Archief - Stoppen met werken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Keysonline

Legacy Member
Hallo,

Even kort de situatie schetsen. Ik werk in de horeca en ik ben aangenomen een paar dagen voor ik moest beginnen aangezien een job studente had afgezegd. Ze hebben mij dus maar gepakt als overschot want ik had maanden voordien ook al gesolliciteerd. Nu heb ik nooit horeca gestudeerd en is het niet zo simpel voor mij. Moesten ze iemand beter gevonden hebben had ik nooit de kans gehad.

Nu verwachten ze dat ik heel de maand augustus werk, maar ik heb nog maar contracten getekend voor de eerste 2 weken. Kan ik dus zeggen dat ik de laatste 2 weken niet meer kom? Ongeacht dat zij hierdoor in eventuele moeilijkheden komen?

Alvast bedankt!

roslar

Legacy Member
Je zou beter eens met je baas babbelen dat het werk je niet ligt. Gewoon aftrappen en gaan doppen :D

JPV

Legacy Member
je kan idd na 2 weken stoppen als je geen nieuw contract getekend hebt.

Keysonline

Legacy Member
Misschien even verduidelijken, het gaat om vakantiewerk.;)
Ik zat eerder al met de gedachten om te zeggen dat er iets tussen gekomen is, alleen weet ik niet wat.

De bazin en de baas zijn niet van de makkelijkste, waardoor ik er al niet op mijn gemak werk, dit is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik niet wil verder doen. Ook omdat het niet mijn ding is. Het minst dat ik verkeerd doe wordt ze boos dus ik wil liever niet weten tot wat ze instaat is als ik ga zeggen "Ik heb geen zin meer om te komen".

Daarom zou ik beter een goed excuus verzinnen:evil:
Maar ik heb dus de laatste 2 weken nog niets getekend van contract...

Général Zantas

Legacy Member
Als je geen contract hebt getekend, moet je niet komen. Simple as.

Keysonline

Legacy Member
Rhandd zei:
Als je geen contract hebt getekend, moet je niet komen. Simple as.

Ja maar ze verwachten dat ik heel de maand kom. En na die 2 weken worden dan de contracten getekend voor de volgende 2 weken.

Maar ik vind dat ze altijd hun zelf een beetje indekken. Moest er niemand weg gevallen zijn had ik ook geen kans gekregen. En contracten per week geeft hun de mogelijkheid om mij buiten te zetten wanneer ze willen.

Iemand een handig excuus om de laatste 2 weken niet meer te moeten werken?:evil:

Nerath

Legacy Member
Ongeacht je excuus zal hun reactie hetzelfdze zijn. De kans dat ze je effectief gaan geloven is klein.
Al geloven ze je is de kans ook reëel dat ze er niet om geven, afgaande op de attitude die je hierboven beschrijft.

Wees dus gewoon eerlijk indien het zo ver komt en zeg dat je het niet meer ziet zitten om nog twee weken langer dan de eerste twee weken te werken.

Dreamon666

Legacy Member
Keysonline zei:
Misschien even verduidelijken, het gaat om vakantiewerk.;)
Ik zat eerder al met de gedachten om te zeggen dat er iets tussen gekomen is, alleen weet ik niet wat.

De bazin en de baas zijn niet van de makkelijkste, waardoor ik er al niet op mijn gemak werk, dit is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik niet wil verder doen. Ook omdat het niet mijn ding is. Het minst dat ik verkeerd doe wordt ze boos dus ik wil liever niet weten tot wat ze instaat is als ik ga zeggen "Ik heb geen zin meer om te komen".

Daarom zou ik beter een goed excuus verzinnen:evil:
Maar ik heb dus de laatste 2 weken nog niets getekend van contract...

Ik zou geen excuus verzinnen hoor, gewoon zeggen wat op uwe lever ligt.
De meeste bazen die lang in het vak zitten zien toch recht door uw excuus heen, hoe goed het ook verzonnen is, want ze zien dat aan de manier hoe dat ge praat, staat en beweegt.;)
Ge moet zo denken: ze kunnen mss blaffen, maar bijten gaan ze toch niet en na een dag zijt ge het allemaal al vergeten. Bovendien kunt ge later spijt krijgen dat ge niet voor uzelf zijt opgekomen.

Ivm met uw contract: men kan u wettelijk/officieel niks maken als er geen contract voor de laatste twee weken getekend werd.:)

Edit: En ivm de dop moet ge u ook geen zorgen maken (als het een vakantiejob is na uw laatste jaar tenminste). Als ge een interim contract of vakantiejob opzegt geeft de dop nog steeds iets, dit geldt enkel niet meer als je een vast contract verbreekt.

Proto

Legacy Member
Verman uzelf en blijf werken. Godverdomme wat loopt de wereld toch vol met poesjes...

John.R77

Legacy Member
Gewoon melden dat de job u niet ligt of/en dat je iets anders gevonden hebt, als zij geen ander personeel kunnen vinden zal dat wel aan hun liggen of hun manier van omgaan met hun werknemers

Reverz

Legacy Member
Proto zei:
Verman uzelf en blijf werken. Godverdomme wat loopt de wereld toch vol met poesjes...
Dit eigenlijk... het is maar vakantiewerk. 2 weken daar gade echt niet van dood.

MAAR Proto, op sommige plaatsen loopt het de spuigaten wel uit hoor... ik werk hier nu 1,5 jaar op mijn huidig bedrijf (werkt ongeveer 20 man in totaal) en ik heb hier al gelijk 30 man zijn ontslag weten geven... 25 daarvan omdat dejn baas hier onhandelbaar is, ligt constant te roepen tegen mensen. Tegen mij gelukkig niet want anders zat ik hier wrs ook niet meer.

Proto

Legacy Member
Reverz zei:
Dit eigenlijk... het is maar vakantiewerk. 2 weken daar gade echt niet van dood.

MAAR Proto, op sommige plaatsen loopt het de spuigaten wel uit hoor... ik werk hier nu 1,5 jaar op mijn huidig bedrijf (werkt ongeveer 20 man in totaal) en ik heb hier al gelijk 30 man zijn ontslag weten geven... 25 daarvan omdat dejn baas hier onhandelbaar is, ligt constant te roepen tegen mensen. Tegen mij gelukkig niet want anders zat ik hier wrs ook niet meer.

Als dat uw vaste job is en ze behandelen u slecht kan ik dat perfect begrijpen dat je opstapt. Maar een vakantiejob dient toch om snel wat extra centen te bekomen, het is amper een maandje werken en je bent er weer vanaf.

Mooncat

Legacy Member
Proto zei:
Verman uzelf en blijf werken. Godverdomme wat loopt de wereld toch vol met poesjes...

Inderdaad, zo kan hij nog wat meer stress krijgen in een voor hem uitzichtloze job.

Plutus

Legacy Member
Mooncat zei:
Inderdaad, zo kan hij nog wat meer stress krijgen in een voor hem uitzichtloze job.
Uitzichtloze job? Nog een tweetal weken en het zit er al op :p. Het is maar een vakantiejob, denk aan uw centjes en doe die twee weken uit. Heb je het geld niet nodig, teken geen nieuw contract en ga weg.

JamuellAble

Legacy Member
gewoon proberen te fixen dat je per 31 augustus stopt.. Dan heb je wat werkervaring voor je CV en tijd voor t zoeken van een andere baan.

Racing_Genk

Legacy Member
Proto zei:
Verman uzelf en blijf werken. Godverdomme wat loopt de wereld toch vol met poesjes...

Dikste onzin ever, als de baas heel vervelend is zou ik het zelf ook aftrappen ze

GaMe®

Legacy Member
Ik heb dat een paar jaar geleden ook gedaan. Werkte als jobstudent in een bedrijf waar ze vensters bouwen, na twee weken was ik het al beu. Gelukkig werkte dat interimbureau met wekelijkse contracten, dus moest ik iedere vrijdag een nieuw contract gaan tekenen. (Normaalgezien zou ik een maand daar blijven werken), maar na de tweede week was ik op vrijdag gaan zeggen dat ik er mee kapte. Die bekeek mij wel gans scheef en zei; hoe moeten wij dan nu nog een nieuwe jobstudent vinden? (of iets in die aard) Kan mij niet schelen he, ze moeten maar niet met wekelijkse contracten werken.. :p

Tr1ploid

Legacy Member
GaMe® zei:
hoe moeten wij dan nu nog een nieuwe jobstudent vinden? (of iets in die aard) Kan mij niet schelen he, ze moeten maar niet met wekelijkse contracten werken.. :p

Inderdaad, die contracten van korte duur bestaan om in het voordeel van van werkgevers te werken om mensen veel makkelijker te kunnen ontslaan, ze moeten het dan ook zelf maar weten als dat in hun gezicht ontploft.

Hail Priest!

Legacy Member
Keysonline zei:
Hallo,

Even kort de situatie schetsen. Ik werk in de horeca en ik ben aangenomen een paar dagen voor ik moest beginnen aangezien een job studente had afgezegd. Ze hebben mij dus maar gepakt als overschot want ik had maanden voordien ook al gesolliciteerd. Nu heb ik nooit horeca gestudeerd en is het niet zo simpel voor mij. Moesten ze iemand beter gevonden hebben had ik nooit de kans gehad.

Nu verwachten ze dat ik heel de maand augustus werk, maar ik heb nog maar contracten getekend voor de eerste 2 weken. Kan ik dus zeggen dat ik de laatste 2 weken niet meer kom? Ongeacht dat zij hierdoor in eventuele moeilijkheden komen?

Alvast bedankt!

I lol'ed. Obv ben je niet verplicht te gaan werken, zeker niet als je geen contract hebt voor die periode ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan