DeLou
Legacy Member
Ik zit met een vraagje waar ik eigenlijk vrij ongerust over ben de laatste dagen, naarmate mijn zorgen zijn gaan groeien.
Ik was al even op zoek naar een nieuwe job en heb deze inmiddels gevonden. Ergens midden juli vond mijn interview plaats en enkele dagen later kreeg ik een positief antwoord hierop. Ik heb dan een aanbod gekregen dat ik heb aanvaard, hierbij heb ik 2 referenties moeten opgeven.
De twee referenties die ik heb gegeven komen van mijn twee vorige werkgevers, en daar ligt nu net mijn ongerustheid. Met één referentie, van bij mijn eerste werkgever, welke dateert van drietal jaar terug heb ik nog altijd een goede band, en af en toe nog eens contact met de persoon in kwestie. Met de andere, mijn laatste werkgever, ging alles ook goed tot nu de laatste twee weken.
Kortgezegd, er zijn een paar dingen gebeurd in de laatste 2 weken die van hun kant niet proper zijn afgehandeld en zij schuiven de schuld door naar mij, eindeloos verhaal en zorgt ook voor wat problemen, mijn referentie staat uiteraard aan de zijde van mijn oude werkgever. Toen ik mijn aanbod op zak had van mijn nieuwe werkgever en ik mijn laatste werkgever/referentie vroeg of hij het OK vond dat ik hem als referentie opgaf stemde hij hierop in en zei hij mij dat hij zeker en vast positief zal antwoorden indien ze hem opbellen.
Nu, met al die problemen van de laatste 2 weken verwacht ik zijn antwoord niet zo heel positief in, zelfs heel negatief om mij een stok in de wielen te steken. Van mijn andere referentie weet ik dat hij niet is opgebeld, en via via ben ik te weten gekomen mijn laatste referentie dat ook niet is geweest.
Hoef ik mij zorgen te maken dat ze hem alsnog gaan bellen? Het feit dat ik maandag begin aan mijn derde week, zou het mij eigenlijk verbazen dat ze nu nog gaan bellen, gezien de referenties dienen voor je begint normaal. Maar je weet maar nooit, vandaar mijn grote ongerustheid. Ik heb nu een proefperiode van 3 maanden, kan het alsnog zijn dat ze mijn referenties bellen na deze periode ivm vast contract of niet? Aan de andere kant, denk ik dat de HR 'slordig' is, de eerste dag toen ik begon vroegen ze mij of ik die referenties heb gegeven aangezien die ook gevraagd werden op het contract. Ik zei dat ik die al heb gegeven dus ik moest ze niet meer invullen. Dus ergens denk ik meer dat ze het gewoon gevraagd hebben om met hun dossier in orde te zijn..
Wat zijn jullie gedachten?
Ik was al even op zoek naar een nieuwe job en heb deze inmiddels gevonden. Ergens midden juli vond mijn interview plaats en enkele dagen later kreeg ik een positief antwoord hierop. Ik heb dan een aanbod gekregen dat ik heb aanvaard, hierbij heb ik 2 referenties moeten opgeven.
De twee referenties die ik heb gegeven komen van mijn twee vorige werkgevers, en daar ligt nu net mijn ongerustheid. Met één referentie, van bij mijn eerste werkgever, welke dateert van drietal jaar terug heb ik nog altijd een goede band, en af en toe nog eens contact met de persoon in kwestie. Met de andere, mijn laatste werkgever, ging alles ook goed tot nu de laatste twee weken.
Kortgezegd, er zijn een paar dingen gebeurd in de laatste 2 weken die van hun kant niet proper zijn afgehandeld en zij schuiven de schuld door naar mij, eindeloos verhaal en zorgt ook voor wat problemen, mijn referentie staat uiteraard aan de zijde van mijn oude werkgever. Toen ik mijn aanbod op zak had van mijn nieuwe werkgever en ik mijn laatste werkgever/referentie vroeg of hij het OK vond dat ik hem als referentie opgaf stemde hij hierop in en zei hij mij dat hij zeker en vast positief zal antwoorden indien ze hem opbellen.
Nu, met al die problemen van de laatste 2 weken verwacht ik zijn antwoord niet zo heel positief in, zelfs heel negatief om mij een stok in de wielen te steken. Van mijn andere referentie weet ik dat hij niet is opgebeld, en via via ben ik te weten gekomen mijn laatste referentie dat ook niet is geweest.
Hoef ik mij zorgen te maken dat ze hem alsnog gaan bellen? Het feit dat ik maandag begin aan mijn derde week, zou het mij eigenlijk verbazen dat ze nu nog gaan bellen, gezien de referenties dienen voor je begint normaal. Maar je weet maar nooit, vandaar mijn grote ongerustheid. Ik heb nu een proefperiode van 3 maanden, kan het alsnog zijn dat ze mijn referenties bellen na deze periode ivm vast contract of niet? Aan de andere kant, denk ik dat de HR 'slordig' is, de eerste dag toen ik begon vroegen ze mij of ik die referenties heb gegeven aangezien die ook gevraagd werden op het contract. Ik zei dat ik die al heb gegeven dus ik moest ze niet meer invullen. Dus ergens denk ik meer dat ze het gewoon gevraagd hebben om met hun dossier in orde te zijn..
Wat zijn jullie gedachten?