Stynieke
Legacy Member
Hoi iedereen.
Welnu... Ik zal mijn situatie even uitleggen...
Ben 20 jaar, heb een secundair onderwijs diploma van wetenschappen-wiskunde 6 uur (ASO) - Deze richting heb ik met hakken over de sloot weten af te sluiten.
Ben de eerste 2 jaar bedrijfsmanagement gaan doen. Zat halverwege het 2de jaar, en besefte dat de richting niet direct iets voor mij was.
Na deze 2 jaar ben ik begonnen met Informatica-ICT (P.bachelor). Ik zit nu momenteel midden in mijn examens - Morgen een mondeling, maar het wil maar niet lukken.
Heb totaal geen motivatie meer - Snap de helft van de leerstof niet, en de examens die reeds zijn geweest zijn vrijwel allemaal gebuisd. Heb dus al besloten dat ik ga stoppen met deze richting, te moeilijk - en ik ga niet genoeg studiepunten hebben om de volledige 3 jaar te doen (De school had al vermeld dat ze geen extra geld aannemen om de studiepunten te vervangen).
Het andere probleem is dat mijn studiepunten dus op zijn... Dus nog eens een andere richting zit er ook niet in.
Ben ik dus met andere woorden "Gefuckt"?
Ik ben al dagenlang op het internet op zoek geweest naar andere studenten in dezelfde situatie als mezelf. Elk antwoord daarop was, was "blijven doorbijten" of "wees bereid om een slecht leven tegemoet te gaan".
Ik wil echter echt niet aan de kassa / aan de lopende band gaan staan...
Zijn er nog oplossingen voor hopeloze gevallen als mezelf?
Ik heb ook gelezen over Syntra.. Waar je één dag moet studeren, en de rest van de week stage gaan lopen.. Zou dit iets voor mij zijn? Of is dat onmogelijk sinds ik geen studiepunten meer heb...?
Laat er alstublieft nog hoop voor mij zijn... Voel me echt, echt zo rot als iet :'(
Groetjes...
Welnu... Ik zal mijn situatie even uitleggen...
Ben 20 jaar, heb een secundair onderwijs diploma van wetenschappen-wiskunde 6 uur (ASO) - Deze richting heb ik met hakken over de sloot weten af te sluiten.
Ben de eerste 2 jaar bedrijfsmanagement gaan doen. Zat halverwege het 2de jaar, en besefte dat de richting niet direct iets voor mij was.
Na deze 2 jaar ben ik begonnen met Informatica-ICT (P.bachelor). Ik zit nu momenteel midden in mijn examens - Morgen een mondeling, maar het wil maar niet lukken.
Heb totaal geen motivatie meer - Snap de helft van de leerstof niet, en de examens die reeds zijn geweest zijn vrijwel allemaal gebuisd. Heb dus al besloten dat ik ga stoppen met deze richting, te moeilijk - en ik ga niet genoeg studiepunten hebben om de volledige 3 jaar te doen (De school had al vermeld dat ze geen extra geld aannemen om de studiepunten te vervangen).
Het andere probleem is dat mijn studiepunten dus op zijn... Dus nog eens een andere richting zit er ook niet in.
Ben ik dus met andere woorden "Gefuckt"?
Ik ben al dagenlang op het internet op zoek geweest naar andere studenten in dezelfde situatie als mezelf. Elk antwoord daarop was, was "blijven doorbijten" of "wees bereid om een slecht leven tegemoet te gaan".
Ik wil echter echt niet aan de kassa / aan de lopende band gaan staan...
Zijn er nog oplossingen voor hopeloze gevallen als mezelf?
Ik heb ook gelezen over Syntra.. Waar je één dag moet studeren, en de rest van de week stage gaan lopen.. Zou dit iets voor mij zijn? Of is dat onmogelijk sinds ik geen studiepunten meer heb...?
Laat er alstublieft nog hoop voor mij zijn... Voel me echt, echt zo rot als iet :'(
Groetjes...

.
.