Archief - Rechten-cursus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Metal_lover

Legacy Member
Hallo allemaal

Ik heb een vraagje.
Ik denk dat ik volgend jaar rechten zal doen in Ugent maar ik ben bang dat ik teleurgesteld zal zijn als ik die cursussen zie.
Kan er iemand een cursus ofzo sturen of een site geven waar ik dat kan bekijken? Het is gewoon om er wat door te bladeren en een zicht te hebben van wat ik me volgend jaar kan verwachten.
Ik ben al naar de infodag geweest en heb al enkele boeken bekeken, maar ik weet niet wat ik er volgend jaar ervan moet kennen, dus het was eigenlijk nutteloos.
Alvast bedankt!
MVG

Guazala

Legacy Member
Metal_lover zei:
Kweenie te moeilijk of saaie teksten ofzo :/

wetteksten zijn toch altijd goed leesbaar geschreven en uiterst boeiend?

Als je daar nu al schrik voor hebt, zou ik toch nog eens overwegen of rechten wel dé richting is voor jou.

Metal_lover

Legacy Member
MrKend54l zei:
Dat kan je toch niet menen xD rechten is alleen maar saaie teksten vanbuiten leren.

ja maar je hebt saaie en té saaie teksten welke is het :D

Metal_lover

Legacy Member
Guazala zei:
wetteksten zijn toch altijd goed leesbaar geschreven en uiterst boeiend?

Als je daar nu al schrik voor hebt, zou ik toch nog eens overwegen of rechten wel dé richting is voor jou.

rechten is toch de enige richting waar ik me goed bij voel :/

MrKend54l

Legacy Member
Metal_lover zei:
rechten is toch de enige richting waar ik me goed bij voel :/

Neem gewoon eens een wetboek vast en lees daar eens in. En waarom voelt ge u daar juist goed bij?

Tjee

Legacy Member
De saaiheid valt vrij goed mee. Hoewel de richting soms dynamiek mist, is het gevoel dat je weet waarop de significante elementen van een maatschappij gebaseerd zijn toch vrij meesterlijk :p

Metal_lover

Legacy Member
MrKend54l zei:
Neem gewoon eens een wetboek vast en lees daar eens in. En waarom voelt ge u daar juist goed bij?

Heb ik al eens gedaan :))

Ik voel me daar goed bij want ik hou van mezelf of iemand verdedigen, debatteren, ik hou ook van geschiedenis (eigenlijk wil ik geschiedenis doen maar deze richting heeft geen toekomst), ik ben slecht in talen (vooral Engels) enz.

weirdo

Legacy Member
veel jobs als jurist ga je toch niet vinden zonder frans of engels...
mss voor de vlaamse overheid :p

Metal_lover

Legacy Member
weirdo zei:
veel jobs als jurist ga je toch niet vinden zonder frans of engels...
mss voor de vlaamse overheid :p

Ik wil liever advocatuur doen :D (mijn Frans is toch wel goed :))

Metal_lover

Legacy Member
Drake zei:
Ga eens langs bij het Adviescentrum van de UGent op de eerste verdieping van het UFO. Indien u onbekend: Routebeschrijving Adviescentrum voor Studenten — Universiteit Gent.

Ze hebben daar een kleine bibliotheek met cursussen van alle jaren van de meeste bachelorrichtingen aan 't unief. De cursussen van Rechten zijn daar ook beschikbaar. Je mag die spontaan raadplegen zonder u te hoeven aanmelden.

Dank u! Ik ga er zeker eens langsgaan.

Kandul

Legacy Member
Word gewoon lid van de 2 grootste groepen, daar zal je wel de nodige informatie kunnen vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan