Archief - Studeren in Brugge, hoe zit dat?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Molletje

Legacy Member
9Livers,

ik ga volgend schooljaar studeren in Brugge, sinds ik van regio Antwerpen ben ken ik dus amper iets van deze stad (dorp?).
Waar en wat ik ga studeren weet ik al ik weet alleen niet:

- Studentenclubs, cafes?
- Waar moet ik op kot? Wat is de goede buurt?

Kan een bruggenaar mij aub helpen?

Danku!

Nas

Legacy Member
Dorp :')
Brugge is niet echt een studentenstad. Je hebt de Eiermarkt en 't Zand, maar daar ga je in de week niet veel volk tegenkomen.
Veel van de studenten daar komen uit de omstreken en pendelen dagelijks op en af.

Ion1c

Legacy Member
gehucht, anyway veel heb je er idd niet. Soms wel eens een musick feestje in de week en voor de rest zit ge 25 minuten van gent en ver van leuven.

Er zijn wel studente clubs trouwens ,maar veel stellen die niet voor.

khbo of howest ?

Molletje

Legacy Member
Dat het geen studentenstad wist ik al, dat er niet veel te doen is weet ik ook (ben van plan te werken in de week en te feesten in't weekend) maar zou graag toch een beetje sociaal contact hebben :)

Is er niet zoo een wijk hier of daar met koten?

Nas

Legacy Member
Ja, die plaatsen die ik eerder opsomde zitten wel vol in het weekend. Veel studenten uit Brugge zelf wrs, maar vooral middelbare scholieren.

f_dieleman

Legacy Member
In het weekend kan Brugge nog cava zijn, en in de zomer is het wel nog aangenaam, maar daar stopt het ook wel denk ik. :p

Molletje

Legacy Member
Howest, Computer & Cyber Crime (onder toegepaste informatica).

Gintje

Legacy Member
Ik heb zelf iet in Brugge gestudeerd, dan wel in Leuven. Maar ik kan je misschien al even op weg helpen....

Via Kotwest kun je alvast op zoek gaan naar een kot in Brugge. Of via Allekoten. Maar ik zou je vooral aanraden om eens naar Brugge te komen en doorheen een aantal straten te wandelen, want de plakkaten met "te huur" rijzen als paddestoelen uit de grond dezer dagen.

Er is in Brugge niet echt een goede / slechte buurt. Veel hangt af van wat je zelf wil: wil je dicht bij school zitten? Of eerder dicht bij het station? In elk geval: bussen genoeg om de afstand tussen je kot en het station te overbruggen.

Uitgaan in Brugge kan je niet vergelijken met uitgaan in Gent, A'pen, Leuven, ... Af en toe valt er wel eens iets te beleven. Soms georganiseerd door de Hoge School, maar op weekdagen is het uitgaan eerder beperkt. Natuurlijk zijn er een aantal cafées waar je een pint kan gaan pakken :)

LaBuenaVida

Legacy Member
Molletje zei:
Howest, Computer & Cyber Crime (onder toegepaste informatica).

De kans is groot dat ik ook toegepaste informatica ga doen ginds. ;)

Tgo, wat kan ik hier over zeggen... momenteel zit ik nu ook in Howest in een biomedische richting.

De studenclub Brihos bevind zich altijd in de café De Pick.
Maar er zijn 1001 cafés in Brugge :p

Van koten in de buurt weet ik niet veel van. Ik woon namelijk 6km van Brugge dusja..
Er is wel een peda naast de school.

Anders, bekijk de link van kotwest ;)

nivekii

Legacy Member
Voor de paar keren dat ik in Brugge geweest ben, vond ik den Ambiorix cooler dan de Pick. Ze liggen weliswaar naast elkaar, dus ge kunt het zelf nekeer gaan checken eh!

ElBrando

Legacy Member
Brugge, is meer studentenstad dan buitenstaanders denken. Ikzelf heb in Brussel gestudeerd, maar als ik de donderdagavond thuis was ging ik goe uit, met studenten (-clubs) in de Pick, Ambi, Jeneverlounge. En de donderdagavond kom je vooral studenten tegen. Tijdens de weekends heb je vooral 16-jarigen (en jonger) die zich 'amuseren'... (De Coulissen is nog het aangenaamst tijdens het weekend...)

sPELE

Legacy Member
Ik studeer momenteel zelf te Brugge, hopelijk mijn laatste jaar nu.
Zoals gezegd is het de donderdagavond en het weekend leuk op de eiermarkt, en in het weekend kan 't Zand ook wel eens verrassend goed zijn. De studentenclubs zijn in mijn inziens vreemde groepen, met enkel boeren en boerinnen aangesloten. Drink je geen >10 pinten/h zullen deze niet voor u weggelegd zijn.
Ik zit nu op kot in het centrum van Brugge, vlak aan de eiermarkt, en dit is een aanrader. Ik heb nog naast de Howest op een Peda gezeten, maar daar is dan echt niets te beleven, en uitgaan of in het stad wandelen is een last vanwege de afstand ernaartoe.

Ik kun mij hier wel genoeg bezig houden dus Brugge als studentenstad, oké, klein maar fijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan