Archief - Opleiding boekhouder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Crookers

Legacy Member
Hallo allemaal,

Zal even kort mijn situatie schetsen. Heb 2 jaar accountancy-fiscaliteit gedaan maar deze studies helaas niet afgemaakt. Te weinig motivatie en verkeerde vrienden etc... Ik heb een diploma secundair onderwijs Handel. Momenteel werk ik als hulptechnieker bij een bedrijf op interimbasis. Ik ben er via mijn neef binnengeraakt en heb ook geen achtergrond.

Toch wil ik graag een stap vooruit in men leven en mijn studies als boekhouder afmaken. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe. Ik heb namelijk onregelmatige uren en moet ook soms op hotel overnachten. Mijn ouders zijn contra full time verder studeren. Dus rest er me enkel avondonderwijs. Mijn vraag is hoe hoog een avondonderwijsdiploma boekhouder is aangeschreven bij de werkgever? Is dit gelijkwaardig aan een bachelordiploma? Heeft iemand ervaring met deze opleiding?


Mvg

Crookers

SysRq

Legacy Member
A1 = dagschool
A2 = avondschool

Het is een beetje minder diploma voor zover ik weet. In mijn tijd was dat toch zo.

Iknowit

Legacy Member
Beste,

Wellicht heb je ondertussen al heel wat antwoorden ontvangen en ben je reeds terug aan het studeren geslagen. Er zijn verschillende manieren om je diploma toch te behalen. Via avondonderwijs aan de Hogeschool of via avondonderwijs op het niveau HBO.

Door de enorme nood aan boekhouders op dit ogenblik kan je met je diploma niveau HBO vrijwel direct aan de slag. Je kan daarna via een brugprogramma (lees met heel veel vrijstellingen) eventueel nog een master gaan halen aan de universiteit. Met het diploma HBO (graduaat) kan je ook reeds je stage bij het BIBF aanvatten zonder problemen.

SyntaX_

Legacy Member
Crookers zei:
Hallo allemaal,

Zal even kort mijn situatie schetsen. Heb 2 jaar accountancy-fiscaliteit gedaan maar deze studies helaas niet afgemaakt. Te weinig motivatie en verkeerde vrienden etc... Ik heb een diploma secundair onderwijs Handel. Momenteel werk ik als hulptechnieker bij een bedrijf op interimbasis. Ik ben er via mijn neef binnengeraakt en heb ook geen achtergrond.

Toch wil ik graag een stap vooruit in men leven en mijn studies als boekhouder afmaken. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe. Ik heb namelijk onregelmatige uren en moet ook soms op hotel overnachten. Mijn ouders zijn contra full time verder studeren. Dus rest er me enkel avondonderwijs. Mijn vraag is hoe hoog een avondonderwijsdiploma boekhouder is aangeschreven bij de werkgever? Is dit gelijkwaardig aan een bachelordiploma? Heeft iemand ervaring met deze opleiding?


Mvg

Crookers
Handelswetenschappen nu ook in avondonderwijs - HUB (13748)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan