bnt
Legacy Member
Hallo iedereen,
ik stuur dit bericht eigenlijk in naam van mijn broer die nu zijn middelbaar heeft voltooid (techniek-wetenschappen) en nu moet hij de stap zetten om een richting aan de hogeschool te kiezen..
Nu is hij dag in dag uit bezig op de PC (serieuze gamer) en hij zou daar ook graag in verder gaan. DAE in kortrijk lijkt me een beetje te hoog gegrepen gezien je daar toch wat tekenskills voor moet hebben plus dat is wel zeer specifiek..
dus hij zou eventueel NMCT volgen. Hij is graag op een creatieve manier bezig met de computer en het opbouwen van websites ziet hij wel zitten, het technische aspect (dus PCs repareren enzo) dat interesseert hem minder.
Is dit een juiste keuze ? Hij leert niet graag dus een richting die niet al te theoretisch is lijkt me wel geschikt.
Ander opties die we hebben doorgenomen zijn toegepaste informatica (maar daar heb je talen en boekhouden en dat vindt hij een afknapper), ik heb ook iets gelezen over elektronica-ict optie ict in gent (maar dat leek me wat aan te sluiten bij toegepaste informatica?).
Wat denken jullie ? Wat is de beste keuze ?
Alvast bedankt ! :applause:
ik stuur dit bericht eigenlijk in naam van mijn broer die nu zijn middelbaar heeft voltooid (techniek-wetenschappen) en nu moet hij de stap zetten om een richting aan de hogeschool te kiezen..
Nu is hij dag in dag uit bezig op de PC (serieuze gamer) en hij zou daar ook graag in verder gaan. DAE in kortrijk lijkt me een beetje te hoog gegrepen gezien je daar toch wat tekenskills voor moet hebben plus dat is wel zeer specifiek..
dus hij zou eventueel NMCT volgen. Hij is graag op een creatieve manier bezig met de computer en het opbouwen van websites ziet hij wel zitten, het technische aspect (dus PCs repareren enzo) dat interesseert hem minder.
Is dit een juiste keuze ? Hij leert niet graag dus een richting die niet al te theoretisch is lijkt me wel geschikt.
Ander opties die we hebben doorgenomen zijn toegepaste informatica (maar daar heb je talen en boekhouden en dat vindt hij een afknapper), ik heb ook iets gelezen over elektronica-ict optie ict in gent (maar dat leek me wat aan te sluiten bij toegepaste informatica?).
Wat denken jullie ? Wat is de beste keuze ?
Alvast bedankt ! :applause:
dus als ik ICT ga doen, kan ik eventueel nog programmeur worden als dit mij beter ligt?