard, veel vakken kan je met zelf studie waarschijnlijk ook halen. Maar ge ga 100000000000e keren harder moeten werken dan nu ze, want amai...

:rofl: u ouders, u rapport... Je moet niet overdrijven, je kent de situatie niet eens. Misschien heeft hij/zij hier wel een rede voor?

Zoals hierboven gezegd: Leer in paasvakantie! Ga ervoor, als je nu stopt zal je waarschijnlijk niet eens meer de motivatie vinden om ooit nog te beginnen!

kil911ler

Legacy Member
Nu uitschrijven is idd sowieso alle leerkredietpunten weg. Semester is ongeveer halverwege, maar nog niet gedaan, dus ge kunt nog een groot effortke doen de komende weken en een lap op geven in juni.

Ook afgaande op je resultaten zou ik dan zeker es goed beginnen nadenken over je gehele situatie. Hoe is het zover gekomen? Zit je op je juiste plaats? Wat wil je bereiken? In hoeverre weten je ouders ervan, wil je hen ervan laten weten? Etc...

Irriducibili

Legacy Member
Nog geen enkele keer??? :rofl:
Ik zou zeggen, stop ermee en ga werken.. maar hoe serieus gaat gij uwen job opnemen?
Als je per sé wilt verder doen, dan gaat ge wel in gang mogen schieten ze.

Ahja, uw 'slaapproblemen' die komen niet van u zorgen te maken ze... Je hebt de laatste maanden geen poot uitgestoken en je bent uitgerust genoeg.

Njula

Legacy Member
ik ken nog mensen die amper naar school gaan..
tot helemaal niet en die gewoon slagen op het einde van het jaar al is dit wel uitzonderlijk.
ik ga amper naar de les en slaag ook voor alle vakken.
Dus het is wel mogelijk maar hangt ervan af of je goed kan studeren onder druk en in korte tijd.

FrownedUpon

Legacy Member
Mam zei:
:rofl: u ouders, u rapport... Je moet niet overdrijven, je kent de situatie niet eens. Misschien heeft hij/zij hier wel een rede voor?

Zoals hierboven gezegd: Leer in paasvakantie! Ga ervoor, als je nu stopt zal je waarschijnlijk niet eens meer de motivatie vinden om ooit nog te beginnen!

Ja amai, kei hard overdrijven dat de mensen die alles betalen in zoude zitten over zijn resultaten. /sarcasm

Amai, ik wil die reden dan wel eens horen dat hij geen enkele keer naar school gaat...
Ik begin nu pas te beseffen hoe stom en idioot dit was van mij

dit zin geeft al duidelijk aan dat het volledig aan zen eigen lag en geen omstandigheden van ziekte of welke andere 'goede' reden.

Dennoman

Legacy Member
Ben ik de enige die al blij genoeg is dat men het voor één keer eens niet op de proffen of de richting steekt?

Als ge u uitschrijft, zijt ge alles kwijt. Met het systeem zoals het nu is, is het echter nooit te laat om u te herpakken. Dat heeft voor- en nadelen natuurlijk. Ik ken mensen die erin geslaagd zijn om 7-8 jaar te schimmelen in het hoger onderwijs zonder ook maar één diploma te halen. Gewoon omdat het systeem dat toelaat. Omdat tegenwoordig hogere studies de standaard zijn geworden, gaat men die apenjaren voordat je moet gaan werken als een soort basisrecht beschouwen. Het studentenleven is gaan primeren en het studeren zelf komt precies maar op de tweede plaats. Denk terug aan de eerste twee jaren van uw richting: ruim de helft van de mensen die er zaten, deden dat basically gewoon om te kunnen feesten en zuipen. Het is nu gewoon omdat TS het toegeeft, dat het zo schokkend klinkt, maar de filtering na het eerste jaar spreekt telkens voor zichzelf hoor.

Ik zou zeggen: begin gewoon opnieuw, of pak de kredieten die je verdiend hebt gewoon mee. En in verband met dat naar de les gaan: laat ons daar even eerlijk in zijn. Het zal afhangen van uw richting (bvb. verplichte practica e.d.), maar tegenwoordig is het niet vaak meer nodig om nog lessen bij te wonen, vooral bij proffen die gewoon hun cursus voorlezen. Voorbeelden legio in mijn vrienden- en kennissenkring van mensen die hun proffen voor een examen nooit hebben gezien. Ik heb zelf ook zo een paar vakken gehad, bvb. met overlappingen of die vielen op uren die me niet aanstonden.

Jeffer1980

Legacy Member
Mijn methode was indertijd: naar elke les gaan, hoe saai ook, ook al werd er simpelweg voorgelezen. Voordelen: prof kent uwe kop en ge hebt de leerstof tenminste 1 maal al gehoord. En regelmatig herhalen. Ik heb nooit tijdens de examens 's avonds moeten blokken en altijd eerste zit gehad.

Aan TS: ga eerst wat werken, je zal snel de motivatie krijgen om te studeren

sneeuwzwart

Legacy Member
Dennoman zei:
Ben ik de enige die al blij genoeg is dat men het voor één keer eens niet op de proffen of de richting steekt?

Als ge u uitschrijft, zijt ge alles kwijt. Met het systeem zoals het nu is, is het echter nooit te laat om u te herpakken. Dat heeft voor- en nadelen natuurlijk. Ik ken mensen die erin geslaagd zijn om 7-8 jaar te schimmelen in het hoger onderwijs zonder ook maar één diploma te halen. Gewoon omdat het systeem dat toelaat. Omdat tegenwoordig hogere studies de standaard zijn geworden, gaat men die apenjaren voordat je moet gaan werken als een soort basisrecht beschouwen. Het studentenleven is gaan primeren en het studeren zelf komt precies maar op de tweede plaats. Denk terug aan de eerste twee jaren van uw richting: ruim de helft van de mensen die er zaten, deden dat basically gewoon om te kunnen feesten en zuipen. Het is nu gewoon omdat TS het toegeeft, dat het zo schokkend klinkt, maar de filtering na het eerste jaar spreekt telkens voor zichzelf hoor.

Ik zou zeggen: begin gewoon opnieuw, of pak de kredieten die je verdiend hebt gewoon mee. En in verband met dat naar de les gaan: laat ons daar even eerlijk in zijn. Het zal afhangen van uw richting (bvb. verplichte practica e.d.), maar tegenwoordig is het niet vaak meer nodig om nog lessen bij te wonen, vooral bij proffen die gewoon hun cursus voorlezen. Voorbeelden legio in mijn vrienden- en kennissenkring van mensen die hun proffen voor een examen nooit hebben gezien. Ik heb zelf ook zo een paar vakken gehad, bvb. met overlappingen of die vielen op uren die me niet aanstonden.

Idd, met een goede cursus is het absoluut niet nodig om naar de lessen te gaan. Een probleem kan wel zijn dat je de prof niet van gezicht kent, in onze richting is er ooit iemand geweest die bij een mondeling examen in een grote aula (waar tegelijkertijd verschillende proffen examens aan het afnemen waren) naar de verkeerde prof is gestapt om zijn examen af te leggen.

Boromir

Legacy Member
Probeer zelf wat regelmaat in te bouwen in uw leven. Op tijd naar bed gaan en opstaan is al heel wat. En dan enkele uren per dag dat je zegt dat je wijt aan de studies (1-2u is voldoende, zeker nu en dan langzaam opbouwen naar examens/blok toe). Al ga je naar de les of niet. Ik ben ook naar minder als de helft van de lessen gegaan en heb nu toch een zwaar master diploma op zak zonder herexamens. Vooral zelf tijd steken in de leerstof is belangrijk, hoe je die paar uur per dag invult, is aan u.
Maar ik weet eigenlijk niet welke richting ge doet... dus mss is bij u anders.
Vrijstellingen halen is altijd nice.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan