Archief - Rechten studeren als je van TSO komt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

antstudent

Legacy Member
Heey

Ik ben afgestudeerd aan het 6de jaar Handel (TSO) en ik heb me ingeschreven in mijn eerste jaar rechten. Ik wil er absoluut voor gaan en ik weet dat ik er heel hard voor moet werken en dat schrikt me helemaal niet af. Het is immers mijn droom. Toch zou ik jullie om jullie mening willen vragen. Is het volgens jullie mogelijk om te slagen in rechten met een TSO opleiding? Kennen jullie mensen die erin zijn geslaagd? Hebben jullie studietips voor me?

kaneetje

Legacy Member
Ik ben zelf afgestudeerd na 5 jaar. Rechten is geen overdreven moeilijke studie. En toch haalt mss maar 50% van de studenten uiteindelijk een diploma Rechten. Uiteindelijk zal het ervan afhangen hoe hard je effectief werkt.

DaTa

Legacy Member
Weer zo'n topic? De afgelopen weken zijn er al zo'n stuk of 5 geweest, lees deze misschien is.

fragflap

Legacy Member
antstudent zei:
Heey

Ik ben afgestudeerd aan het 6de jaar Handel (TSO) en ik heb me ingeschreven in mijn eerste jaar rechten. Ik wil er absoluut voor gaan en ik weet dat ik er heel hard voor moet werken en dat schrikt me helemaal niet af. Het is immers mijn droom. Toch zou ik jullie om jullie mening willen vragen. Is het volgens jullie mogelijk om te slagen in rechten met een TSO opleiding? Kennen jullie mensen die erin zijn geslaagd? Hebben jullie studietips voor me?

De zoek knop gebruiken kan echt geen kwaad. De laatste twee manden zijn er al een vijftig tal threads de revue gepasseerd.

fragflap

Legacy Member
edraket zei:
Motivatie is alles fragflap!

seg kerel, Als je niets deftig kan zeggen, wil je dan aub u wafel dicht houden. Een keer of keer kan het grappig zijn. Maar elke thread... Zielig!

sneax

Legacy Member
Als ge gemotiveerd zijt en niet dom is er geen probleem.

Waar ge van komt (blijkbaar TSO) zegt niets over uw intelligentie en ook niets over uw motivatie. Er zijn er die zeggen 'in aso leert ge studeren', ik vind dat niet waar ik heb in aso nooit vroeger dan de ochtend van het examen beginnen studeren, ik heb dus nooit leren studeren. Er zijn er ook die zeggen dat ge daar een belangrijke basis krijgt maar dat is ook zever als de basis die ge daar krijgt is peanuts tegenover wat ge aan de unief ziet + ze beginnen in principe met het idee dat ge daar zit zonder enige voorkennis).

Dus waar komt het op neer?
1) motivatie, studeren op de momenten dat het nodig is
2) algemeen een deftig functionerend brein, als het blijkt dat het ondanks punt 1 niet lukt, tja, dan is het voor uw brein gewoon te zwaar

That's it ... er is dus maar één manier: proberen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan