Archief - Presentatie ( creatief)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xfxxl

Legacy Member
hey iedereen

Iedereen kent Microsoft office Powerpoint, maar zijn er nog enkele andere programmas om presentaties te geven op een mooie manier?

Er bestaat ééntje genaamd: Prezi ( met mooie effecten en grafisch) maar het lijkt meer mooi dan professioneel.

Dus mijn vraag, kennen jullie nog andere programmas voor presentaties of is Office / Prezi beste?

Ties

Legacy Member
Microsoft PowerPoint
Corel Presentations
Google Docs
Harvard Graphics
IBM Lotus Freelance Graphics
Kingsoft Presentation
Libre Office Impress
OpenOffice.org Impress
SlideRocket
Prezi
Apple Keynote

:)

xfxxl

Legacy Member
Ties zei:
Microsoft PowerPoint
Corel Presentations
Google Docs
Harvard Graphics
IBM Lotus Freelance Graphics
Kingsoft Presentation
Libre Office Impress
OpenOffice.org Impress
SlideRocket
Prezi
Apple Keynote

:)

wow dat zijn er veel, ik wist dat niet :p

google docs en openoffice al zeker niet :)


Welk raad jij mij aan? ( voor een gip presentatie voor een jury)

Ties

Legacy Member
hehe de lijst is van wikipedia :bow:


Persoonlijk vind ik sliderocket het leukste en de mooiste :)
hier is een voorbeeld: Iwanttoworkatsliderocket | SlideRocket, Online Presentation Tools

maar als je overzichtelijk te werk wilt gaan zou ik voor powerpoint gaan. (makkelijker voor inhoudstafel/overzicht/titels/...

Edit: Sliderocket is wel niet gratis en als je technische problemen hebt tijdens (of vlak voor) je presentatie is een back-up niet gemakkelijk te vinden!

coldplayke

Legacy Member
Ga maar gewoon voor powerpoint, ik heb zelf ook zo'n gippresentatie moeten geven en als er wat technische problemen zijn, zal je blij zijn dat je weet hoe het programma helemaal werkt.

Proim

Legacy Member
coldplayke zei:
Ga maar gewoon voor powerpoint, ik heb zelf ook zo'n gippresentatie moeten geven en als er wat technische problemen zijn, zal je blij zijn dat je weet hoe het programma helemaal werkt.
Zet uw presentatie dan toch gewoon in een pdf, zal overal wel werken dan zonder problemen.

xfxxl

Legacy Member
coldplayke zei:
Ga maar gewoon voor powerpoint, ik heb zelf ook zo'n gippresentatie moeten geven en als er wat technische problemen zijn, zal je blij zijn dat je weet hoe het programma helemaal werkt.



ik wou mss eens andere ideeen gebruiken, om punten te scoren op creatief ;)

GodLikeBE

Legacy Member
Zit zelf in een grafische richting en moest voor mijn gip één opdracht van de 14 maken in prezi. Ging toen over de vakbond in Nazi-Duitsland.

Naast dat 2 keer nog gebruikt. Is natuurlijk wel mooier dan een powerpoint, maar dat beslis je zelf. Powerpoint is wel héél erg basic

xfxxl

Legacy Member
GodLikeBE zei:
Zit zelf in een grafische richting en moest voor mijn gip één opdracht van de 14 maken in prezi. Ging toen over de vakbond in Nazi-Duitsland.

Naast dat 2 keer nog gebruikt. Is natuurlijk wel mooier dan een powerpoint, maar dat beslis je zelf. Powerpoint is wel héél erg basic

probleem is, ik weet niet of prezi zakelijk overkomt bij een GIP jury, aangezien ik een financieel plan moet voorstellen

GodLikeBE

Legacy Member
je kan er iets zakelijks van maken vind ik. Als je het op safe wilt spelen = powerpoint

eS

Legacy Member
Grote voordeel van prezi is dat je makkelijk kunt in- en uitzoomen, en dus van globaal overzicht kunt inzoomen op een detail en vice-versa. Grote probleem is (maar dat geldt voor elke presentatietechniek) dat ge goed moet weten wat en hoe ge iets wilt tonen, zonder u te laten verleiden door allerlei mooie effectjes. Het beste voorbeeld is van die nutteloze word-art om alles wat op te leuken, maar hetzelfde kan gezegd worden voor alle effectjes die er in een mac keynote makkelijk insluipen.

Bottomline, zorg dat uw presentatie in de eerste plaats overzichtelijk is en uw betoog ondersteunt, al de rest in bijzaak.

GodLikeBE

Legacy Member
eS_ViCi zei:
Grote voordeel van prezi is dat je makkelijk kunt in- en uitzoomen, en dus van globaal overzicht kunt inzoomen op een detail en vice-versa. Grote probleem is (maar dat geldt voor elke presentatietechniek) dat ge goed moet weten wat en hoe ge iets wilt tonen, zonder u te laten verleiden door allerlei mooie effectjes. Het beste voorbeeld is van die nutteloze word-art om alles wat op te leuken, maar hetzelfde kan gezegd worden voor alle effectjes die er in een mac keynote makkelijk insluipen.

Bottomline, zorg dat uw presentatie in de eerste plaats overzichtelijk is en uw betoog ondersteunt, al de rest in bijzaak.

dit dus... Als je echt iets grafisch mooier wilt maken dan een powerpoint, dan zit je in principe wel goed hoor met Prezi.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan