Panzerfaust
Legacy Member
Hallo
Bij deze zou ik graag wat raad vragen.
Ik zou zeer graag in het professionele veld als webontwerper / developer aan de slag gaan verder hou ik ook van het ontwerpen van printwerk. Ik heb nu het eerste jaar Grafische en Digitale Media (multimedia) aan Artevelde Hogeschool er op zitten. Hier was ik vol enthousiasme aan begonnen maar dit brokkelde zeer snel af door de vakken die we er zagen. Deze voelde niet relevant aan en hadden eerder de vorm van opvulling (pure tijdsroof). In de plaats van deze uren te gebruiken voor dieper in te gaan op de vakken die echt relevant waren tot de sector, zagen we ongeloofelijk veel banale en verouderde dingen.
Ik heb een goed aantal vrienden die in zich het werkveld (web / it / print) bevinden en zij beaamde mijn gedachten over deze vakken. Ik kon er me nog deels mee verzoenen omdat ik dacht dat het in het 2e semester wel interessanter werd.. Helaas. Nu kan ik mij er heel goed bij neerleggen dat er vakken zijn die je niet graag doet maar wel moet doen maar de meerderheid van deze vakken droegen niets bij toekomst gericht. De vakken waarvoor ik GDM aanvatte gingen heel traag vooruit en droegen verouderde informatie / kunnen / werkprocessen (praktijk) als inhoud. Via de Dropbox van de school bekeek ik wat er moest gedaan worden in het 2e jaar en hiermee stapte ik opnieuw naar een kennis, een vriend van mijn vader die al 8 jaar in het veld (web / it) stond. Zijn bevindingen waren weer ontmoedigend: verouderde programmeertaal en achterhaalde technieken. Vooral deze laatste waren bijzonder lastig te verkroppen want zij waren zo tijdsrovend. De communicatie binnen de richting ging ook nergens over docenten spraken elkaar tegen en informatie kwam zelden tot te studenten en deze spraken elkaar ook nog eens tegen telkens er nieuwe informatie ons bereikte. Het was dus moeilijk met volle overgave te beginnen aan een taak als je wist dat er op de laatste moment of op het moment van afgave er nog informatie aan de oppervlakte kwam. Ik wil niet beledigend overkomen maar het idee dat sommige mensen hier met een lach doorgaan blijkt eerder een goede portie naïviteit over de sector op professioneel vlak. De demotivatie werd drukkender en drukkender door het jaar heen. Mijn resultaten zijn dus alles behalve goed, ik hou nochtans van deze sector en hou er mij dagelijks mee bezig, ik ben iemand die glimlacht en soms gewoon kwijlt bij het zien van een mooie poster, boekcover of webontwerp / concept. Ik zie mezelf wel als leek, ik ben vertrouwd met Javascript, AS3 / 2, HTML en CSS deze raak ik puur uit "liefde" dagelijks aan, mijn vrije tijd bestaat uit het web afschuimen en zelf ontwerpen en coderen. ..En toch is mijn moraal helemaal de grond op gewerkt en ben ik een jaar verloren. Ik zou dus graag raad hebben over hoe ik volgend jaar best aanpak. Ik heb een kot in Gent en ben geheel gezegend met de steun van mijn ouders waar ik enorm dankbaar voor ben en ik wil dus niet nog een jaar uit de mensen hun portefeuille graaien om later op dat jaar te beseffen dat ik niets heb bijgeleerd (niets is veel gezegd .. nuttig daarin tegen..).
Dus bij deze: wat voor pad zou ik bewandelen als ik web, print ontwerper / developer wil worden?
(oud account is compleet de mist ingegaan)
Bij deze zou ik graag wat raad vragen.
Ik zou zeer graag in het professionele veld als webontwerper / developer aan de slag gaan verder hou ik ook van het ontwerpen van printwerk. Ik heb nu het eerste jaar Grafische en Digitale Media (multimedia) aan Artevelde Hogeschool er op zitten. Hier was ik vol enthousiasme aan begonnen maar dit brokkelde zeer snel af door de vakken die we er zagen. Deze voelde niet relevant aan en hadden eerder de vorm van opvulling (pure tijdsroof). In de plaats van deze uren te gebruiken voor dieper in te gaan op de vakken die echt relevant waren tot de sector, zagen we ongeloofelijk veel banale en verouderde dingen.
Ik heb een goed aantal vrienden die in zich het werkveld (web / it / print) bevinden en zij beaamde mijn gedachten over deze vakken. Ik kon er me nog deels mee verzoenen omdat ik dacht dat het in het 2e semester wel interessanter werd.. Helaas. Nu kan ik mij er heel goed bij neerleggen dat er vakken zijn die je niet graag doet maar wel moet doen maar de meerderheid van deze vakken droegen niets bij toekomst gericht. De vakken waarvoor ik GDM aanvatte gingen heel traag vooruit en droegen verouderde informatie / kunnen / werkprocessen (praktijk) als inhoud. Via de Dropbox van de school bekeek ik wat er moest gedaan worden in het 2e jaar en hiermee stapte ik opnieuw naar een kennis, een vriend van mijn vader die al 8 jaar in het veld (web / it) stond. Zijn bevindingen waren weer ontmoedigend: verouderde programmeertaal en achterhaalde technieken. Vooral deze laatste waren bijzonder lastig te verkroppen want zij waren zo tijdsrovend. De communicatie binnen de richting ging ook nergens over docenten spraken elkaar tegen en informatie kwam zelden tot te studenten en deze spraken elkaar ook nog eens tegen telkens er nieuwe informatie ons bereikte. Het was dus moeilijk met volle overgave te beginnen aan een taak als je wist dat er op de laatste moment of op het moment van afgave er nog informatie aan de oppervlakte kwam. Ik wil niet beledigend overkomen maar het idee dat sommige mensen hier met een lach doorgaan blijkt eerder een goede portie naïviteit over de sector op professioneel vlak. De demotivatie werd drukkender en drukkender door het jaar heen. Mijn resultaten zijn dus alles behalve goed, ik hou nochtans van deze sector en hou er mij dagelijks mee bezig, ik ben iemand die glimlacht en soms gewoon kwijlt bij het zien van een mooie poster, boekcover of webontwerp / concept. Ik zie mezelf wel als leek, ik ben vertrouwd met Javascript, AS3 / 2, HTML en CSS deze raak ik puur uit "liefde" dagelijks aan, mijn vrije tijd bestaat uit het web afschuimen en zelf ontwerpen en coderen. ..En toch is mijn moraal helemaal de grond op gewerkt en ben ik een jaar verloren. Ik zou dus graag raad hebben over hoe ik volgend jaar best aanpak. Ik heb een kot in Gent en ben geheel gezegend met de steun van mijn ouders waar ik enorm dankbaar voor ben en ik wil dus niet nog een jaar uit de mensen hun portefeuille graaien om later op dat jaar te beseffen dat ik niets heb bijgeleerd (niets is veel gezegd .. nuttig daarin tegen..).
Dus bij deze: wat voor pad zou ik bewandelen als ik web, print ontwerper / developer wil worden?
(oud account is compleet de mist ingegaan)
