gRaViJa
Legacy Member
Ik heb een vraagje ivm op kot/studio/gedeeld apartement te wonen in Antwerpen.
Ik zit in men laatste jaar nu, maar ik ben nooit op kot geweest. Binnenkort ga ik werken en na 1 tot 2 jaar ga ik zelfstandig wonen.
Maar tijdens mijn hogeschool-opleiding heb ik nooit op kot gezeten wegens geldgebrek vooral (zou alles zelf moeten betalen etc.)
Ik had echter altijd graag op kot gegaan en ik heb dan ook een beetje het gevoel dat ik dat gemist heb.
Daarom zou ik binnen 1 of 2 jaar dat graag min of meer inhalen door een paar jaar in een kot/studio/gedeeld apartement te gaan wonen in Antwerpen.
Maar ik vroeg me daarbij af, of dat nogal gebeurt, jonge mensen die net gaan werken maar ervoor kiezen om nog "op kot" te gaan ipv een klassiek apartement. Aangezien ik dan genoeg verdien, kan ik ook gaan voor een degelijk/ruim kot of studio. Maar het grote verschil is vooral dat ik een tijdje
in die typische kotsfeer tussen jonge mensen en studenten wil vertoeven en niet in een apartementsblok waar niemand elkaar kent ofzo.
Dus: wordt dit soms nog gedaan, wordt dit aanvaard door kotbazen en welke straten en buurten kennen jullie waar er zulke leuke koten/gedeelde appartementen of wathever zijn waar mensen elkaar ook echt kennen enzo.
Ik heb nog niks definitef beslist hierover, misschien beslis ik zelfs om nog bij te studeren etc..., maar ik wil graag al wat informeren hierover.
Thanks!
Ik zit in men laatste jaar nu, maar ik ben nooit op kot geweest. Binnenkort ga ik werken en na 1 tot 2 jaar ga ik zelfstandig wonen.
Maar tijdens mijn hogeschool-opleiding heb ik nooit op kot gezeten wegens geldgebrek vooral (zou alles zelf moeten betalen etc.)
Ik had echter altijd graag op kot gegaan en ik heb dan ook een beetje het gevoel dat ik dat gemist heb.
Daarom zou ik binnen 1 of 2 jaar dat graag min of meer inhalen door een paar jaar in een kot/studio/gedeeld apartement te gaan wonen in Antwerpen.
Maar ik vroeg me daarbij af, of dat nogal gebeurt, jonge mensen die net gaan werken maar ervoor kiezen om nog "op kot" te gaan ipv een klassiek apartement. Aangezien ik dan genoeg verdien, kan ik ook gaan voor een degelijk/ruim kot of studio. Maar het grote verschil is vooral dat ik een tijdje
in die typische kotsfeer tussen jonge mensen en studenten wil vertoeven en niet in een apartementsblok waar niemand elkaar kent ofzo.
Dus: wordt dit soms nog gedaan, wordt dit aanvaard door kotbazen en welke straten en buurten kennen jullie waar er zulke leuke koten/gedeelde appartementen of wathever zijn waar mensen elkaar ook echt kennen enzo.
Ik heb nog niks definitef beslist hierover, misschien beslis ik zelfs om nog bij te studeren etc..., maar ik wil graag al wat informeren hierover.
Thanks!

Dat zijn dingen waar ik idd nog wat aan twijfel. De weekends en zelfs vakanties zijn op zich geen probleem: mijn broer woont ook in antwerpen (maar dan wel in zo'n saai apartement
Voor bv. Leuven zou ik het in ieder geval niet aanraden om in een kot te blijven, maar waarom geen appartement met iemand die ook gedaan heeft met studeren? Heb je een roommate en kan je nog genoeg uitgaan als je wil 