Bokskangoeroe
Legacy Member
Ik vond met de search verschillende topics over dit onderwerp maar geen enkel met een antwoord op mijn vraag, ik zit met het volgende:
Ik ben van plan om in de nabije toekomst mijn ontslag aan te bieden bij mijn huidige werkgever. Ik werk daar net geen vijf jaar onder een bediende statuut en zou een opzegtermijn hebben van 6 weken...
Stel dat ik mijn ontslag deze maand al zou geven, dan begint de opzegtermijn te lopen vanaf 1 juni, wat een vrijdag is. Ik werk ook op zaterdag en zou dus die eerste week slechts twee dagen werken.
Wordt dit ook als een week gerekend en eindigt mijn opzegperiode dan op maandag 2 juli? Of worden de 6 weken bekeken als 30 werkdagen waardoor ik dus mijn opzeg zou beëindigen op woensdag 11 juli?
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om in de nabije toekomst mijn ontslag aan te bieden bij mijn huidige werkgever. Ik werk daar net geen vijf jaar onder een bediende statuut en zou een opzegtermijn hebben van 6 weken...
Stel dat ik mijn ontslag deze maand al zou geven, dan begint de opzegtermijn te lopen vanaf 1 juni, wat een vrijdag is. Ik werk ook op zaterdag en zou dus die eerste week slechts twee dagen werken.
Wordt dit ook als een week gerekend en eindigt mijn opzegperiode dan op maandag 2 juli? Of worden de 6 weken bekeken als 30 werkdagen waardoor ik dus mijn opzeg zou beëindigen op woensdag 11 juli?
Alvast bedankt!

