Archief - Studie burgerlijk ingenieur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ruben18

Legacy Member
Voor de mensen die mijn switch als een vlucht zien hier nog wat redenen die ik misschien wat eerder had verteld:

- Ik ben dit jaar meermaals geblesseerd. Verschillende blessures maar de ergste was beenvliesontsteking dat maar bleef terugkomen en elke keer pijn veroorzaakte tijdens het sporten
- Ik 2 weken geleden mijn been heb gebroken, wat allemaal niet zo positief is voor volgend jaar
- Door al die tegenslag ben ik aan alles nog eens gaan twijfelen en kwam ik tot de conclusie dat als ik sportkot af zou hebben de werkaanbiedingen maar schaars zouden zijn in tegenstelling tot de studie ind/burg ingenieur waar ze er nog altijd te kort van hebben.

Roefus

Legacy Member
AmandaH zei:
Ach zo. Wel, ik deed vorig jaar burgie (kwam uit wewi8 met ~70% voor wiskunde zonder moeite) en deed onder het jaar geen klop en kwam in de blok met moeite aan 6u/dag omdat ik nooit had leren leren, nog te onvolwassen was, geen discipline had. Gevolg: gebuist op bijna heel mijn jaar (met uitzondering van enkele vakken)

Ik had een gelijkaardig eerste jaar. Ik heb het eerste jaar bijna opnieuw gedaan en keihard gewerkt om erdoor te geraken, wat ook gelukt is. Ben sinds vorig jaar (+1 jaar) afgestudeerd. Intensiteit neemt wel wat af naarmate jaren vorderen. (Master heb je vaak 1-2 moeilijke vakken per periode en sommige gemakkelijkere, terwijl in de bachelor eerder 1-2 minder moeilijke vakken zijn)
Altijd wel herexamens gehad en vaak veel, maar dat was omdat ik door het jaar te weinig deed.

freakykiller

Legacy Member
Gandalf1993 zei:
ik snap je punt:niceone:, maar ik wou gewoonweg een aantal voorbeelden horen van de burgies. ;)

Dat zult ge zelf moeten uitvinden...
Ik ken er die altijd goed volgen in het jaar en dan toch falen in de examens. Net zoals er zijn die heelt jaar goed werken en in de examens ook (die geraken er wel altijd) en mensen zoals ik die in het jaar zowat het 'minimum' doen en wel we geraken er ook wel (2e zitje gebeurd wel eens :p). Dan moet ge wat harder werken in blok of in 2e zit :unsure:

Ik vind dat de richting zowat een optimale werk/resultaat bevat die persoonsafhankelijk is. Daarmee bedoel ik dat eenmaal je optimale uren leren/werken zit, alles extra niet leidt tot echt hogere punten. Je bent dus uiteindelijk wat begrensd door je intelligentie als het ware :unsure:. Ook is het 1e jaar burgie niet altijd referentiepunt, sommige mensen leren dan nog iets te veel op de manier zoals in het middelbaar wat toch imo bij ir niet echt goed is. Ik had daar last van en deed in mijn 1e jaar veel meer dan dit jaar terwijl het resultaat nu eigenlijk niet slechter is.

Oja en sterk afhankelijk van semester tot semester !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan