ZenT
Legacy Member
Wat is de regel bij het berekenen van de opzegtermijn voor iemand die in volgende situatie zit:
Eerste jaar gewerkt met een contract voor bepaalde duur
Hierna 4 jaar gewerkt met een contract van onbepaalde duur (het huidige contract werd niet omgezet maar er werd een nieuw contract getekend voor onbepaalde duur)
En dit uiteraard allemaal voor dezelfde werkgever.
De vraag is nu of er rekening moet gehouden worden met 5 dienstjaren wat zou neerkomen op 3 maanden opzeg voor een bediende. Of slechts 4 dienstjaren wat zou neerkomen op 1,5 maand opzeg.
Alvast bedankt!
Eerste jaar gewerkt met een contract voor bepaalde duur
Hierna 4 jaar gewerkt met een contract van onbepaalde duur (het huidige contract werd niet omgezet maar er werd een nieuw contract getekend voor onbepaalde duur)
En dit uiteraard allemaal voor dezelfde werkgever.
De vraag is nu of er rekening moet gehouden worden met 5 dienstjaren wat zou neerkomen op 3 maanden opzeg voor een bediende. Of slechts 4 dienstjaren wat zou neerkomen op 1,5 maand opzeg.
Alvast bedankt!
)