Archief - Studeren in Klooster of Abdij...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MisterJenzzz

Legacy Member
Hallo,

Even mijn situatie nu uitleggen.

Ik doe momenteel thuisstudie voor examens ASO economie wiskunde voor de examencommissie. Ik ben nu 2 maanden bezig en heb nog 3 maanden tegen dat ik de examenperiode heb. Mijn moeder werkt deeltijds (2,5) dagen en dat zijn de enige momenten dat ik eigenlijk rustig kan studeren. Als ik niet te veel naar het internet of gsm kijk..

Nu vroeg ik me af, zou dat nog lukken zoals vroeger in een klooster gaan studeren? En wat zijn de voorwaarden, kosten,...

En weet iemand toevallig een goed klooster in de buurt van Izegem. Ik weet dat het in abdijen gedaan wordt, maar ik vind er geen direct in de buurt.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Jens Vandevelde

Digital Lies

Legacy Member
Je kan ook gewoon naar de bibliotheek gaan, meestal zijn er daar studeerruimtes voorzien en je hoeft niks te betalen.

scriptkiddie

Legacy Member
Inderdaad, bibliotheken zijn meestal wel 10 uur per dag open, ga daar in de leeszaal studeren.

MisterJenzzz

Legacy Member
Hallo,

Ja, bibliotheken heb ik ook al overwogen, maar kdenk dan weer dat ik daar ook teveel ga gestoord worden, ik ken namelijk nog veel mensen die zo nu en dan in de bibliotheek binnengaan en gerust een babbeltje met me zullen doen..

thecoon

Legacy Member
MisterJenzzz zei:
Hallo,

Ja, bibliotheken heb ik ook al overwogen, maar kdenk dan weer dat ik daar ook teveel ga gestoord worden, ik ken namelijk nog veel mensen die zo nu en dan in de bibliotheek binnengaan en gerust een babbeltje met me zullen doen..

toen ik voor hs een verplichtte rondleiding moest gaan volgen in een bib; zei een van de mensen dat er niet gebabbeld werd omdat er een soort controle is door de rest.

zipke

Legacy Member
MisterJenzzz zei:
Hallo,

Ja, bibliotheken heb ik ook al overwogen, maar kdenk dan weer dat ik daar ook teveel ga gestoord worden, ik ken namelijk nog veel mensen die zo nu en dan in de bibliotheek binnengaan en gerust een babbeltje met me zullen doen..

Je moet natuurlijk niet naar de plaatselijke bibliotheek om de hoek gaan.. Ga naar eentje een paar dorpen verder. Wie weet kan je wel de trein nemen zodat je "verplicht" bent daar te blijven en niet snel in je auto kan springen om terug te keren.
Er zullen wel rustige hoekjes zijn in de bibliotheek, zeker de universiteitsbibliotheken.

Ricky

Legacy Member
je kunt, zoals ik eens heb gedaan bij examens, op zolder gaan leren.
Complete rust... En dat was ook omdat mn ouders toen elke dag ruzie hadden...

zipke

Legacy Member
Ricky zei:
je kunt, zoals ik eens heb gedaan bij examens, op zolder gaan leren.
Complete rust... En dat was ook omdat mn ouders toen elke dag ruzie hadden...

Heb ik vorig jaar ook gedaan. Jaar voordien de kelder geprobeerd :D

Fraggie

Legacy Member
Afhankelijk van waar je zit ga je moeten
- vroeg op staan
- 'laat slapen'
- mee helpen
- elke mis volgen (soms >3x per dag)
- achteraf souvenirtjes kopen
- gesprek hebben met paters die je proberen te bekeren tot priester etc.

Anders loop je daar toch maar in de weg en je neemt plaats af van mensen die echt geholpen moeten worden. Zo was het bij mij meer dan 5 jaar terug, om twee weken er 'tussen uit' te zijn.

MisterJenzzz

Legacy Member
Kheb geen kelder ;(( ;p En op de zolder is het momenteel ijskoud.. ;)

Maar weet er iemand een klooster of abdij zijn in de buurt van Izegem/Roeselare waar ze mij zouden kunnen helpen?

Greetz, Jens

Vincort

Legacy Member
Dus om ergens stil te kunnen studeren, MOET je in één of ander middeleeuwse leeszaal gaan zitten zoals in de films? :)

LegalExperience

Legacy Member
als je echt in klooster of abdij wilt. In de centra van Don Bosco kan je studeren denk ik :) alle ik herinner mij dat toch van zo een bezinningsweekend in het middelbaar.

carhartt^-

Legacy Member
Ik heb daar vorig jaar ook voor rond gebeld. Da wordt nimeer gedaan jong! Toch zeker ni met kerstperiode.

stormtrooper

Legacy Member
Een maat van mij studeert momenteel in een abdij in de buurt van het Gravensteen.

WolCoM

Legacy Member
Hier in Heule kunde bij de nonnen gaan studeren. Maar dat zal wrs wel iets te ver zijn. :)

Ricky

Legacy Member
heb je niet zo'n petrol kacheltje? of zo'n kacheltje dat kan draaien? Laatste werkt op stroom. Dan kun je dat toch langs je zetten, zo eb je het tenminste warm :D

Tr1ckstar

Legacy Member
Ik kan zweren dat deze topic inspiratie heeft geput uit de mijne. In Leuven heb je er ene maar ik ben de naam ervan even kwijt.

Misericordiam

Legacy Member
Daarom dat die van jou gisteren gepost is en die van hem eergisteren. Hoe kan hij daar inspiratie uithalen?

Logisch :ironic:

MetalG

Legacy Member
MisterJenzzz zei:
Kheb geen kelder ;(( ;p En op de zolder is het momenteel ijskoud.. ;)

Maar weet er iemand een klooster of abdij zijn in de buurt van Izegem/Roeselare waar ze mij zouden kunnen helpen?

Greetz, Jens

Gast gij wilt gewoon niet geholpen worden, wilde maken dat ge in uw bib zit.


---
iPhoned
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan