Archief - NMCT Howest

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jay-Vey

Legacy Member
Hey,

Ik denk erover om te veranderen van richting. Ik zit nu in opleiding grafische en digitale media (artevelde) en zou graag veranderen naar NMCT.
Nu vraag ik me af of dit ook een richting is waarbij veel werk buiten de schooluren nodig is (hiermee bedoel ik taken of projecten, voorbereidingen,...)

Ik hoop dat er studenten of oud-studenten zijn die hierop een antwoord weten :) Alvast bedankt!

xversex

Legacy Member
Studeer gewoon TI ofzo, met een diploma NMCT ben je niet zoveel..

En om op uw vraag te antwoorden: er zijn doorheen het jaar idd wel wat taken en projecten, hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt hangt natuurlijk af van persoon tot persoon.

xversex

Legacy Member
stupid_noob zei:
Verklaar u nader? :)

Ik kan nochtans niet klagen ;)

Docenten op Howest hebben mij dat verteld, ik ken ook iemand die het gestudeerd heeft en echt niet tevreden was over de opleiding en nu aan TI begonnen is.

EDIT: het is MCT dat hij gestudeerd heeft, ik weet niet of er veel verschil is tussen beide opleidingen?

Karre

Legacy Member
Wat Xversex zegt is dan ook onzin. Ik heb een jaar NMCT gedaan en doe nu TI en ik moet zeggen, het niveau van netwerken lag hoger in NMCT. Over de afstudeerrichtingen kan ik me dan wel niet uitspreken. Misschien dat het dan vereffend wordt.

Als je daarentegen eerder programmeren of databanken gezind bent dan moet NMCT wel onderdoen aan TI. Wil je daarentegen je meer bezig houden met het web dan heeft NMCT weer een streepje voor. Wat ook geheel logisch is.

't Is maar waar je voorkeur ligt. Beide richtingen zijn wel gewaagd aan elkaar. Waarom ik dan toch naar TI ben gegaan is vrij simpel, ik hou me gewoon liever bezig met programmeren en databanken.

xversex zei:
Docenten op Howest hebben mij dat verteld, ik ken ook iemand die het gestudeerd heeft en echt niet tevreden was over de opleiding en nu aan TI begonnen is.

EDIT: het is MCT dat hij gestudeerd heeft, ik weet niet of er veel verschil is tussen beide opleidingen?

't Zou me verbazen dat een docent dat zegt. De docenten uit NMCT leken ook vele meer om hun vak te geven dan de meeste docenten in TI van HoGent.

xversex

Legacy Member
Karre zei:
Wat Xversex zegt is dan ook onzin. Ik heb een jaar NMCT gedaan en doe nu TI en ik moet zeggen, het niveau van netwerken lag hoger in NMCT. Over de afstudeerrichtingen kan ik me dan wel niet uitspreken. Misschien dat het dan vereffend wordt.

Als je daarentegen eerder programmeren of databanken gezind bent dan moet NMCT wel onderdoen aan TI. Wil je daarentegen je meer bezig houden met het web dan heeft NMCT weer een streepje voor. Wat ook geheel logisch is.

't Is maar waar je voorkeur ligt. Beide richtingen zijn wel gewaagd aan elkaar. Waarom ik dan toch naar TI ben gegaan is vrij simpel, ik hou me gewoon liever bezig met programmeren en databanken.

Een diploma TI is toch een pak meer gegeerd dan een diploma (N)MCT?
Ik denk toch wel dat docenten een goed zicht hebben op de 'waarde' van een opleiding op de arbeidsmarkt ;)
Trouwens: ik had het niet over 'niveau', maar over waarde op de arbeidsmarkt, over hoe 'gegeerd' een diploma is.

Karre

Legacy Member
xversex zei:
Een diploma TI is toch een pak meer gegeerd dan een diploma (N)MCT?

De mensen die ik vanuit NMCT ken lijken toch geen problemen te hebben met het vinden van een goede job.

xversex

Legacy Member
Karre zei:
De mensen die ik vanuit NMCT ken lijken toch geen problemen te hebben met het vinden van een goede job.

Het hangt er dan ook vanaf wat er onder een 'goede job' verstaan wordt, met goed bedoel ik: aantrekkelijk loon, doorgroeimogelijkheden,...

xversex

Legacy Member
Karre zei:
't Zou me verbazen dat een docent dat zegt. De docenten uit NMCT leken ook vele meer om hun vak te geven dan de meeste docenten in TI van HoGent.

Mijn bron is Jan Devos, docent en opleidingscoördinator van de masteropleiding Elektronica-ICT aan Howest.

stupid_noob

Legacy Member
da lijkt me toch vrij van de pot gerukt. Als ik vrienden bekijk die eerder een diploma TI hebben dan is onze jobinhoud toch vrij gelijk. Ook qua loon en doorgroeimogelijkheden valt er nie te klagen. Een diploma halen is 1 ding, jezelf verkopen is nog wat anders ;)

Jay-Vey

Legacy Member
Bedankt voor de reacties,
Ik zou gewoon iets willen doen aan de Howest, omwille van de goede reputatie van de school. Ik twijfel zelfs nog over richtingen zoals bedrijsmanagement ed omdat dat me ook wel nog aanspreekt. maar toch al bedankt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan