Archief - Stoppen met school.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azamato

Legacy Member
Hallo,

Ik ben van plan om misschien met mijn huidige studierichting te stoppen en in september opnieuw te beginnen met een nieuwe, iets dat beter bij me past.

Dat komt doordat ik verkeerde keuzes heb genomen en rap rap iets heb gekozen en mijn examenresultaten zijn niet echt schitterend dus niet echt een reden om te blijven.. Dus dacht ik eraan om nu te stoppen en te gaan werken en dan alles op gemak een beetje uitzoeken wat ik wil doen op school in het nieuwe jaar.

Maar ik heb hier niet zoveel verstand van. Dus zou ik willen vragen of er mensen zijn die dit ook hebben gedaan. Of mensen die me advies kunnen geven of dergelijke. Hoe ben je tewerk gegaan etc etc.


Mvg

Awesomeness

Legacy Member
hmmmm

Kheb mn 5de ook eens verneukt op kerstmis al, anyway gans het jaar eigenlijk "vrijaf" gepakt en jaar daarop ge-aced in zelfde richting (eco-talen).

azamato

Legacy Member
Fout van mij om niet duidelijker te zijn, excuses. Ik bedoelde dat dit mijn 1ste jaar Hogeschool is.

Tfz

Legacy Member
ik denk as ge u voor een bepaalde datum uitschrijft, da ge u studiepunten nog terugkrijgt.

Maar eens dat ge uitgeschreven zijt en werkt, beschouwe ze nie meer als een student, dus geen voordelen van een student op fiscaal vlak.

playforfun91

Legacy Member
Ik heb dat ook gedaan ... en ik kan je alleen zeggen ... het was een positieve ervaring. Dan weet je waarom je studeert en voor een diploma gaat. Heb 5 maand als interim gewerkt, dan nog een stukje vakantie genoten, had wat geld op men rekening ook op die manier en uiteraard een ervaring rijker :)

Hellsystem

Legacy Member
Zoals play91 zegt, ge zult begrijpen waarom ge studeert.
Langs de andere kant, afhankelijk van welke richting ge volgend schooljaar ga doen, kunt ge nu nog u best doen en mogelijk vrijstellingen krijgen.

kil911ler

Legacy Member
Heb in oktober 2010 ook een sabbatsemester gedaan om na te denken over wat ik uiteindelijk echt wil in mijn leven, want voordien was't zeer rampzalig qua resultaten :p
Ben natuurlijk gaan werken om niet gewoon thuis te zitten (wilde dat ook niet tov mijn ouders).
Ik zou mij in ieder geval direct uitschrijven zodat je toch nog iets terugkrijgt van leerkrediet. En dan inschrijven in een VDAB zodat je kindergeld niet direct foetsie is.

SteveDotcom

Legacy Member
Tfz zei:
ik denk as ge u voor een bepaalde datum uitschrijft, da ge u studiepunten nog terugkrijgt.

Maar eens dat ge uitgeschreven zijt en werkt, beschouwe ze nie meer als een student, dus geen voordelen van een student op fiscaal vlak.

toch normaal? 1x als die terug gaat studeren krijgt die terug kindergeld..
Als ge u nu uitschrijft krijgde volgens mij ind nog studiepunten terug, zoek wat tijdelijk werk, verdien wa geld, ge beseft zoals andere hier zeggen meteen wel hoe een goed leven je had op school, en het gaat u zeker meer motiveren.

MassiveBe

Legacy Member
Idem dito.
Ingeschreven op een Hogeschool, totaal mijn ding niet.
Ik had mezelf op tijd uitgeschreven, studiepunten terug gekregen & ben een half jaar gaan werken.
Goed wat geld opzij gezet & dit jaar opnieuw begonnen met iets wat mij beter ligt.
Positieve ervaring uiteindelijk :)

die_another_day

Legacy Member
Ik heb 4jaar liggen sukkelen aan verschillende hogescholen. Heb nooit genoeg ambitie gehad terwijl ik zeker en vast wel de capiciteiten heb om te slagen in de richtingen die ik deed. Heb nu eind vorig jaar beslist van te gaan werken en besef nu dus wel wrm een mens moet studeren. Zonder een diploma is het echt moeilijk om een "goede" job te vinden.

Ik twijfel nu om terug te gaan studeren volgend jaar maar ja nog gaan studeren na een periode dat je eigelijk al had moeten afgestudeerd worden.. Veel geld heeft het allesinds al gekost..

josilirios

Legacy Member
Awesomeness zei:
hmmmm

Kheb mn 5de ook eens verneukt op kerstmis al, anyway gans het jaar eigenlijk "vrijaf" gepakt en jaar daarop ge-aced in zelfde richting (eco-talen).
:rofl: 'vrijaf' pakken in't middelbaar waar ge verplicht de lessen moet volgen. Wat een beer

Shellshock

Legacy Member
Hellsystem zei:
Zoals play91 zegt, ge zult begrijpen waarom ge studeert.
Langs de andere kant, afhankelijk van welke richting ge volgend schooljaar ga doen, kunt ge nu nog u best doen en mogelijk vrijstellingen krijgen.

Dit. In mijn eerste richting wist ik al in december dat de richting niets voor mij was. Ik heb me dan laten uitschrijven voor zoveel mogelijk vakken en heb geprobeerd om nog vrijstellingen te behalen, wat me dan ook nog gelukt is. :)

moustii

Legacy Member
Awesomeness zei:
hmmmm

Kheb mn 5de ook eens verneukt op kerstmis al, anyway gans het jaar eigenlijk "vrijaf" gepakt en jaar daarop ge-aced in zelfde richting (eco-talen).

Had ge u nie beter gwn kunnen herpakken :usure:

Muscleduck

Legacy Member
josilirios zei:
:rofl: 'vrijaf' pakken in't middelbaar waar ge verplicht de lessen moet volgen. Wat een beer
Leerplicht telt maar tot je 18e, dus als hij al 18 was kan dat perfect.

Sunshines

Legacy Member
Muscleduck zei:
Leerplicht telt maar tot je 18e, dus als hij al 18 was kan dat perfect.

Je hebt altijd van die uitzonderingen. Onder 18 is het gelijk aan spijbelen.

Zelf in het vierde middelbaar ook in het eerste trimester mijn slets eraan geveegd, al was het ook een deel van niet kunnen en ook mede door privéproblemen, waardoor ik me niet ten volle kon inzetten voor school. Resultaat; 14 procent voor Wiskunde.

Ben nadien van school veranderd, en de resultaten van mijn eerste trimester worden geschrapt, en men gaat nu kijken naar de resultaten van mijn volgende twee trimesters. Heb nog altijd moeite met Wiskunde, maar het gaat al iets beter nu. Fysica ook iets minder nu, maar soit, het zal wel lukken. Daar zal ik wel voor zorgen.

Nog een geluk dat mijn eerste trimester geschrapt werd. Anders mocht ik twee keer 76 procent halen, en eerlijk. Dat zou ik nu echt niet meer zien zitten hebben.

ConChuros

Legacy Member
Let op met wat je doet. Ik heb het zelf ook allemaal meegemaakt.
Om in deze periode nog aan werk te raken moet je jezelf echt al wel kunnen verkopen op sollicitaties en een volledig sabbatjaar nemen is niet aan te raden. Ikzelf heb namelijk 2,5 jaar over mijn 6de jaar gedaan omdat ik letterlijk "schoolmoe" was. Daarna ben ik gaan werken, daar heb ik veel geluk gehad dat iemand in de familie op dat bedrijf werkte. Mijn contract werd stopgezet doordat ik iemand verving. Daarna in de vicieuze cirkel terecht gekomen van de werkloosheid, zeker in deze barre tijden geen leuke plaats. Nu ben ik zeer blij dat ik weer verder studeer en het voelt toch anders aan dan middelbaar.
Ik hoop gewoon dat jij school niet zou opgeven en gewoon gaat werken, je zou het jezelf later nog beklagen. :crazy:

Dubbelpunt

Legacy Member
ConChuros zei:
Ik hoop gewoon dat jij school niet zou opgeven en gewoon gaat werken, je zou het jezelf later nog beklagen. :crazy:

Niet iedereen heeft studies nodig om veel geld te verdienen. Maat van mij heeft zelfs geen diploma secundair en heeft nu 6 man onder hem (zelfstandige ruitenwasser). Je wilt niet weten wat die man verdient ;)

En idd, het is volgens velen geen droomjob, maar zulke mensen zouden zelfmoord plegen als ze een bureaujob moeten doen, dus die man is gelukkig. Sommige mensen werken graag en worden daarvoor beloond.

sorry voor de :offtopic:

Batiatus

Legacy Member
Tgoja, ik zit nu ook met het gevoel dat ik in de verkeerde richting zit / dat leren niets meer voor mij is. Maar kben wel geïnteresseerd om een eventuele opleiding (vrachtwagenbestuurder) te volgen aan de VDAB (en tijdens de wachttijd te werken).

Nu is het vooral wat de pro's en contra's van allebei afwegen ..

The reader

Legacy Member
Ik vind belangrijkste is dat ge uw werk graag doet niet voor het geld oke geld is belangrijk maar als je een job die je niet graag doet en uitzichtloos is hou je het niet lang vol
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan