Yuwkes
Legacy Member
Hallo,
Ik heb een vraag omtrent de richtingen die ik zou willen volgen.
Kom van de richting Economie moderne talen, ASO.
Ik twijfel tussen Rechten aan de ua of handelswetenschappen op Lessuis.
In het middelbaar ware Frans en wiskunde niet mijn sterkste vakken. (Had 3uur wiskunde).
Nu wou ik enkele reacties horen van mensen die één van deze twee richtingen volgt, wat de richting juist inhoud, wat zij er van vinden en of Frans en wiskunde moeilijk/haalbaar zijn.
alvast bedankt
Ik heb een vraag omtrent de richtingen die ik zou willen volgen.
Kom van de richting Economie moderne talen, ASO.
Ik twijfel tussen Rechten aan de ua of handelswetenschappen op Lessuis.
In het middelbaar ware Frans en wiskunde niet mijn sterkste vakken. (Had 3uur wiskunde).
Nu wou ik enkele reacties horen van mensen die één van deze twee richtingen volgt, wat de richting juist inhoud, wat zij er van vinden en of Frans en wiskunde moeilijk/haalbaar zijn.
alvast bedankt
). De wiskunde die je ziet tijdens het eerste en tweede bachelorjaar was voor mij grotendeels herhaling met wat ik in het middelbaar zag, met hier en daar zaken die verder uitgediept werden (complexe getallen, lineaire programmatie, deel integralen,...). Ikzelf vond de wiskunde geen struikelvak en daarbij komt nog dat de prof van Wiskunde (Mr. Verheyen) vrij mild verbeterd op het examen. Doch, van degene die uit economie talen komen ligt het slaagpercentage van wiskunde rond de 50%. Het grote verschil met TEW is dan ook dat we geen bewijzen moeten kennen voor wiskunde, want de geziene oefeningen zijn in beide richtingen vergelijkbaar. Maar zoals voor alle vakken geldt, als je het genoeg bijhoudt onder het jaar moet dit echt wel lukken ! Andere struikelvakken waren (algemene economie , slaagpercentage van 52% en boekhouden met 48% beide in eerste zit.)