Archief - Studentenhomes Gent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

smile

Legacy Member
Hey,

Ik zou graag volgend jaar een kamer willen aan de universiteit van Gent. Dus aan 1 van die studentenhomes. Nu is mijn vraag of je eigen snel/makkelijk een kamer toegewezen krijgt? Is er dus genoeg plaats?
Ik heb mijn documenten ingediend en hoop een kamer toegewezen te krijgen, maar kheb er niet veel vertrouwen in.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt!

glashelder

Legacy Member
Hangt een beetje af van bepaalde voorwaarden (al dan niet beursstudent, al dan niet generatiestudent, etc). Maar ik hoor van vriendinnen dat er in hun homes nog kamers vrij staan, dus dit jaar valt het blijkbaar wel mee.

smile

Legacy Member
Ik ben beursstudent en dit is mijn 1ste aanvraag
Ik hoorde gewoon dat zo'n kamers echt tof zijn en dacht dat er wel veel volk zou zitten.
Een particulier kot zie ik ook nie echt zitten voor mijn eerste jaar dusja.. :)

glashelder

Legacy Member
De wooneenheden worden voor deze categorie studenten toegewezen volgens hiernavolgende prioriteitenlijst:

1. Heraanvragers met studietoelage, uitgezonderd zij die behoren tot prioriteit 7
2. Heraanvragers zonder studietoelage, uitgezonderd zij die behoren tot prioriteit 8
3. Nieuwe aanvragers – generatiestudenten, 1e maal ingeschreven voor een 1e bachelorjaar, met studietoelage
4. Nieuwe aanvragers met studietoelage – andere dan vermeld in 3
5. Nieuwe aanvragers – generatiestudenten, 1e maal ingeschreven voor een 1e bachelorjaar, zonder studietoelage
6. Nieuwe aanvragers zonder studietoelage – andere dan vermeld in 5
7. Heraanvragers met studietoelage die reeds een masterdiploma behaalden
8. Heraanvragers zonder studietoelage die reeds een masterdiploma behaalden
9. Overige aanvragen

Generatiestudenten, die een 1e aanvraag indienen zijn prioritair tov. ouderejaarsstudenten die een 1e aanvraag indienen.

Komt wel goed dus, denk ik ;)

smile

Legacy Member
Ah super, khoop echt dat het goedkomt. Totaal geen zin in pendelen, zeker niet als ik elke dag om 8u30 les heb :)

Neovo

Legacy Member
Ge moogt er zeker van zijn dat ge een kamer gaat hebben. Dit jaar staan er nog kamers leeg. Het kan wel zijn dat je geen kamer hebt in je voorkeurs-home.

smile

Legacy Member
Dit stelt me allemaal heel erg gerust. Kzit met stress! Zeker met dat ze da maar in juni laten weten

freakykiller

Legacy Member
Er is ook nog in augustus ne hele hoop die vrij komt dus kans is groot als beursstudent
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan