Archief - starter sap consultant

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jumpie

Legacy Member
hej allemaal,

ik ben op zoek naar iemand die starter sap consultant geweest is en die me met enkele vragen over deze wereld kan helpen.
liefst iemand die bij een nogal competitief bedrijf of in een competitieve groep heeft gewerkt.

Genious

Legacy Member
Wat bedoelt ge wel met competitief?
Allee, niet-competitieve bedrijven gaan de market uitgewerkt worden he. :p

jumpie

Legacy Member
ja is misschien een verkeerde woordkeuze maar ik bedoel waar je als je niet van de eerste dag mee kunt je er meteen uitvliegt.

Hiapoe

Legacy Member
Begrijp ik goed dat je in zo'n bedrijf zou willen werken? :unsure:
Of zit je met een probleem omtrent dat onderwerp?

Ik denk niet dat er veel bedrijven bestaan die investeren in het aannemen van iemand om ze dan snel weer te kunnen dumpen na 1 dag omdat ze niet onmiddellijk voldoen aan alle verwachtingen...

Genious

Legacy Member
jumpie zei:
ja is misschien een verkeerde woordkeuze maar ik bedoel waar je als je niet van de eerste dag mee kunt je er meteen uitvliegt.
Lijkt me vrij moeilijk te vinden he:
1. Vind maar eens afgestudeerden die SAP kunnen installeren/configureren of zelfs integreren in projecten.
2. Dat is waarschijnlijk nog het minste, gestructureerd te werk gaan, gewoon binnen een project meedraaien is hetgeen waar ge als starter eigenlijk het meest over te leren hebt.

Als ge zoekt echter naar een groep vol ego's (ik hoop van niet, maar goed), dan zijn er wel enkele bedrijven vermoed ik. :unsure:

jumpie

Legacy Member
neen ik zoek geen groep vol ego's, ik kan waarschijnlijk ergens beginnen en ze hebben me gezegd dat ik dan waarschijnljk in een zeer sterke groep zal terecht komen, waar ik elke dag zal moeten tegen opboksen om mee te kunnen met hun.
daarom zocht ik iemand die dit misschien ook heeft meegemaakt of die mij wat kan geruststellen.

Hiapoe

Legacy Member
Ik denk dat dit ook een voordeel kan zijn:
OK, je komt in een 'experienced' groep terecht. Je zal dus veel en snel bijleren.

Het enige waar je voor moet waken, is dat ze niet van je verwachten dat je hetzelfde kan als hen na 1 week.

maar als ze in dat bedrijf een beetje deftig management hebben, zullen ze je eerst een paar maanden naast iemand laten meedraaien en je geleidelijkaan mee inschakelen - eerst in eenvoudige delen van projectjes en later in meer en meer geavanceerdere contexten, tot je na een jaar zelf eens iets kan trekken en na een paar jaar even ervaren bent als die andere.
En dan zal er mss weer een nieuwe komen in het team die jij dan mag begeleiden. Dan denk jij nog eens terug aan deze vraag die je hier bent komen stellen en zal je ook begrijpen dat je die jonge collega een kans moet geven om te groeien :)

Succes ermee, zal wel meevallen imo... Die ervaren gasten zijn ook ménsen hé!

fluffster71

Legacy Member
jumpie zei:
ze hebben me gezegd dat ik dan waarschijnljk in een zeer sterke groep zal terecht komen, waar ik elke dag zal moeten tegen opboksen om mee te kunnen met hun.

Opboksen moet je niet doen. Wel samenwerken in team. 't Is niet de bedoeling om elkaar tegen te werken...

sleepy_head

Legacy Member
Weet iemand eigenlijk welke bedrijven de grootste zijn in België op het gebied van SAP consultancy

dobe&daze

Legacy Member
sleepy_head zei:
Weet iemand eigenlijk welke bedrijven de grootste zijn in België op het gebied van SAP consultancy

heb me laten vertellen dat ze bij electrabel een zeer groot SAP competence centre hebben, groter dan de meeste consultancy's.

GvR

Legacy Member
Bij electrabel zijn er idd vrij veel maar ze zijn nu alles aan het outsourcen naar goedkopere landen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan