Archief - Soort werk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Syfi

Legacy Member
Momenteel ben ik na een moeilijke tijd weer op zoek naar werk. Dit omdat ik wil werken.

Ik zoek namelijk werk waarbij in team aan iets kan gewerkt worden. Het liefst geen fabriek/magazijn werk. Dit omdat ik er mij totaal niet goed bij voel de sfeer is minder gezellig zeg maar (heb 1 jaar in wat fabrieken/magazijnen gewerkt voor mijn "burn-out".)

Momenteel tracht ik in de eventwereld (schouwburgen, muziek, straattheaters, ...) binnen te geraken heb al wat contacten. Maar zolang ik er geen werk in vindt zou ik 7 maanden willen werken (tot begin september, dit omdat ik dan al verantwoordelijke van een festival een heel drukke periode heb). Indien ik in September nog niet in de evenement wereld zit zou ik Eventmanagement gaan studeren (dit om al mijn kosten zelf te betalen natuurlijk).

Kan iemand mij helpen, wat soort werk me zou kunnen liggen. Gelieve dit deftig te houden. Omdat dit voor mij moeilijk is. Oja ik heb zelf al een afspraak gemaakt bij de vdab (morgen).

Anopheles

Legacy Member
Het is soms een stressvolle job, maar wel heel sociaal en vaak veel schoon volk op de werkvloer, bij een contact/call center werken.
Zeker een technische ondersteuning project kan heel leuk zijn voor een paar maand maar verwacht geen schatten te verdienen...Het voordeel is dat ze ook vaak deeltijdse mensen zoeken, dus zou je je ambities rond eventmanagement kunnen combineren.

Good luck
(ps : verwacht niet teveel van de VDAB, loop zeker ook bij interimkantoren langs)

Syfi

Legacy Member
Anopheles zei:
Het is soms een stressvolle job, maar wel heel sociaal en vaak veel schoon volk op de werkvloer, bij een contact/call center werken.
Zeker een technische ondersteuning project kan heel leuk zijn voor een paar maand maar verwacht geen schatten te verdienen...Het voordeel is dat ze ook vaak deeltijdse mensen zoeken, dus zou je je ambities rond eventmanagement kunnen combineren.

Good luck
(ps : verwacht niet teveel van de VDAB, loop zeker ook bij interimkantoren langs)


Thx, nou ja de vdab heeft een waslijst aan beroepen en zullen mij weg wijs kunnen maken. Zo zien ook dat ik zoek, maar dat het moeilijk ligt. Mede door mijzelf (burn-out). Het is wel zo dat ik niet depressief, heel zeker niet. Maar heb heel veel mentale klappen gekregen in mijn leven.

Nuja hoe zie je de technische ondersteuning van een project eigenlijk? Ik bedoel welke jobs behoren daarbij. Niet vergeten heb geen hoger diploma (wel middelbaar). Maar motivatie te over natuurlijk

Battou

Legacy Member
Ik heb communicatiemanagement me afstudeerrichting event gestudeerd. Indien je hetzelfde plan hebt, zou ik je dit toch willen afraden.
Eerlijk, het opent wel enkele deuren, maar die kan je op dezelfde periode ook zelf openen en daar bovenop nog een heel pak meer ervaring opdoen.
Die richting wordt vaak aangewezen als een easy way tot het bachelor diploma.. en dat is ergens ook wel zo. Er zitten interessante vakken en ervaringen in, maar niets onmisbaars imo.

Als je het over iets anders hebt, heb ik niets gezegd ;)

Verder is de event wereld zeer boeiend, maar meestal ook kei hard. Je moet er een beetje voor gemaakt zijn.

Syfi

Legacy Member
Battou zei:
Ik heb communicatiemanagement me afstudeerrichting event gestudeerd. Indien je hetzelfde plan hebt, zou ik je dit toch willen afraden.
Eerlijk, het opent wel enkele deuren, maar die kan je op dezelfde periode ook zelf openen en daar bovenop nog een heel pak meer ervaring opdoen.
Die richting wordt vaak aangewezen als een easy way tot het bachelor diploma.. en dat is ergens ook wel zo. Er zitten interessante vakken en ervaringen in, maar niets onmisbaars imo.

Als je het over iets anders hebt, heb ik niets gezegd ;)

Verder is de event wereld zeer boeiend, maar meestal ook kei hard. Je moet er een beetje voor gemaakt zijn.

Ik zit al 7 jaren in een bestuur van evenement (geen groot natuurlijk). Het boeit me vergadering plannen, mensen opbellen, sponsoring, opbouw afbraak. Maar ook tussen in mensen die waardering hebben voor wat je doet. Als ze zich uitleven, lachen, amuseren. Dan is het al voor 2/4 voor mij inorde.

Sinds dit jaar ben ik 'verantwoordelijke' van het evenement. Ik amuseer mij te pletter. Maar ik wil hoger gaan en dat moet geen Coachella, Roskilde, Werchter, Pukkel, Tommorowland zijn(liefst wel, ambitie is er genoeg ). Dat mag ook Crammerock, Rock Herk, Pukemarock, Leffingleuren, enz... zijn.

Enige wat ik nog niet heb zijn de contacten. Nu wel iemand leren kennen, is ondertussen een goede vriend. Die zal me proberen in contact te brengen. Maar jah...

fr1sb33

Legacy Member
Syfi zei:
Ik zit al 7 jaren in een bestuur van evenement (geen groot natuurlijk). Het boeit me vergadering plannen, mensen opbellen, sponsoring, opbouw afbraak. Maar ook tussen in mensen die waardering hebben voor wat je doet. Als ze zich uitleven, lachen, amuseren. Dan is het al voor 2/4 voor mij inorde.

Sinds dit jaar ben ik 'verantwoordelijke' van het evenement. Ik amuseer mij te pletter. Maar ik wil hoger gaan en dat moet geen Coachella, Roskilde, Werchter, Pukkel zijn(liefst wel, ambitie is er genoeg ). Dat mag ook Crammerock, Rock Herk, Pukemarock, Leffingleuren, Tommorowland, enz... zijn.

Enige wat ik nog niet heb zijn de contacten. Nu wel iemand leren kennen, is ondertussen een goede vriend. Die zal me proberen in contact te brengen. Maar jah...

Tommorowland past wel in dat eerste rijtje :offtopic:

Anopheles

Legacy Member
Bij een callcenter zijn de profielvereisten vaak niet hoog en is er meestal een goede opleiding voorzien.
Ik ben zelf ooit Team manager geweest voor Pioneer, we gaven technische uitleg over Plasma tv's en auto radio's en GPS'en enzo...We hadden wel vaak veel geduld nodig, want het was de bedoeling om bv. via de telefoon uit te leggen aan iemand van 80 hoe je een DVD-recorder configureert en programeert. Onze agenten kregen tussen de 1650 en 1850 bruto voor een 38uren week
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan