Archief - Polyvalent Verzorgende via VDAB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BananaExtreme

Legacy Member
Hallo,

Ik zou dit heel graag volgen heeft iemand dit hier nog gedaan en is er tevreden van en rap werk gevonden. Vind dat het redelijk goed verdiend en zou het ook wel graag doen.

Zijn deze lessen eigenlijk moeilijk universiteit niveau of word het allemaal zeer traag uitgelegd en goed ?

Ik heb mijn 1ste en 2 de graad kan ik dan deze opleiding volgen ?

Graag meer info :)

Groeten

jerri

Legacy Member
je moet je op de site van de vdab inschrijven zo snel mogelijk.

Dit is met externe partners a la sowel en familiehulp en 2x per jaar beginnen die opleidingen denk ik. Je moet tegen dan je testen en toelatingsproeven e.d. gedaan hebben. Niveau is redelijk (middelbaar niveau).

Je bent eerst zorgkundige na 1 jaar +- en dan nog 1 maand extra om polyvalent verzorgende te worden.

In rusthuis kan je met shiften een 1300 euro verdienen, in de thuiszorg 1200 euro netto.

imo een ondergewaardeerde sector waar de overheid de lonen naar boven zou moeten doen om voldoende werkenden daar te krijgen.

BananaExtreme

Legacy Member
Dacht dat ik ergens gelezen heb dat het 1600 euro was

Be-Li

Legacy Member
1600 netto? Als zorgkundige? Dat zal je toch verkeerd gehoord hebben.

rscaboy

Legacy Member
Zeker dat het niet als verpleegkundige was? Het is misschien haalbaar in een nachtdienst met weekendwerk? Maar het nettoloon kan sterk variëren naargelang je persoonlijke situatie.

BananaExtreme

Legacy Member
Ben geen buitenlander dat amper Nederlands of zo kan xD

nzr

Legacy Member
BananaExtreme zei:
Dacht dat ik ergens gelezen heb dat het 1600 euro was

Bron? Vriendin van me gaat voor thuiszorg gaan en die loontjes zien er maar sober uit ze. zelfs in de thuiszorg geven ze precies soms geen auto (OCMW) maar een kilometer vergoeding, geen idee of dat beter vergoed of minder?

Polyvalent verzorgende 90,10% Een beginnende polyvalent verzorgende ontvangt € 10,42 (zonder haard- of standplaatsvergoeding) of € 10,78 per uur. Na 29 jaar ervaring stijgt het uurloon tot € 17,63. Deze barema's worden met 2% geïndexeerd vanaf 1 oktober 2010.

Welke opleidingen bieden werkzekerheid? | Vacature.com

7.5 uur, fulltime voor 4 weken geeft 1617€ bruto, exclusief vergoedingen.

BananaExtreme

Legacy Member
Denk dat ik het wel ga doen rap werk en veel werk. En denk dat het me ook aanspreekt.

Prodigy

Legacy Member
Maat van mij werkt werkt sedert 3 jaar als verzorgende in een rusthuis en zegt ongeveer €1.500 te verdienen(incl. maaltijdcheques van €60). Hij heeft wel behoorlijk afwisselende uren, vaak een gesplitste dienst(= 7.30u tot 12.30u en van 17.00u tot 20.00u) en het komt voor dat hij de nacht moet doen.


Hij vindt voor het werk dat ze daar moeten verrichten(bij hem zijn ze wel nogal onderbemand), het werk niet zo goed betaalt. Maar daar moet je het natuurlijk niet voor doen. Als het je niet afschrikt om hard te werken, zou ik het doen, gegarandeerd werk want ze huilen om mensen in die sector.

Burgernfries

Legacy Member
Ongeveer 1300 netto lijkt me redelijk realistisch. Mijn vriendin werkt als zorgkundige. Toch zeker een mooi loon voor mensen zonder diploma vind ik. De gemiddelde bachelor doet niet veel beter.

BananaExtreme

Legacy Member
Welke opleiding raden jullie mij dan wel aan die goed verdient en rap werk vind ?

rscaboy

Legacy Member
BananaExtreme zei:
Welke opleiding raden jullie mij dan wel aan die goed verdient en rap werk vind ?

Kies iets wat je graag doet in plaats van enkel naar het loon te kijken.

Burgernfries

Legacy Member
master777 zei:
Dat is gewoon een hongerloon.
Zelf 1580€ netto+ Ford Focus + andere voordelen als starter gehad (in IT, als niet bachelor IT).
En ik had daar al een bijzonder laag loon.
Niet iedereen heeft dat geluk hoor! Wat bescheidenheid kan geen kwaad aangezien zowat 95% van de startende bevolking onder jouw loon zit.

Enkele richtingen die me te binnen schieten waar het nettoloon rond de 1300 ligt: sociaal-agogisch werk, office management, communicatie, journalistiek, toerisme, zowat alle kunstrichtingen... Zelfs de gemiddelde starter in accountancy zal met moeite hierboven geraken.

Aan TS: wil je meer dan 1300 net: ga dan richting ICT, economie, of een echt metier, anders vooral blijven verder dromen.

TIIMM

Legacy Member
Als ge wil voor verzorgende gaan... Waarom niet HBO5 verpleegkunde proberen?

Na 1 jaar zijt ge via deze opleiding ook zorgkundige, en ziet ge dat het goed lukt, nog 2 jaar erbij voor verpleegkundige! :)

BananaExtreme

Legacy Member
Maja ik heb enkel mijn 1ste en 2de graad voltooid kan ik dat dan volgen ?

BananaExtreme

Legacy Member
Is dat niet het zelfde via vdab wat wel handig is bij VDAB kan je gratis die opleiding volgen. Daar zal het wss wel een pak kosten ... En me ouders al redelijk wat betaalt voor mijn studies.

rscaboy

Legacy Member
BananaExtreme zei:
Is dat niet het zelfde via vdab wat wel handig is bij VDAB kan je gratis die opleiding volgen. Daar zal het wss wel een pak kosten ... En me ouders al redelijk wat betaalt voor mijn studies.

Je kan de opleiding inderdaad volgen via de VDAB. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden, best eens kijken via de site van de VDAB.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan